• امروز : 1 خرداد 1403
logo

نقد و بررسی بازی موتور سواری اکستریم (Xtreme Motorbikes )

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1792 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازی یک  شبیه‌ساز موتورسیکلت با گرافیک سه‌بعدی و واقع‌گرایانه است که بازیکن با انتخاب یک موتور قدرتمند از موتورهای مطرح، می‌تواند دنیای واقعی موتورسواران را تجربه کند.همچنین با انتخاب رنگ و رینگ و راننده می‌توان موتورها را سفارشی کرد.

ژانر : مسابقه‌ای

9 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی یک شبیه‌ساز موتورسواری با گرافیک سه‌بعدی و واقع‌گرایانه است. این بازی بیش از 10 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده است و امتیاز بسیار خوب 2 .4 از 5 را دریافت کرده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

  در این بازی فیزیک موتورها طوری طراحی شده‌اند که بسیار نزدیک به واقعیت هستند و تمام خصوصیات و جزئیات یک موتور واقعی در آنها شبیه‌سازی‌شده است و این احساس واقعی بودن بازیکن را مجذوب خود می‌کند هیجان بالا و احساس قدرت در بازی و استفاده از سرعت بالای موتورسیکلت‌ها بازیکن را آن‌چنان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که گویا در دنیای واقعی سوار بر موتور است. حرکات پرخطر در بازی به‌وفور دیده می‌شود تک‌چرخ زدن، سرعت بالا، عبور از مسیرهای باریک و خطرناک، پرش از ساختمان‌های بلند و افتادن از ارتفاع تک‌چرخ زدن دونفره، رانندگی در لاین‌های دوطرفه، تصادف‌های هولناک، حرکات نمایشی که با انجام‌دادن این حرکات بازیکن پول بیشتری دریافت می‌کند و از تکرار آنها لذت می‌برد و همچنین تعقیب و گریز توسط پلیس در بازی وجود دارد. هرچند بازی دارای طبقه‌بندی مراحل از آسان به سخت است؛ اما سرعت و هیجان از موارد اجتناب‌ناپذیر بازی است. والدین توجه داشته باشند که دیدن تبلیغ و دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی هم از پیشنهادهای بازی است. در سنین نوجوانی و اشتیاق به تجربه دنیای بزرگسالان با وجود هیجانات و بحران‌های موجود در این سنین لازم است که والدین حساسیت‌های لازم و نیز منطقی را نسبت به فرزندانشان داشته باشند. باتوجه‌به موارد گفته شده امکان دارد بازیکن در سنین پایین بخواهد این حرکات پرهیجان را در دنیای واقعی نیز تجربه کند که باعث صدمات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

خلاصه ی  آن: والدین حساسیت‌های لازم و نیز منطقی را نسبت به فرزندانشان داشته باشند. این بازی دارای نشان همراهی با والدین است. امکان دارد بازیکن در سنین پایین بخواهد این حرکات پرهیجان را در دنیای واقعی هم تجربه کند که باعث صدمات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تمام افراد در سنین نوجوانی به‌خصوص پسرها شیفته ی هیجان و سرعت می‌شوند

 سؤالی که می‌توان به آن پرداخت این است که فرزندتان تا چه میزان می‌تواند بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال تفکیک قائل شود؟

 آیا همه حرکات پرخطر و هیجانی را می‌شود در دنیای واقعی تکرار کرد؟

 در مورد تصادف‌هایی که بر اثر سرعت زیاد و حرکات نمایشی برخی سرنشین‌های موتور اتفاق افتاده گفتگو کنید.

 اگر فرزندتان به سنی رسیده است که می‌تواند تجربه ی موتورسواری داشته باشد و اگر برایتان امکان‌پذیر است برای او شرایط حضور در پیست‌های موتورسواری با رعایت کامل نکات ایمنی را فراهم کنید.

خلاصه ی آن:

سؤالی که می‌توان به آن پرداخت این است که فرزندتان تا چه میزان می‌تواند بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال تفکیک قائل شود؟

 آیا همه ی حرکات پرخطر و هیجانی را می‌شود در دنیای واقعی تکرار کرد؟

ماجرای بازی

محیط این بازی دارای گرافیک سه‌بعدی و واقع‌گرایانه است  سبک بازی شبیه‌ساز موتورسواری است. با انتخاب یک موتورسیکلت از بین بیست مدل از مدل‌های مطرح دنیا  می‌توان احساس واقعی موتورسواری را تجربه کرد. سرعت، هیجان، انجام حرکات آکروباتیک،  گشت‌زنی در تمام نقاط شهر، سوارکردن مسافر از ویژگی‌های بازی است. طراحی بازی بسیار نزدیک به دنیای واقعی است جزئیات گرافیکی موتورها بسیار دقیق و واقع‌گرایانه است. بازی داری پول نامحدود است. با هر حرکت نمایشی جدید به پول بازیکن اضافه می‌شود. بازی را می‌توان از نگاه سوم‌شخص و همچنین اول‌شخص دنبال کرد. می‌توان با انتخاب رنگ و رینگ‌های مختلف موتورها را سفارشی کرد و حتی موتورسوار و مسافر را تغییر داد. بازی دارای مأموریت و کشف مکان‌های جدید هم می‌باشد. صداهای واقعی موتور، گیربکس و لاستیک‌ها هیجان بازی رو دوچندان کرده. است. دیدن  تبلیغ و دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی هم از پیشنهادهای بازی است.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل(ها): Android_ios

 نام ناشر: Mehdi rabiee

  توسعه‌دهنده: Mehdi rabiee

تاریخ انتشار: 8/10/1399 – 28/12/2020

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20/5/1400 – 11/8/2021

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، چالش

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد موتور سواری اکستریم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!