• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی موج سواران مترو (Subway surfers)

author-img

توسط : مریم صدیقی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1683 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی subway sufers در سبک تفننی و دوندگی با گرافیک بسیار شاد و رنگارنگ است. تنها کاری که باید انجام شود عبور از موانع و جمع‌آوری سکه‌ها و پاور آپ ها بوده و خط پیشرفت بازیکن در این بازی ثبت رکورد بالاتر می‌باشد که نیاز به عکس‌العمل به موقع و دقت است.

ژانر : تفننی

48 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از یک میلیارد بار توسط کاربران اندروید دانلود شده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انجام بازی کار بسیار ساده ایست و تنها کافیست بازیکن انگشت خود را روی صفحه‌ی نمایش در جهت حرکت انتخابی خود لمس کند و از این جهت که گیم پلی ساده و روانی دارد به بازی مترویی معروف می‎‏باشد بدین منظور که در هر شرایطی می‌توان آن را بازی کرد. گیم پلی جذاب بازی باعث می‌شود تا بازیکن برای ساعت‌های طولانی پای آن نشسته و متوجه گذشت زمان نشود.

 در فروشگاه بازی می‌توان آیتم‌های متنوعی را خریداری کرد و به روزرسانی‌هایی هم برای کاراکتر خود خریده که با هر خرید یک سطح از آن مهارت انتخاب شده بیشتر می‌شود.

زمانی که فرزندتان وارد محیط بازی می‌شود بی‌اختیار پیشنهادهای ویژه‌ای شامل انواعی از آیتم‌ها با قیمت مناسب و زمان محدود برای او ظاهر شده که هر بازیکنی را وسوسه به خرید آن می‌کند.

در بازی جعبه‌هایی وجود دارد که با بازکردن آن ممکن است در آن پول یا شیئی باشد که وقتی تعداد مشخص شده آن را جمع کند آن شخصیت یا لباس قابل دسترسی می‌شود.

ناهنجاری اجتماعی سطح نسبتا بالایی در این بازی دارد. بازیکنان در دوران نوجوانی تمایل به انجام کارهای خطرناک و ضد اجتماعی پیدا می‏کنند و این تمایل ممکن است در دوره‌های بعد با آن‌ها بماند. همچنین در تبلیغات برهنگی و پوشش نامناسب به وفور دیده می‌شود تبلیغاتی که بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شوند علاوه بر اثر مصرف گرایانه بر روی بازیکن، حاوی مؤلفه‌های منفی می‏باشد که روی بازیکن اثرات منفی بیشتری بگذارد.

عضو شدن در صفحه‌ی اینستاگرام بازی یا فیس بوک و دیگر رسانه‌ها پاداش دارد.

خلاصه‌ی آن: گیم پلی بازی به گونه‌ای است که بازیکن می‌تواند برای ساعت‌های طولانی پای آن نشسته و متوجه گذشت زمان نشود. خرید درون برنامه‌ای و تبلیغات نامناسب دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 اگر قصد دارید این بازی را برای فرزند خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی عوامل اصلی موفقیت با فرزندتان صحبت کنید. به عنوان مثال اثر سعی و تلاش را در رسیدن به موفقیت برایشان توضیح دهید و از آن‌ها بخواهید نظرشان را درباره‌ی شانس و نسبت آن با موفقیت را بگویند و برای تلاش بیشتر فرزندتان جایزه‌ای در نظر بگیرید تا برای تلاش بیشتر تشویق شوند.

توصیه می‏شود در مورد مدیریت زمان مصرف بازی با او صحبت کنید و یا مسئولیت‌هایی را برای او در نظر بگیرید که علاوه بر حس مفید بودن برای مدت زمانی او را درگیر کند.

فرزندان شما در مرحله نوجوانی انرژی زیادی داشته و توصیه ما این است که علایق فرزند خود را شناسایی کنید و اقدام به ثبت نام در یک کلاس آموزشی یا ورزشی متناسب با روحیه‌ی او کنید.

اسکیت بازی در مترو، اسپری زدن به دیوار و ... مثالی از قانون‌شکنی آسیب رساندن به اموال عمومی است که در بازی وجود دارد؛ بنابراین دررابطه با اصول اخلاقی با فرزندتان صحبت کنید و برای او ارزش‌گذاری کنید چرا که نوجوانان در این سنین بسیار اهل تفکر و استدلال هستند.

خلاصه‌ی آن: در رابطه ‌با اصول اخلاقی با فرزندتان صحبت کنید و برای او ارزش‌گذاری کنید چرا که نوجوانان در این سنین بسیار اهل تفکر و استدلال هستند.

ماجرای بازی

در ابتدا از بین کاراکترهای بازی یک کاراکتر برای بازیکن آزاد است به نام Jake که به‌صورت سوم شخص یعنی از پشت سر کاراکتر او را می‌‏بیند. یازی داستان خاصی ندارد در واقع بازیکن در حال نقاشی روی دیوار مترو با اسپری هست که پلیس نگهبان مترو و سگش او را می‌بینند و به دنبال او تا بی‌نهایت می‌دوند. تنها راه بازیکن فرار است تا بتواند فاصله خود را با آن ها بیشتر کرده و از موانعی که بر سر راه او قرار می‏گیرند عبور کند. دو دسته موانع بر سر راه وی قرار می‌گیرد، موانعی که متحرک هستند مانند قطارهای متحرک و موانع ثابت مانند قطارها و واگن‌های ثابت.

هر چه از طول مسیر بیشتر بگذرد، سرعت بازی افزایش پیدا می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا فاصله بیشتری با نگهبان ایجاد شود. بااین‌حال تا زمانی که نگهبان بازیکن را دستگیر نکند بازی ادامه دارد. بازیکن می‌تواند از طریق کلیدهای خود بار دیگر جان جدید بگیرد و یا با خرید اسکیت که انواع مختلف آن در بازی موجود است پس از برخورد با قطارها مجدد از همان جا به بازی ادامه دهد. همچنین ممکن است در مسیر بازی آیتم‌هایی را دریافت کند، مانند آهن‌ربا با این ویژگی که بازیکن در هر مسیری حرکت کند سکه‌ها را برای او جمع می کند البته تا یک زمان مشخص و معلوم این قابلیت فعال می‌مانند.

بازی آیتم‌ها و قدرت‌های متنوعی دارد که برخی از آن‌ها از طریق جعبه‌های شانس و برخی دیگر را داخل خود بازی می‌توان کسب کرد. هرکدام از آیتم‌ها قدرت‌های متفاوتی دارند به طور مثال کفش‌های مخصوص قدرت پرش بیشتر و اسکیت‌ها موجب افزایش سرعت و کلیدها جان دوباره به بازیکن می‌دهد.

بازی subway surfers یک بازی رکوردی است و بازیکن می‌تواند از طریق جدول رتبه بندی و سطح خود را ببیند و یا رکوردش را برای دوست خود بفرست تا او را دعوت به چالش و رقابت کند.

جزئیات اثر

 سیستم عامل(ها): anroid ios Microsoft windows

نام ناشر: Kiloo

نام توسعه دهنده: Sybo Games

نیاز به اینترنت: بازی آفلاین است اما باوجود اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، جدول رتبه‌بندی، اشتراک‏گذاری محتوا، چالش، ذخیره‌سازی، دعوت به شبکه اجتماعی

امکان بازی به‌صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد موج سواران مترو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!