• امروز : 28 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی واچ داگز ۲ ( Watch Dogs 2)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1220 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
واچ داگز 2 در متن تکنولوژی امروزی قرار دارد و بازیکن می‌تواند با هک کردن و نفوذ امنیتی، اتفاقاتی را رقم بزند. این بازی دارای ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله پوشش‌های نیمه برهنه، جاسوسی و تجاوز به حریم خصوصی وجود دارد. خشونت بازی در دنیای واقعی‌ست اما تصاویر منزجر کننده نیستند. بازی بدلیل (جهان‌باز) بودن مورد توجه بازیکنان کاوشگر است. بخش آنلاین بازی نیز بازیکنان رقابت‌جو و معاشرت‌جو را جذب خود می‌کند.

ژانر : اکشن

1 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

فروش بیش از 10 میلیون نسخه

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

توصیه می‌شود dlc ها و بسته‌های الحاقی جداگانه به هیچ عنوان استفاده نشوند. بسته‌های الحاقی این بازی دارای محتوای نامناسب هستند و باید بصورت جداگانه خریداری یا تهیه شوند. اگر فرزندتان زمینه بی‌اعتمادی و ترس از تکنولوژی را دارد این بازی برای او پیشنهاد نمی‌شود. در صورتی که زمینه‌های پیشین وجود نداشته باشند، این بازی موجب بروز اشکالی در حوزه ترس از تجاوز به حریم خصوصی یا مورد جاسوسی واقع شدن (معروف به پارانویا) نمی‌شود.

هدف اصلی بازیکن در بازی ایجاد امنیت سایبری برای مردم است در این مسیر همواره با تیم خود همکاری می‌کند. شخصیت اصلی بازی از بقیه اعضای تیم خود مانند یک خوانواده محافظت می‌کند و سعی دارد تا از دوستانش حمایت کند.

در بخش‌هایی از مراحل اصلی بازی برهنگی مشاهده می‌شود که این موضوع در کلاب‌های رقص بیشتر دیده می‌شود و این مکان مخصوص نمایش‌های نامناسب بصورت برهنه است. کلاب‌های همجنسگرایانه هم در بازی وجود دارند اما هیچ یک از این کلاب‌ها در نقشه علامت‌گذاری نشده‌اند. دربرخی مکان‌ها بازی پرچم گروه همجنسگرایان منتسب به lgbt وجود دارد که یک پرچم 6 رنگ مانند رنگ‌های رنگین‌کمان است.

بازیکن در نقش هکر بازی می‌کند می‌تواند به اطلاعات خصوصی مردم از جمله تصاویر خانه‌هایشان و یا تماس‌ها و پیام‌هایشان دست پیدا کند و این تجاوز به حریم خصوصی است.

در خصوص کشتن ماموران امنیتی می‌توانید به فرزندتان (بدون تاکید زیاد که حس اجباری بودن به او بدهد) پیشنهاد یک چالش بدهید. آیا او می‌تواند بدون کشتن افراد بی‌گناه (با بی‌هوش کردن آنها و یا مخفیانه بازی کردن) مرحله را رد کند، گرچه روند بازی می‌تواند بسیار دشوارتر شود اما در صورت وجود شرایط می‌توانید او را به این چالش دعوت کنید که بدون کشتن، ماموریت را به پایان برساند.

 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد هدف شخصیت اصلی از او سوال کنید و این که او چگونه می‌خواهد به اهدافش برسد. شاید روند شخصیت اصلی در بخش‌هایی اشتباه باشد، در کدام تصمیمات او می‌توان تجدید نظر کرد و تصمیم درست‌تری گرفت.

مارکوس(شخصیت اصلی) گاهی با قضاوت شخصی خود کسی را تنبیه می‌کند و بعنوان مثال مقدار زیادی پول از او می‌دزدد و به خیریه می‌دهد. از فرزندتان بپرسید (اگر این اتفاق را درون بازی تجربه کرده) این کار چه ایرادی دارد و آیا اصلا ایراد دارد؟

در مورد دسترسی فرزندتان به اطلاعات شخصی مردم بعنوان یک هکر در بازی با او گفت و گو کنید. این کار چه اشکالی دارد؟

ماجرای بازی

گروه هکری به نام dedsec که با هک کردن قدرت‌های سایبری مسلط بر مردم سعی دارند نشان دهند این سیستم ها از آنان جاسوسی میکند و امنیت آنها از نظر جانی و مالی و فضای شخصی‌شان در خطر است. شرکتی به نام "بلوم" قصد دارد تا با کنترل اطلاعات و زندگی شخصی مردم، بر آنها مسلط شده و از این طریق کسب درامد کند. این شرکت از به وسیله انواعع تکنولوژی‌ها مانند دوربین‌های مداربسته، وسایل الکترونیکی خانه و حتی عروسک‌های هوشمند جاسوسی می‌کند و گروه dedsecقصد دارد تا با کمک مردم با این شرکت مقابله کند.

 شخصیت اصلی بازی یعنی مارکوس پس از پیوستن به این گروه برای اهداف گروه تلاش می‌کند. بازیکن در نقش مارکوس سعی در نفوذ و هک کردن سیستم‌های امنیتی را دارد و برای رسیدن به مقاصد خود گاهی مجبور است به نگهبانان و افراد نیروی امنیتی آسیب بزند و یا آنها را بکشد. بازیکن برای مبارزه می‌تواند از نارنجک‌انداز یا شوک الکتریکی استفاده کند، یا با استفاده از اسلحه‌های مجهز به صدا خفه کن، بصورت مخفیانه دشمنانش را از بین ببرد.

فضای بازی جهان‌باز است و بازیکن می‌تواند به هرکجای این جهان برود و به گشت و گذار در محیط بپردازد. از روی پل معروف "گلدن گیت" عبور کند یا به مرکز فناوری یعنی "سیلیکون ولی" برود. همچنین بازیکن می‌تواند با مناظر زیبای بازی سلفی بگیرد و این عکس‌ها را ذخیره کند. چالشی ناظر به همین فعالیت در بازی وجود دراد که بازیکن باید به مناطق دیدن شهر سان‌فرانسیسکو سفر کند و از آنها عکس بگیرد.

بازیکن در نقش یک هکر بازی را تجربه می‌کند و می‌تواند گوشی‌های دیگران را هک کند و به مکالمات آنها گوش بدهد یا پیام‌هایشان را ببیند و حتی از حساب آنها پول بردارد. اما برای هک کردن سیستم‌های امنیتی، بازیکن نیاز معما‌هایی را برای شکستن قفل امنیتی حل کند که برخی از آنها با محدودیت زمانی همراهند.

با پیشروی در روند بازی، بازیکن می‌تواند مهارت‌هایی را به انتخاب خود کسب کند، از جمله هک کردن ماشین‌ها، برداشت پول از حساب دیگران و یا تیراندازی حرفه‌ای. هر بازیکن به انتخاب خود و با توجه به سبک بازی کردنش می‌تواند مهارت‌های مختلفی را کسب کند و به کمک آنها در بازی پیشرفت کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): playstation 4،microsoft windows، xbox one،google stadia

نام ناشر: Ubisoft

نام توسعه دهنده: Ubisoft

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2017-08-03 ۱۳۹۶/۰۵/۱۲

نیاز به اینترنت: با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فراهم می‌شود.

امکانات آنلاین: گفت‌وگوی صوتی، خرید، ایجاد دوستی، تشکیل گروه، چالش، چند نفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: ممنوعیت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد واچ داگز ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!