• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی هشت بهشت قرآن

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

344 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی آموزشی که در قالب بازی‌های کوچک و  محیطی جذاب و کودکانه تلاش می‌کند تا به کودکان در یادگیری و حفظ قرآن کمک کند.

ژانر : آموزشی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی هشت‌بهشت یک بازی آموزشی است که در قالب سرگرمی و از طریق تمرین و تکرار به فرزندتان در یادگیری، قرائت و حفظ سوره‌های کوچک قران کریم کمک می‌کند. البته حفظ قران برای کودکان پیش از دبستان به دلیل آشنا نبودن با حروف الفبا ممکن است کمی مشکل باشد؛ ولی ذهن کودکان هر اطلاعاتی را که از بازی و سرگرمی دریافت کند خیلی راحت حفظ و خیلی دیر آن را فراموش می‌کند. شنیدن صدا همراه با دیدن تصاویر، یکی از بهترین روش‌های آموزشی است که در این بازی از آن استفاده شده است. این برنامه در قالب بازی‌های کوچک مانند بالن‌سواری، پرنده‌ها، جورچین دیجیتال، تصاویر مرتبط با سوره‌ها به همراه پخش قرائت سوره و...  به کودکتان کمک می‌کند تا صوت و تصویر آیات را به حافظه سپرده و حفظ کند. همراهی شما و توضیح تصاویر و داستان سوره‌ها می‌تواند به حفظ سوره‌ها و درک بهتر کودکتان از آیات کمک زیادی کند.

خلاصه آن:

این بازی قدرت حافظه و تمرکز فرزندتان را تقویت کرده و به او کمک می‌کند تا در قالب بازی و سرگرمی سوره‌های کوچک قران را یاد گرفته و حفظ کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

کودکان بازی را دوست دارند؛ بنابراین آموزش قرآن به کودکان با بازی بهترین راه برای علاقه‌مند کردن آن‌ها به یادگیری قرآن است. اگر فرایند قران آموزی به‌درستی انجام نشود، در اکثر موارد موجب دل‌زدگی بچه‌ها از قرآن می‌شود. توصیه می‌شود قبل از شروع بازی، در مورد معنی و مفهوم سوره‌ای که فرزندتان می‌خواهد حفظ کند؛ در قالب داستان با او صحبت کنید.

وقتی که می‌بینید کودکتان برای یادگیری قران تلاش می‌کند او را تشویق کنید و هنگامی‌که یک سوره جدید حفظ کرد به او جایزه بدهید. جایزه می‌تواند یک اسباب‌بازی، یک بازی، یک کتاب، سفر به جایی یا خوراکی موردعلاقه  فرزندتان باشد.

قرآن‌آموزی را برای فرزندتان مفرح و لذت‌بخش کنید بازی را به دنیای واقعی آورده و یادگیری را موثرتر کنید مثلا می‌توانید موقعی که در حال رفتن به مدرسه هستید یا قبل از خواب، سوره‌های کوچک را برای فرزندتان بخوانید، آیات را نوبتی با هم مرور کنید و...

مهم است که اخلاق اسلامی را هم حین بازی‌های قرآنی ترویج دهید پیشنهاد می‌شود ارزش‌های اخلاقی و نکات آموزنده قصه‌های قرآنی را برای فرزندتان توضیح دهید و به کودک خود نشان دهید که یادگیری او برای شما مهم و لذت‌بخش است.

خلاصه‌ی آن:

کودکان بازی را دوست دارند؛ بنابراین آموزش قرآن به کودکان با بازی بهترین راه برای علاقه‌مند کردن آن‌ها به یادگیری قرآن است. بهتر است قبل از شروع بازی، در مورد معنی و مفهوم سوره‌ای که فرزندتان می‌خواهد حفظ کند؛ در قالب داستان با او صحبت کنید.

ماجرای بازی

‏‏ بازی هشت‌بهشت یک بازی آموزشی است که در قالب بازی‌های کوچک و در محیطی شاد و تلاش می‌کند تا به کودکان در یادگیری و حفظ قرآن کمک کند. انجام بازی نیاز به اینترنت ندارد. سیستم بازی مرحله‌ای و شامل بازی‌های بالن‌سواری، پرنده‌ها، فرشته‌ها (آزمون)، رنگ‌آمیزی دیجیتال تصاویر مرتبط با سوره‌ها به همراه پخش قرائت سوره، جورچین دیجیتال، تصاویر مرتبط با سوره‌ها به همراه پخش قرائت سوره و جورچین دیجیتال آیات هر سوره است. بازیکنان می‌توانند برای تکرار و تمرین، قرائت خود را ضبط کرده و بعد از اتمام ضبط‌صوت ضبط شده خود را بشنوند و با متن قران مقایسه کنند.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل(ها): Android

نام ناشر: موسسه میعاد

نام توسعه‌دهنده: موسسه میعاد

تاریخ آخرین به‌روزرسانی:19/09/1399

نکات برجسته بازی:  

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین:

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: سلامت  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هشت بهشت قرآن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!