• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی نیسان آبی

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1191 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی در ژانر معمایی، تفننی و شبیه‌سازی بر اساس سریال نیسان آبی از طرف شرکت مدریک گیمز طراحی شده است که با تلفیق جورچین‌ها همراه با شبیه‌سازی بازسازی یک خانه‌ی قدیمی، بازیکن را ترغیب می‌کند که بازی را ادامه دهد و حتی برای آن پول خرج کند و تبلیغ ببیند. گرچه ناهنجاری‌های اجتماعی در مکالمات بعضا دیده می‌شود اما نکات مثبتی در کنار گرافیک خوب دارد که آن‌ها هم خالی از لطف نیستند.

ژانر : معمایی

5 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ والدین عزیز؛ فرزند شما در این بازی با یک فضای بازسازی خانه و روندی داستانی روبرو است که روند داستان آن به سریال نیسان آبی و زندگی جمشید و رضا و زری و پری برمی‌گردد. فرزندتان با بازی کردن مراحل جورچین و پازل‌ها میتواند ستاره جمع کند و با ستاره‌ها خانه را بازسازی و آماده‌ی یک زندگی مشترک کند. در این حین دیالوگ‌های بسیاری بین جمشید و رضا رد و بدل می‌شود که جنبه‌ی بامزه‌ای دارند اما در عین حال بعضا حاوی شوخی‌های جنسی و روابط عاشقانه‌ی در لفافه‌ای است که می‌تواند برای فرزند کم سن‌وسال شما مناسب نباشد. همچنین؛ عنصر شانس و جایزه‌های شانسی هم در بازی وجود دارد و مراحل جورچین بازی ممکن است آن قدر سخت شوند که فرزندتان برای گرفتن تنها پنج حرکت مجبور به دیدن تبلیغ و یا خرج کردن پول شود. در واقع، بازی با دیدن تبلیغ و پرداخت‌های درون برنامه‌ای، آسان‌تر می‌شود و دیر یا زود او را وادار به انجام این کار می‌کند. فضای بازسازی خانه نیز می‌تواند برای فرزندتان ایده‌های الهام بخشی داشته باشد و همچنین؛ فضای قدیمی و زندگی‌های ساده‌ی دهه شصت و رفاقت‌های با معرفت می‌تواند نکته‌ی مثبت و دلنشین ماجرا باشد.

خلاصه‌ی آن: مراحل جورچین بازی ممکن است آن قدر سخت شوند که فرزندتان برای گرفتن تنها پنج حرکت مجبور به دیدن تبلیغ و یا خرج کردن پول شود. در واقع، بازی با دیدن تبلیغ و پرداخت‌های درون برنامه‌ای، آسان‌تر می‌شود و دیر یا زود او را وادار به انجام این کار می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز؛ شما می‌توانید با فرزندتان اگر سریال را دیده است راجع به اتفاقات و ناهنجاری‌های اجتماعی داخل سریال صحبت کنید و اگر سریال را تماشا نکرده است نیز می‌توانید نظر او را راجع به دیالوگ‌ها و تاثیر صحبت‌هایی که در بازی رد و بدل می‌شوند صحبت کنید. همچنین می‌توانید راجع به نکات مثبت بازی مثل زندگی‌های با صفای ساده، بازسازی خانه‌های قدیمی، رفاقت‌های با معرفت، با وی صحبت کنید و نظرش را جویا شوید. همچنین اگر علاقه‌ای به بازسازی خانه در او مشاهده کردید می‌توانید از او برای نوسازی و بازسازی لوازم هرچند کوچک منزلتان هم کمک و ایده بگیرید. در آخر راجع به مصرف گرایی و اینکه بازی‌هایی که بازیکن را مجبور می‌کنند تبلیغ ببیند و یا پول پرداخت کند، صحبت کنید و نظرش را جویا شوید.

خلاصه‌ی آن: شما می‌توانید با فرزندتان اگر سریال را دیده است راجع به اتفاقات و ناهنجاری‌های اجتماعی داخل سریال صحبت کنید و اگر سریال را تماشا نکرده است نیز می‌توانید نظر او را راجع به دیالوگ‌ها و تاثیر صحبت‌هایی که در بازی رد و بدل می‌شوند صحبت کنید.

ماجرای بازی

 این بازی در ژانر معمایی، تفننی و کمی با چاشنی شبیه‌سازی با اقتباس از سریال پر حاشیه‌ی نیسان آبی طراحی شده است. در فضای بازی، بازیکن با ورود به دنیای بازی با خانه‌ای روبرو می‌شود که جمشید و رضا قرار است با بازسازی آن در دهه‌های قدیمی‌تر، آن را آماده‌ی زندگی مشترک با زری و پری خانم کنند. فضای بازی گرافیک خوبی دارد و با موسیقی سنتی سریال که در پس زمینه پخش است ممکن است به خصوص برای بینندگان آن سریال، حس خوبی ایجاد کند. فضای بازسازی خانه می‌تواند برای بازیکن حس شبیه‌سازی و الهام گرفتن از ایده‌ها را داشته باشد. برای جور کردن وسایل و بازسازی خانه، بازیکن باید مراحل و چالش‌های پازلی و جورچینی بازی را پیش ببرد و ستاره و سکه جمع کند اما کار به جایی هم می‌رسد که تعداد حرکات برای جورکردن اشکال آ‌نقدر کم می‌شود که بازیکن مجبور است یا تبلیغ ببیند یا پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد تا بتواند با آن مبلغ هنگفت تنها پنج حرکت اضافه بخرد و مرحله را رد کند و یا قلب بگیرد و به بازی ادامه دهد! در هر صورت پول و تبلیغ دیدن، بازی را آسان‌تر می‌کند اما بازی برای بازیکن هر از چندگاهی جوایز شانسی را هم در طول روز اضافه کرده است که میتواند لبخند به لب بازیکن بیاورد. شوخی‌ها و دیالوگ‌های بدون صدای جمشید و رضا می‌تواند بازیکن را کلافه کند اما دیالوگ بامزه هم دیده میشود. بعضا شوخی‌های نامناسب و ضایع کردن دیگران دیگر جزو مکالمات محسوب می‌شود که به خودی خود ناهنجاری به حساب می‌آیند.

جزئیات اثر

ژانر بازی: معمایی

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر: مدریک گیمز

نام توسعه دهنده: مدریک گیمز

تاریخ آخرین به روزرسانی:  04/06/2022 –14/03/1401

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید - تماشای تبلیغ.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نیسان آبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!