• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی هزار داستان-شهزاد: بازی کلمه‌ای

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

354 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی «شهزاد» یک بازی حدس کلمات است که به دو شکل مرحله‌ای و آنلاین قابل‌اجراست و در آن بازیکن باید از بین حروف درهم‌ریخته، کلمات موردنظر جدول را حدس زده و آن را کامل کند. بازی‌های کلماتیک اثر آموزشی دارند و به یادگیری حروف، توانایی ساخت کلمه، یادگیری معانی لغات و تقویت ذهن کمک می‌کنند. بازی با پرداخت پول آسان‌تر می‌شود و پیشرفت در بازی بدون هزینه‌کردن زمان بر است.

ژانر : معمایی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده همای زرین بهترین بازی سال از دیدگاه مردم، هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران برنده دیپلم افتخار بهترین بازی سال در ژانر کلمات، هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران کاندید بهترین بازی به انتخاب مردم از جشنواره بین‌المللی IMGA کاندید بهترین طراحی هنری از جشنواره بازی‌سازان مستقل کاندید بهترین طراحی صدا و موسیقی از جشنواره بازی‌سازان مستقل بهترین بازی پاییز 97 از نگاه کافه‌بازار

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شهزاد یک بازی کلماتیک است که در آن جدولی پیش روی فرزندتان قرار می‌گیرد که باید از طریق چیدن حروف کنار هم و ساخت کلمه حل شود. بازی‌های جور کردنی و کلماتیک اثر آموزشی دارند و به یادگیری حروف، ساخت کلمه، یادگیری معانی لغات و تقویت ذهن کمک می‌کنند. (با لمس کلمات معانی لغات نمایش داده می‌شود) داستان‌هایی از کتاب هزار و یک شب که زنان در آن نقش روشن و فعالی دارند؛ در بازی روایت می‌شود که مروج فرهنگ کتاب‌خوانی است. اساس این بازی حدس کلمات است پس فرزندتان باید آشنایی کامل با حروف الفبا و کلمه ساختن داشته باشد. سختی بازی در بخش آنلاین و مراحل بالاتر ممکن است کودکتان را کلافه کند که همراهی شما والدین عزیز را می‌طلبد که با ارائه راهنمایی و ترفند به‌گونه‌ای که فرزندتان در انجام بازی به شما وابسته شود او را کمک کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که فرزندتان را به خرید از فروشگاه بازی سوق می‌دهد. بازیکن برای استفاده از راهنمای بازی باید از سکه‌های درون بازی استفاده کند که بسیار هم گران است و یا هر بار شرکت در بخش آنلاین بازی که جذابیت بالایی هم دارد مستلزم  مصرف مقدار زیادی معجون است که به‌سختی در بازی به دست می‌آید که به‌صورت غیرمستقیم فرزندتان را مجبور می‌کند که یا از فروشگاه بازی خرید کند و یا تبلیغات بازی را ببیند که حتی در صورت تماشای تبلیغات هم سکه زیادی دست فرزندتان را نمی‌گیرد.

خلاصه‌ی آن:

بازی‌های جور کردنی و کلماتیک اثر آموزشی دارند و به یادگیری حروف، ساخت کلمه، یادگیری معانی لغات و تقویت ذهن کمک می‌کنند اما روند بازی به شکلی طراحی شده است که فرزندتان را به دیدن تبلیغات  و یا خرید از فروشگاه بازی مجبور می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

حتماً زمانی را به فرزندتان اختصاص داده و با او بازی کنید، اجازه دهید خودش کلمات بازی را کشف کند؛ اما در مراحل بالاتر که بازی سخت‌تر می‌شود می‌توانید با سؤال‌هایی غیرمستقیم فرزندتان را راهنمایی کنید تا به کلمه‌ی موردنظر برسد؛ اما مراقب باشید که برای حل چالش‌های بازی به شما وابسته نشود. اگر بازی توانمندی‌های کودکتان را زیر سوال می‌برد به او اجازه‌ی انجام بازی را ندهید.

می‌توانید این بازی را به دنیای واقعی آورده و  برای یادگیری کلمات و آشنایی کودکتان با حروف الفبا از آن استفاده کنید.

بازی با پرداخت پول آسان‌تر می‌شود می‌توانید با فرزندتان درباره‌ی استفاده از خرید درون‌برنامه‌ای صحبت کنید؛ به او بگویید بهتر است بازی را خودش ببرد تا اینکه بخواهد با پرداخت پول، جواب مراحل را پیدا کند.

پیشنهاد می‌شود کتاب هزار و یک شب را تهیه کرده و هر روز بخشی از آن را به‌اتفاق فرزندتان مطالعه و در مورد ویژگی‌های مثبت آن با یکدیگر صحبت کنید. این کتاب یکی از کتاب‌های باارزش و مجموعه‌ای کهن از داستان‌های افسانه‌ای است که ارزش گفت‌وگو را نشان می‌دهد و زنان در آن نقش روشن و فعالی دارند. می‌توانید توجه او را به قهرمان قصه جلب کنید که زنی باتدبیر و باهوش است که از طریق قصه‌گویی و جادوی کلام جان خود را نجات داده و پادشاهی خودکامه را به خودآگاهی می‌رساند.

خلاصه‌ی آن: باتوجه‌به اینکه روند بازی فرزندتان را به سمت خرید درون‌برنامه‌ای سوق می‌دهد با او صحبت کنید که خرج‌کردنِ پول برای تکمیل مراحل ارزش چندانی ندارد و مهم این است که خود او به‌تنهایی و یا با کمک شما بازی را ببرد.

ماجرای بازی

شهزاد یک بازی کلماتیک است که چالش اصلی آن حدس کلمه و تکمیل جداول است. بازی از دو بخش مرحله‌ای و آنلاین تشکیل  شده است و بازیکن بعد از پشت سر گذاشتن هر ده مرحله و مأموریت آن مرحله می‌تواند وارد فصل جدیدی از بازی شود. در هر مرحله یک جدول و تعدادی حروف به‌هم‌ریخته پیشروی بازیکن قرار می‌گیرد و بازیکن باید با کشیدن انگشت روی حروف پاسخ صحیح موردنظر را بیابد و جدول را تکمیل نماید. با حدس درست هر کلمه بازیکن می‌تواند سریع‌تر کلمات دیگر را پیدا کند و مرحله را به پایان برساند. برخی کلمات تحت عنوان کلمات پنهان در بازی در نظر گرفته شده‌اند که با یافتن بیست تا از آن‌ها، صندوقچه‌ای باز شده و به بازیکن سکه داده می‌شود. در پایان هر فصل بخشی از داستان‌های هزار و یک شب برای مطالعه در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. بخش آنلاین بازی از لول ۷۱ شروع می‌شود و تجربه این قسمت از هیجان و جذابیت بالایی برخوردار است. پیش روی هر دو رقیب یک جدول قرار می‌گیرد و به‌صورت نوبتی، بازیکنی که بتواند حروف بیشتری حدس بزند؛ امتیاز بیشتری کسب کرده و برنده می‌شود. این بخش از تالارهای مختلفی تشکیل شده است که بر اساس درجه سختی بازی تقسیم شده‌اند. بازیکن برای ورود به هریک از تالارهای این بخش باید بخشی از سکه‌های خود را مصرف کند. از طریق پرداخت پول واقعی آیتم‌های بازی قابل تهیه هستند که باعث می‌شود بازی آسان‌تر پیش برود. شرکت در چالش‌های روزانه باعث می‌شود که بازیکن علاوه ‌بر محک‌زدن سطح توانایی خود، به‌عنوان جایزه، سکه هم دریافت کند. سکه رایگان از راه‌های مختلفی همچون دنبال‌کردن صفحه اینستاگرام و تلگرام بازی، درج نظر در کافه‌بازار و مشاهده تبلیغات امکان‌پذیر است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر:  باران رویا

نام توسعه دهنده: باران رویا

تاریخ انتشار:  21/03/1397

2018/06/11

تاریخ آخرین به روزرسانی: 1400/11/25

2022/02/14

نیاز به اینترنت: ندارد؛ ولی در صورت اتصال به اینترنت امکانات بیشتری در بازی فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغات، چندنفره بازی‌کردن، گفتگوی متنی، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هزار داستان-شهزاد: بازی کلمه‌ای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!