• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی میدان دوندگان ۲ (Fieldrunners 2)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2561 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این بازی در ژانر اکشن و استراتژی طراحی شده است و روند بازی به این صورت است که بازیکن در هر مرحله از بازی، باید از هجوم گروه‌های دشمن جلوگیری کند و مانع عبور آن‌ها از سرزمین خود شود. بازی هم‌اکنون با قیمت ۲.۹۹ دلار در پلی‌استور و اپ‌استور به فروش می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان از خرید درون برنامه‌ای، چالش‌های مختلف، اشتراک گذاری امتیازات از طریق گیم سنتر و ذخیره سازی نام برد.

ژانر : استراتژیک

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی، برنده جوایز بسیاری از جمله بازی برنامه روز kotaku، GameTrailers، TUAW شده است. همچنین بازی، برنده‌ی G4TV در بخش بهترین بازی‌های موبایل و در Macworld و 148Apps منتخب بخش انتخاب ویرایشگری شده است. توصیفات معتبر و معروفی نیز راجع این بازی گفته شده است که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: IGN: «یکی از بهترین بازی‌های iOS در سال 2012» • Penny Arcade: "این یک بازی است که همه باید آن را امتحان کنند" • نیویورک تایمز: "بالاخره ما یک دنباله داریم! " • G4TV: "شما باید این بازی را فوراً دانلود کنید" • TouchArcade: "آن روح شما را می‌خورد و باعث می‌شود از آن تشکر کنید" • CNET: "شما این بازی را دوست خواهید داشت" • The Verge/Polygon: "یکی از قوی‌ترین بازی‌های TD که تا به حال بازی کرده ام" • 148 برنامه: "پادشاه دفاع از برج برمی گردد! " • GamesBeat: "نوآوری و بازتعریف دفاع برج" • Apple’N’Apps: «بهترین بازی که در E3 دیدیم»

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی در ژانر اکشن و استراتژی طراحی شده است و بازی مطرح و معروفی در این زمینه به حساب می‌آید. روند بازی به این صورت است که فرزندتان در هر مرحله از بازی، باید از هجوم گروه‌های دشمن جلوگیری کند و مانع عبور آن‌ها از سرزمین خود شود. خشونت تنها راه برنده شدن در این بازی است و کشت و کشتار از نمای بالا، کارتونی و بدون جزئیات و خون ریزی نمایش داده می‌شود. مورد حمله‌ی گسترده قرار گرفتن نیز می‌تواند برای فرزند کم سن‌وسالتان مخصوصاً در مراحلی که کار سخت‌تر است، آزار دهنده باشد. بهتر است او را همراهی کنید. بازی در مراحل بالاتر، فرزندتان را با شرایط مختلف و سختی روبه‌رو می‌کند که هربار ممکن است نیاز به تغییر استراتژی در پیش‌برد مرحله باشد. هر مرحله از بازی می‌تواند بسیار زمان گیر باشد باشد و با هربار رفتن به دور بعد، شرایط برای فرزندتان سخت‌تر خواهد شد. مراحل بازی در سه سطح مختلف، یک ستاره Casual، دو ستاره Tough و سه ستاره Heroic دنبال می‌شود که او می‌تواند باتوجه‌به مهارتی که دارد یک سطح را انتخاب کند. بازی هم‌اکنون با قیمت ۲.۹۹ دلار در پلی‌استور و اپ‌استور به فروش می‌رسد اما نسخ مود شده نیز در برخی سایت‌ها موجودند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به خرید درون برنامه‌ای، ماموریت‌ها و چالش‌های مختلف و اشتراک گذاری امتیازات از طریق گیم سنتر اشاره کرد.

خلاصه‌ی آن: بازی هم‌اکنون با قیمت ۲.۹۹ دلار در پلی‌استور و اپ‌استور به فروش می‌رسد اما نسخ مود شده نیز در برخی سایت‌ها موجودند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به خرید درون برنامه‌ای، ماموریت‌ها و چالش‌های مختلف و اشتراک گذاری امتیازات از طریق گیم سنتر اشاره کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز کدومویی؛ شما می‌توانید راجع به مفهوم استراتژی و استراتژی چیدن در بازی با فرزندتان صحبت کنید و بازی‌های رومیزی که نیاز به استراتژی چیدن مانند بازی شطرنج، دارند را به دنیای واقعی بیاورید. همچنین؛ شما می‌توانید راجع به ارزش دفاع از میهن و رویارویی با دشمن با فرزندتان صحبت کرده و راجع به منابع مالی و ارتقای سلاح‌ها در بازی نظر او را بپرسید و از او بخواهید که برایتان شرح دهد چطور استراتژی می‌چیند و پول‌های به دست آمده را مدیریت می‌کند.

ماجرای بازی

این بازی در ژانر اکشن و استراتژی طراحی شده است و روند بازی به این صورت است که بازیکن در هر مرحله از بازی، باید از هجوم گروه‌های دشمن جلوگیری کند و مانع عبور آن‌ها از سرزمین خود شود. این بازی برج‌های زیادی را شامل می‌شود که هر کدام قابلیت‌های مختص به خود را دارد. به‌عنوان مثال برج Glue  باعث کند شدن نیروهای دشمن می‌شود یا برج Missile از فاصله‌ی زیاد، مهاجمان را مورد هدف موشک قرار می‌دهد. بازی در مراحل بالاتر، بازیکن را با شرایط مختلف و سختی روبه‌رو می‌کند که هربار ممکن است نیاز به تغییر استراتژی در پیش‌برد مرحله باشد در این بازی مسیرهایی وجود دارد که بازیکن باید از آن‌ها محافظت کند. اما در بعضی مراحل، بازی، بازیکن را در زمین‌هایی قرار می‌دهد که راه مشخصی برای عبور دشمن از آن وجود ندارد. همچنین این بازیکن است که با قرار دادن برج‌ها در نقشه، باید مسیر عبور نیروهای دشمن را مشخص کند. اما نمی‌تواند کاملاً مسیر را ببندد و حداقل باید یک مسیر را برای عبور باز بگذارد. علاوه‌بر این بازی، دشمنان متنوعی را برای مقابله در طول بازی قرار داده است که هرکداممنحصر به فردند. به‌عنوان مثال تانک‌ها خط سلامت بلندی دارند و نابود کردن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. هر مرحله از بازی می‌تواند بسیار زمان گیر باشد باشد و با هربار رفتن به دور بعد، شرایط برای بازیکن سخت‌تر خواهد شد. مراحل بازی در سه سطح مختلف، یک ستاره Casual، دو ستاره Tough و سه ستاره Heroic دنبال می‌شود که بازیکن می‌تواند باتوجه‌به مهارتی که دارد یک سطح را انتخاب کند. بازی هم‌اکنون با قیمت ۲.۹۹ دلار در پلی‌استور و اپ‌استور به فروش می‌رسد اما نسخ مود شده نیز در برخی سایت‌ها موجودند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان از خرید درون برنامه‌ای، ماموریت‌ها و چالش‌های مختلف و اشتراک گذاری امتیازات از طریق گیم سنتر و ذخیره سازی نام برد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, iOS, Microsoft Windows, PlayStation Vita, BlackBerry 10

نام ناشر: Subatomic Studios, LLC

نام توسعه دهنده: Subatomic Studios, LLC

تاریخ آخرین به روزرسانی:  11/08/2018 –22/01/1397

Penny Arcade: "این یک بازی است که همه باید آن را امتحان کنند"

نیویورک تایمز: "بالاخره ما یک دنباله داریم! "

G4TV: "شما باید این بازی را فوراً دانلود کنید"

TouchArcade: "آن روح شما را می‌خورد و باعث می‌شود از آن تشکر کنید"

CNET: "شما این بازی را دوست خواهید داشت"

The Verge/Polygon: "یکی از قوی‌ترین بازی‌های TD که تا به حال بازی کرده ام"

148 برنامه: "پادشاه دفاع از برج برمی گردد! "

GamesBeat: "نوآوری و بازتعریف دفاع برج"

Apple’N’Apps: «بهترین بازی که در E3 دیدیم»

نیاز به اینترنت: بدون اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت، امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: ذخیره‌سازی، خرید، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد میدان دوندگان ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!