• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی واچ داگز: لیژن (Watch Dogs: Legion)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1355 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

واچ داگز لیژن سری سوم بازی واچ داگز است که در زمان آینده روایت می‌شود. تکنولوژی‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند و مردم بیشتر تحت سیطره تکنولوژی‌ها قرار گرفته‌اند. یک فرد خراب کار با نام ZeroDay با بدست گرفتن این تکنولوژی‌ها زندگی مردم را مختل می‌کند و گروهی به نام Dedsec سعی دارد تا جلوی او را بگیرد. بازی دارای اسلحه‌های گرم و سرد است و نسبتا خشونت بالایی دارد. قسمت آنلاین این بازی به دلیل تحریم بودن ارزیابی نشده.

ژانر : اکشن

10 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

در این بازی می‌توان با تمام افراد شهر بعنوان شخصیت اصلی بازی کرد.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

واچ داگز لیژن نسخه سوم سری بازی‌های واچ داگز است که در این نسخه تکنولوژی پیشرفته و فضایی تخیلی که روایتگر زمان آینده است را شاهد هستیم. پهبادهای جنگنده، ربات‌های مرگبار داخل بازی وجود دارند که گاهی بر علیه بازیکن و گاهی همراه بازیکن می‌شوند.

 بازی خشونت بالایی دارد و در داستان آن شاهد گروه‌های خلاف‌کار قاچاق اعضای بدن، زد و خورد با چاقو و ... هستیم. دربخشی از داستان بازی دانشمندی به نام اسکای وجود دارد که مادرش را (که به اختراعات او باور نداشت) در یک دستگاه زندانی می کند و مدت‌ها او را عذاب می‌دهد تا او به یک تکنولوژی عجیب نیمه انسانی تبدیل شود.

هنگامی که بازیکن به خانه‌ی اسکای می‌رود مادر او از بازیکن می‌خواهد تا با کشتنش او را از این عذاب رهایی ببخشد.

بازیکن می تواند مشروب بنوشد و در این صورت دید بازیکن تا مدتی تغییر پیدا می کند و کمی عجیب می شود.

برخی شخصیت های موجود در بازی که بازی کردن با آنها به انتخاب بازیکن برمیگردد دارای پوشش نیمه برهنه هستند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در خصوص کشتن ماموران امنیتی می‌توانید به فرزندتان (بدون تاکید زیاد که حس اجباری بودن به او بدهد) پیشنهاد یک چالش بدهید. آیا او می‌تواند بدون کشتن افراد بی‌گناه (با بی‌هوش کردن آنها و یا مخفیانه بازی کردن) مرحله را رد کند، گرچه روند بازی می‌تواند بسیار دشوارتر شود اما در صورت وجود شرایط می‌توانید او را به این چالش دعوت کنید که بدون کشتن، ماموریت را به پایان برساند.

در مورد دسترسی فرزندتان به اطلاعات شخصی مردم بعنوان یک هکر در بازی با او گفت و گو کنید. این کار چه اشکالی دارد؟

چرا اسکای مادر خود را اذیت کرد؟ هدفش چه بود؟ آیا هدف او توجیه کارهای نادرستش بود؟

ماجرای بازی

گروهی به نام Dedsec در ابتدای بازی سعی در خنثی سازی یک بمب دارد. درحالی که مشغول خنثی سازی این بمب هستند متوجه می‌شوند چندین بمب دیگر در سراسر شهر لندن کارگذاشته شده و طوری صحنه‌سازی صورت گرفته تا مردم فکر کنند مسئول این بمب گذاری‌ها همان گروه Dedsec است. بقیه بمب‌ها منفجر می‌شوند و این گروه تقریبا از بین می‌رود و بازیکن باید دوباره این گروه را از نو بسازد تا مسئول اصلی این بمب گذاری را پیدا کند. بازیکن برای قدرت گرفتن دوباره‌ی گروه باید افراد جدیدی را به آن اضافه کند و این افراد از مردم انتخاب می‌کند. مانند کارگر ساختمانی که نیاز دارد تا در مشکلی او را کمک کنیمو بعد از براورده کردن خواسته‌اش، او به گروه Dedsec اضافه می‌شود و بازیکن می‌تواند در نقش آن کارگر بازی را ادامه دهد. به همین ترتیب می‌تواند تقریبا تمام افراد شهر را به گروه اضافه کرد اما در این میان هر کس توانایی و استعداد مختلفی دارد. شخصی در کار کردن با کامپیوتر و تکنولوژی خوب است، شخصی سال‌های پیش جاسوس بوده و توانایی بالایی در انجام ماموریت‌های مخفیانه دارد. بازیکن می‌تواند انتخاب کند که چه کسانی را به گروهش اضافه کند. بازی جهان‌باز است و می‌توان در لندن سفر کرد و مناظر مختلف لندن جدید را دید. بازیکن در بخش‌هایی با استفاده از ربات‌های مانند عنکبوت و یا پهبادها مبارزه می‌کند و یا معماهایی را حل می‌کند. بازیکن می‌تواند درحالی که در ماشینش نشسته است، با استفاده از ربات‌های چندین نفر را کشته و یک ماموریت را به پایان برساند. در غیر این صورت می‌تواند خود دست بکار شده و با اسلحه‌های گرم دشمنان را از بین ببرد و با ضربه‌های فیزیکی از نزدیک آنها را بکشد تا به هدف خود دستیابد.

جزئیات اثر

ژانر بازی: اکشن

سیستم عامل(ها): PlayStation 4،PlayStation 5،Xbox One،Xbox Series X and Series S،Microsoft Windows،Google Stadia،Amazon Luna

نام ناشر: Ubisoft

نام توسعه دهنده: Ubisoft Toronto

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2022-01-22 ۱۴۰۰/۱۱/۰۲

نیاز به اینترنت: با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فراهم می‌شود.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد واچ داگز: لیژن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!