• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی هری پاتر: رازهاگوارتز (Harry Potter: Hogwarts Mystery)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

986 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

یک بازی نقش آفرینی جادو محور که در آن بازیکن به عنوان یک ساحر وارد مدرسه جادوگری می‌شود و تلاش می‌کند تا با انجام ماموریت‌های بازی فنون جادوگری را بیاموزد. این بازی براساس رویدادهای فیلم هری پاتر ساخته شده و در آن سحر و جادو جذاب، مفید و  به عنوان راهی برای رسیدن به موفقیت معرفی می‌‎شود. بازی به گونه ای طراحی شده است که بازیکن را به خرید از فروشگاه سوق دهد.

ژانر : نقش آفرینی

6 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 50 میلیون بارگیری در گوگل پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی Harry Potter Hogwarts Mystery براساس رویدادهای فیلم هری پاتر ساخته شده است و اتفاقات و داستان ان دقیقا شبیه فیلم هری پاتر در دنیای جادوگری اتفاق می‌افتد. همه چیز در این بازی بر اساس جادو پیش می‌رود. فرزندتان بعد از ساختن جادوگر مورد علاقه خود وارد مدرسه جادوگری شده و تلاش می‌کند تا فنون جادوگری را بیاموزد. مفاهیمی مانند سحر و جادوگری با مناسبات دینی ما سازگار نیست. پذیرش این توانایی در واقع تعریف کردن جایگاهی برای انسان در مقابل خداوند است که به نوعی شرک محسوب می‌شود. بازی در واقع با بال و پر دادن  دروغین به سحر و جادو به فرزندنان القا می‌کند که به جادو و تاثیرات ان ایمان بیاورد و آن را بپذیرد در این بازی جادوگری نه تنها عادی سازی می‌شود بلکه امری پسندیده، مفید و جذاب معرفی می‌شود. انجام این بازی ممکن است تاثیرات طولانی مدت بر ذهن نوجوان و مخاطبین کم سن و سال به جا بگذارد و باعث تغییر در باورهای آن‌ها شود. خرافات و نمادهای شیطانی مثل کلاه سخن گو، جغد، تک چشم و ... در سرتاسر بازی به کرات دیده می‌شود که فراماسونرها از این تکنیک برای تبلیغات، فریب کاری و فرهنگ سازی استفاده می‌کنند. بازی به گونه‌ای طراحی شده که فرزندتان را به سمت خرید از فروشگاه بازی و پرداخت پول واقعی سوق می‌دهد. انجام بازی نیازمند اتصال دایمی به اینترنت است و محتوای مورد نیاز هر مرحله باید در ابتدا دانلود شود.

روابط عاشقانه‌ی بین شخصیت‌های بازی برای سنین نوجوانی حساسیت برانگیز است و ممکن است باعث الگو گیری روابط آزاد و بدون حدود شود.

خلاصه‌ی آن:

در این بازی خرافه و جادوگری نه تنها عادی سازی شده بلکه امری پسندیده، مفید و جذاب معرفی می‌شود. تمرکز بر سحر و جادو و معرفی آن به عنوان راهی برای رسیدن به موفقیت از مسایلی است که والدین عزیز باید به آن توجه کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در دوره‌ی نوجوانی هویت‌یابی اهمیت اساسی دارد و در مسیر هویت‌یابی باید الگوهای رسانه‌ای مناسب برای فرزندتان انتخاب کنید. با توجه به فضا و محتوای آسیب‌‎رسان بازی توصیه می‌شود حتی الامکان زمینه‌ای را فراهم کنید فرزندتان این بازی را انجام ندهد.

در مورد نمادهای استفاده شده در بازی اگر برای فرزندتان سوال پیش آمد به تناسب فهم و اطلاعاتش به او پاسخ دهید و در صورتی که متوجه نشانه‌ها نشده حساسیت به خرج ندهید.

 اگر فرزندتان در مورد سحر و جادو کنجکاو شده، راحت و شفاف و به تناسب فهم فرزندتان به سوالاتش پاسخ دهید و با گفتگو مانع ایجاد فانتزی‌های این چنینی در ذهن فرزندتان شوید. از فرزندتان بپرسید چه چیز در دنیای سحر و حادو برای او جالب است؟ می‌توانید در این مورد از کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده است و یا از نظرات کارشناسان تربیتی و مذهبی استفاده کنید.

به فرزندتان راجع به ویژگی‌های مثبت یک فرد موفق صحبت کنید و به او بگویید که با تلاش، تکیه بر توانمندی‌هایش و با توکل به خداوند می‌تواند در زندگی به موقفقیت برسد نه سحر و جادو.  پیشنهاد می‌شود چند مورد از توانمندی‌های فرزندتان را برایش مثال بزنید.

دستگاه خود را به حساب ایمیلی که همواره چک می‌کنید تنظیم نمایید تا خرید‌ها سریعا به ایمیل شما ارسال شود.

خلاصه‌ی آن:

در دوره ی نوجوانی هویت‌یابی اهمیت اساسی دارد و در مسیر هویت‌یابی باید الگوهای رسانه‌ای مناسب را برای فرزندتان انتخاب کنید. با توجه به فضا و محتوای آسیب رسان بازی توصیه می‌شود حتی الامکان زمینه‌ای را فراهم کنید فرزندتان این بازی را انجام ندهد.

ماجرای بازی

بازی Harry Potter Hogwarts Mystery یک بازی نقش آفرینی در قالب دنیای هری پاتر و مدرسه هاگوارتز است. سازندگان بازی برای طراحی شخصیت های معروف مدرسه، از همان شخصیت‌های فیلم هری پاتر استفاده کرده‌اند. بازیکن برای انجام بازی نیاز به اتصال دایمی به اینترنت دارد در حالی که هیچ گونه فعالیت آنلاینی در بازی صورت نمی‌گیرد. گرافیک بازی سه بعدی و محیط‌های بازی با جزییات طراحی شده است. بازیکن در ابتدا کاراکتر مورد نظر خود را شخصی سازی می‌کند و سپس به عنوان یک دانش آموز وارد مدرسه جادوگری می شود و با انتخاب یک گروه از گروه‌های چهاگانه  نلاش می‌کند تا علوم و فنون جادوگری را بیاموزد. روند بازی شامل چند بخش مثل انتخاب دیالوگ و صحبت با شخصیت‌ها، حضور در کلاس و چند مرحله مختلف مانند دوئل کردن می‌باشد. بازیکن در بخش گفتگو روابط خود را با شخصیت‌های بازی پی‌ریزی می‌کند و برای پاسخ به صحبت‌های افراد سه گزینه وجود دارد که بازیکن باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند. سه نوار علم، قدرت و احساس در بازی طراحی شده که بازیکن با انتخاب نوع دیالوگ‌ها و انجام ماموریت‌های بازی این نوارها را پر می‌کند و باعث ارتقاء کاراکتر خود می‌شود.  گیم‌پلی بازی تکراری و چالش خاصی ندارد و بسیار وابسته به نوار مصرف انرژی است. انجام ماموریت‌های بازی نیاز به انرژی دارد و نوار 24 واحدی انرژی به صورت خودکار هر 4 دقیقه یک واحد پر می‌کند. بازی در قالب ده مرحله طراحی شده است که در طی آن بازیکن باید با مصرف کردن انرژی، مراحل ماموریت را پشت سر بگذارد. بازی مجموعه‌ای از گفتگوهاست و تنها وظیفه بازیکن کلیک کردن بر روی عناصر محیط می‌باشد و در بهترین حالت بازیکن باید حرکات چوب جادویی را بر روی صفحه نمایش بکشد تا حرکت آن اعمال شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, iOS, iPadOS

نام ناشر: Jam City, Netmarble

نام توسعه دهنده: Jam City, Inc

تاریخ آخرین به روزرسانی: 1401/06/12

2022/09/03

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: خرید، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، چلش

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: ممنوعیت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه مدح خوان

۲۴ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

بازی اعتیادآوریه و یک ناهنجاری مهمش ترویج یا عادی سازی همجنس گراییه، چون توی روابط عاشقانه فرد میتونه هم از بین پسرها و هم دخترها طرف مقابلش رو انتخاب کنه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هری پاتر: رازهاگوارتز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!