• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی من دزد نیستم

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

3060 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
    من دزد نیستم یک بازی در سبک تفننی، داستان محور و مدیریت کسب و کار است که داستان فردی به نام  فرامرز را روایت می‌کند. او سوپرمارکت دایی‌اش را اداره می‌کند و در آمد کمی دارد تا اینکه به او پیشنهاد می‌شود که برای دزدیدن یک گنج به یک‌خانه ی متروکه بروند. فضای داستانی بازی کمی دلهره‌آور و پیام‌های نامناسبی مانند دزدی، قانون‌شکنی برای رسیدن به هدف به شکل محسوس در بازی وجود دارد.

ژانر : تفننی

34 مناسب خانواده 18 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

من دزد نیستم یک بازی شبیه‌ساز فروشندگی و داستان محور است که انجامش سبب بهبود حافظه و افزایش سرعت عمل در فرزندتان می‌گردد. اگرچه این بازی تا حدودی مدیریت کسب‌وکار را به فرزندتان آموزش می‌دهد ولی در سنین نوجوانی توصیف نقش‌ها بسیار مهم و مؤثر هستند و ممکن است نوجوانان از آن تأثیر بپذیرند. در این بازی قهرمان داستان اگر دزدی نکند، نامزدش را از دست می‌دهد و همچنین پولی برای خریدن داروهای دایی‌اش هم نخواهد داشت. اگرچه شخصیت اصلی از میانه راه پشیمان شده و تلاش می‌کند که به مسیر درست برگردد ولی بازی تنها راه ادامه زندگی فرامرز را دزدی و تخطی از قوانین نشان می‌دهد. از طرفی نامزد فرامرز به‌عنوان شخصیتی بی‌عاطفه توصیف می‌شود که هر روز به فرامرز زنگ می‌زند و به او گله می‌کند که هر چه زودتر پول اجاره خانه را فراهم کند وگرنه پدر نازی، به‌قصد خود که  گرفتن طلاق دخترش است دست می‌زند. پوشش شخصیت‌های خانم این بازی مطابق با فرهنگی ایرانی و اسلامی نبوده و ممکن است روی ذائقه و سلیقه فرزندتان تأثیر بگذارد و الگوی نامناسبی برای او باشد. بازی تبلیغات دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که فرزندتان را تشویق به خرید از فروشگاه بازی می‌کند. فضای داستانی بازی کمی دلهره‌آور است و برای خردسالان مناسب نیست.

خلاصه‌ی آن:

من دزد نیستم یک بازی شبیه‌ساز فروشندگی و داستان محور است که داستانی را روایت می‌کند که حاوی پیام‌های نامناسبی از قبیل دزدی، پوشش نامناسب و ... است که برای مخاطبین کم‌سن‌وسال حساسیت‌برانگیز است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پیشنهاد می‌شود با فرزندتان بازی کنید. در مورد محتوای بازی و کلیت داستان از او بپرسید. می‌توانید توجه فرزندتان را به ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی مثبتی که در بازی وجود دارد جلب کنید کمک، برخورد مودبانه، پر تلاشی و ...

در مورد مسیرهای درست رسیدن به اهداف با فرزندتان صحبت کنید و با طرح سوال و جواب تلاش کنید که دقت آنها را درانتخاب مسیر درست بالا ببرید. از او بپرسید اگر جای فرامرز بود چه می‌کرد؟ تحلیل مشکل و رسیدن به بهترین راه حل با استفاده از مشورت بزرگ‌ترها را حین گفتگو به فرزندتان آموزش دهید.

ارزش‌های اخلاقی و مطلوبات در دوره 10 الی 12 سال شکل می‌گیرند اگر برای شما اهمیت دارد راجع به حجاب و یا چهره‌های اغراق‌شده‌ی که طبیعی نمی‌باشند صحبت کنید.

در مورد نکات رفتاری در فضای مجازی، چگونگی استفاده، زمان‌بندی و هزینه‌های مالی با فرزندان به توافق برسید و در اجرای بی‌چون‌وچرای آن همت گمارید.

خلاصه‌ی آن:

توجه فرزندتان را به ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی مثبتی که در بازی وجود دارد جلب کنید و در مورد مسیرهای درست رسیدن به اهداف با فرزندتان صحبت کنید.

 

ماجرای بازی

"من دزد نیستم" یک بازی تفننی است که هسته اصلی گیم پلی آن مشابه بازی‌های مدیریت کسب‌وکار انجام می‌شود. گرافیک بازی کارتونی و دوبعدی است و محیط بازی تنها به درون مغازه ختم نمی‌شود و مغازه‌ها و خانه‌های دیگری در محله وجود دارند که هرکدام در ادامه بازی لازم می‌شوند. بازی روایتگر داستان فردی به نام  فرامرز است که در مغازه دایی مشغول فروشندگی است. دایی فرامرز پاهایش شکسته و خانه‌نشین شده است و فرامرز هم برای اینکه بتواند به دایی‌اش کمک کرده و پول عروسی‌اش را جور کند،  مغازه او را اداره می‌کند. در این میان، یاور دوست فرامرز به او پیشنهاد می‌دهد که به دزدی از یک‌خانه باغ بروند و...

هدف اصلی بازیکن در این بازی،  تهیه سفارش مشتریان است. هر مشتری درخواستی دارد که در مدت‌زمان معینی باید به او تحویل شود. بازیکن باید در این مهلت پاکتی در اندازه مناسب بردارد و جنس مشتری را درون پاکت مناسب تحویلش دهد. در پاکت کوچک یک جنس، در پاکت متوسط دو جنس و در پاکت بزرگ سه جنس هم‌زمان جا می‌شود. بازیکن با حرکت در مغازه و انتخاب کالای موردنیاز از قفسه باید سفارش را به مشتری برساند. بازیکن به سمت قفسه‌های موردنظر حرکت می‌کند و با لمس کردن روی کالا، آن کالا تهیه می‌شود. وقتی بازیکن اجناس را به‌درستی برداشت، با یک دکمه می‌تواند به‌سرعت به سمت پیشخوان مغازه برگردد و اجناس را تحویل دهد و سکه را دریافت کند و اگر اشتباهی جنسی را درون پاکت بگذارد، علاوه بر اینکه برای پاکت هزینه اضافی کرد، باید آن را دور بریزد. بازیکن برای دریافت دستمزد بیشتر می‌تواند کالاهای جدید به مغازه بیاورد و یا وسایل تزییناتی را وارد مغازه کند که این کارها باعث افزایش درآمد بازیکن از فروش کالا می‌شود. بازیکن می‌تواند با دیدن تبلیغات سکه کسب کند و از پرداخت درون‌برنامه‌ای برای پیشرفت در بازی استفاده نماید.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر:  گلیم گیمز

نام توسعه دهنده: گلیم گیمز

تاریخ آخرین به روزرسانی: 08/03/1401

نیاز به اینترنت: ندارد ولی در صورت اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، چالش، شبکه اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من دزد نیستم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!