• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی هالو نایت یا شوالیه توخالی (Hollow Knight)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

780 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی Hollow Knight عنوانی در سبک سکوبازی و دوبعدی است که بازیکن در آن باید یک بیماری بزرگ را ریشه کن کند. بازی خشونت بالایی ندارد؛ ولی محیط‌های تاریک و استرس مردن، می‌تواند دلهره را به دل بازیکن راه دهد. مبارزات بازی بسیار سخت و دشوار هستند و معماها و راه‌های مخفی در بازی، بسیار خوب پنهان شده‌اند.

ژانر : اکشن

2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

قبل از این که با فرزند خود درباره بازی Hollow Knight صحبت کنید، سعی کنید خودتان آن را تجربه کنید یا حداقل ببینید چگونه بازی می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید بهتر درک کنید که چرا فرزند شما از آن لذت می‌برد و چه چالش‌ها و فرصت‌هایی در آن وجود دارد.

این بازی بسیار سخت است. ممکن است فرزند شما در حین بازی کلافه شود. با او همدلی کنید و به او بگویید کمی استراحت کند و دوباره به سراغ بازی برود.

با فرزند خود درباره بازی صحبت کنید. به جای این که به فرزند خود دستور دهید چقدر و چگونه بازی کند، سعی کنید با او گفتگو کنید و نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

محدودیت‌های منطقی و قابل‌قبول را تعیین کنید. باتوجه‌به سن و شخصیت فرزند خود، مقدار و زمان مناسب برای بازی Hollow Knight را مشخص کنید.

به فرزند خود توضیح دهید که بازی Hollow Knight فقط یک سرگرمی است و نباید به‌حساب سایر فعالیت‌های مفید و مهم خود بخورد.

 به فرزند خود بگوئید که بازی Hollow Knight ممکن است برخی صحنه‌های تاریک و ناراحت‌کننده داشته باشد. باید در موقع مناسب و باحالت روحی خوب آن را بازی کند.

ماجرای بازی

داستان بازی روایتگر شوالیه‌ای است که به شهری تاریک و مملو از موجودات وحشی برمی‌خورد. او پس از تحقیق، در می‌یابد که این شهر زمانی یک شهر پررونق و شاد بوده، ولی با شیوع یک بیماری فراطبیعی، اکنون ساکنان آن تبدیل به موجوداتی دیوانه ولی باقدرت بسیار زیاد شده‌اند. اکنون وظیفه‌ی شوالیه در طول داستان آن است که به سراغ 3 نگهبان مختلف برود که محافظ معبد و منبع این بیماری هستند، پس از شکست آن‌ها به سراغ منبع بیماری رفته و برای همیشه شهر و ساکنانش را از این مشکل رهایی دهد. بازی به‌صورت دوبعدی دنبال می‌شود و روند و مکانیزم‌های گیم‌پلی بسیار ساده هستند. در طول روند داستان نیز شخصیت اصلی قدرت‌های فراطبیعی جذابی به دست می‌آورد که به او در سفرش کمک می‌کند. برخلاف ظاهر بسیار زیبا و جذاب بازی، با یک عنوان بسیار دشوار طرف هستیم که تک‌تک مبارزات آن، بازیکن را به چالش می‌کشد و سیستم مجازات مرگ آن نیز بسیار بی‌رحمانه طراحی شده. بازیکن پس از هر بار مردن، تنها یک‌بار فرصت دارد تا کل راه را  تا محل مرگش طی کند و پول‌هایش را پس بگیرد. در غیر این صورت، تمام آن‌ را ازدست‌داده و باید از اول آن‌ها را به دست بیاورد. از طرفی بازی معما یا راه‌های مخفی زیادی دارد که باعث می‌شود بازیکن نتواند به‌راحتی و در نگاه اول مسیر را طی کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ویندوز، لینوکس، مو، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، اکس باکس وان

نام ناشر: Team Cherry

نام توسعه دهنده: Team Cherry

تاریخ انتشار: ششم اسفند سال 95 مصادف با 24 فوریه سال 2017

تاریخ آخرین به روزرسانی: هفدهم اسفند سال 1397 مصادف با 8 مارچ 2019

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملا آفلاین است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هالو نایت یا شوالیه توخالی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!