• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی منچیکو (منچ آنلاین) (Menchico (online ludo))

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1132 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

منچیکو در واقع همان منچ قدیمی خودمان است که به‌صورت آنلاین و آفلاین قابل انجام است. بازیکنان در بخش آنلاین به شکل‌های دونفره، چهارنفره و شش‌نفره با انسان‌های واقعی در محیط بازی رقابت می‌کنند. شانس در این بازی عنصر کلیدی است و داشتن مهارت هیچ نقشی در پیروزی بازیکن ندارد. بازی بازیکنان را به سمت خرید از فروشگاه بازی سوق می‌دهد و قابلیت تشکیل گروه و گفتگوی متنی در بازی نیازمند توجه جدی است.

ژانر : تفننی

8 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی منچ، یک بازی مسابقه‌ای است که همه ما دست‌کم یکبار آن را تجربه کرده‌ایم. فرزند شما در این بازی در قالب‌های دونفره، چهارنفره و شش‌نفره می‌تواند به‌صورت آفلاین و یا با دیگر بازیکنان به‌صورت آنلاین بازی کند.  نکته‌ای که نیاز به توجه دارد،  قابلیت گفتگوی متنی در بخش آنلاین است که به دو شکل متن‌های آماده و چت آزاد قابل‌استفاده هستند. در نوع اول فرزند شما از متن‌های آماده برای کل‌کل کردن استفاده می‌کند که در اوج رقابت و مخصوصاً زمانی که بازیکن کم‌سن‌وسال باشد می‌تواند حالت تحقیرآمیز و کلافه‌کننده به خود بگیرد. در مدل دوم چون نمی‌دانیم فرزندمان با چه افرادی هم‌بازی شده است زمینه‌ی آشنایی با غریبه‌ها و احتمال ردوبدل‌شدن  هر نوع صحبتی وجود دارد. عنصر کلیدی موفقیت در  بازی منچ، شانس است و پیروزی در این بازی تا حدود زیادی به شانس بستگی دارد که می‌تواند به عزت‌نفس بازیکنان زیر 9 سال لطمه وارد کند. بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که فرزندتان را به سمت خریدهای درون‌برنامه سوق می‌دهد. باز کردن هرکدام از بخش‌ها و شرکت در آنها نیازمند هزینه‌کردن است.

خلاصه‌ی آن:

پیروزی در بازی تا حدود زیادی به شانس بستگی دارد. قابلیت تشکیل گروه و گفتگوی متنی در بازی نیازمند توجه جدی است و مصرف‌گرایی بالای بازی می‌تواند اثر منفی بر سبک زندگی فرزندتان در بلندمدت داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ازآنجایی‌که شانس عنصر کلیدی موفقیت در این بازی است بهتر است در این مورد با فرزندتان صحبت کنید که موفقیت شانسی به دست نمی‌آید و با تلاش و پشتکار است که انسان به موفقیت می‌رسد.

پیشنهاد می‌شود بازی را به دنیای واقعی بیاورید و به‌صورت خانوادگی با یکدیگر منچ بازی کنید و لحظات شاد و مفرحی را کنار یکدیگر تجربه کنید.

به فرزندتان بگویید که کری خواندن بخشی از جذابیت بازی است؛ اما هنگام رقابت و کل‌کل، ادب و احترام را رعایت کند.

در مورد چت‌های درون بازی و احتمال آشنایی با افراد غریبه با فرزندتان صحبت کنید. به او بگویید که هر نکته‌ای غیر از بازی؛ مانند اطلاعات شخصی، نام کاربری و رمزهای عبور نباید در بازی مطرح شود.

در مورد خطراتی مثل فایل‌ها و لینک‌های آلوده با او صحبت کنید. دستگاه را به‌حساب ایمیلی که همواره چک می‌کنید تنظیم کنید تا خریدها سریعاً به ایمیل شما ارسال شود.

خلاصه‌ی آن:

به فرزندتان درباره‌ی اهمیت تلاش برای رسیدن به موفقیت صحبت کنید و به او یاد دهید که اطلاعات شخصی خود را در گروه‌های مربوط به بازی بازگو نکند.

ماجرای بازی

 منچیکو یک بازی تفننی است که به دو صورت آفلاین و آنلاین و به شکل‌های دونفره، چهارنفره و شش‌نفره قابل بازی است. قواعد بازی شبیه  همان بازی منچی است که در دنیای واقعی بازی می‌شود. مبنای شروع و حرکت بازی بر اساس تاس ریختن انجام می‌شود بازیکن باید شش بیاورد تا اجازه ورود به بازی را داشته باشد و ... بازیکن برای پیروزی در بازی آنلاین باید در مدت‌زمان محدود تاس بریزد و حرکت کند و اگر نتواند در زمانی که دارد حرکت کند، یک چراغ از چراغ‌های خود را از دست می‌دهد و درصورتی‌که تمام چراغ‌ها تمام شود بازیکن دیگر اجازه‌ی بازی‌کردن ندارد و از بازی اخراج می‌شود. در سطوح اولیه بازی، چت کردن فقط با متن‌های آماده‌  و شکلک ها امکان پذیر است  اما با پیشرفت در بازی قابلیت چت آزاد باز شده و بازیکن می تواند از طریق پرداخت پول واقعی برای مدت زمان مشخصی این قابلیت را بخرد. شرکت در رقابت های گروهی از طریق تشکیل گروه وجود دارد و  بازیکن‌ها می‌توانند از سکه‌هایی که در اختیار دارند برای خرید متن‌های بیشتر برای چت، مهره و تاس نیز استفاده کنند و با بردن مسابقات، خرید درون برنامه‌ای، گردونه‌ی شانس، تماشای تبلیغ، دعوت از دیگران و عضویت در صفحات مجازی بازی این سکه‌ها را به دست بیاورند. امکان دخیره سازی آنلاین بازی وجود دارد و بازیکن با وارد کردن ایمیل خود امکان بازیابی مجدد بازی را دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر: نوا گیمز

نام توسعه دهنده: نوا گیمز

تاریخ انتشار: 30/10/1397

2019/01/20

تاریخ آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

2023/01/02

نیاز به اینترنت: ندارد؛ ولی در صورت اتصال به اینترنت امکانات بیشتری در بازی فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغات، تشکیل گروه، گفتگوی متنی، چندنفره بازی‌کردن، خرید، جدول رتبه‌بندی، اشتراک‌گذاری محتوا، دعوت به عضویت در گروه‌های اجتماعی

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد منچیکو (منچ آنلاین)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!