• امروز : 21 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مسابقه‌ی تن تن (tintin match)

author-img

توسط : مریم صدیقی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

659 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

در این بازی باید با حرکت دادن مهره‌های رنگی، رنگ‌های مشابه را کنار هم قرار داده و آن‌ها را از اتاق بازی حذف کنیم. گیم پلی بازی به ظاهر ساده اما چالش‌های آن به گونه‌ای است که نیاز به دقت و تمرکز کافی دارد. بازی tintin match آنلاین  بوده، تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای دارد و در ازای دیدن تبلیغ پاداش داده می‌شود اما قابل کنترل است. بازی رایگان است.

ژانر : معمایی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی tintin match یک بازی آنلاین و فکری است. توضیحات بازی به صورت تصویری و ساده است اما داستان بازی به زبان انگلیسی و نیازمند مهارت خواندن زبان انگلیسی می‌باشد.

بازیکنان از ارز درون بازی استفاده می‌کنند تا در صورت اتمام زندگی یا جان، بازی را ادامه دهند. این ارز را می‌توان در طی بازی بدست آورد و اگر میزان آن کم باشد می‌توان آن را  با پول واقعی تهیه کرد.

این بازی برگرفته از یک مجموعه طولانی کتاب‌های کمدی است و ممکن است بازیکنان را ترغیب به خواندن این کتاب‌ها بکنند. در ابتدا ممکن است بازی ساده به نظر برسد اما در واقع در مراحل بالاتر چالش‌ها، پیچیدگی‌های خاصی دارند و ممکن است بازیکن را عصبی کند.

از طرفی هر مرحله توسط 3 ستاره ارزیابی می‌شود و یک کمال طلبی منفی در بازیکن ایجاد می‌کند تا بارها و بارها آن مرحله را انجام دهد تا 3 ستاره را دریافت کند،این موضوع 2 مسئله را ایجاد می‌کند:

1-بازیکن بارها و بارها بازی را تکرار می‌کند و موفق به گرفتن 3 ستاره نمی‌شود در نتیجه کلافه و عصبی می‌شود.

2-بازیکن زمان زیادی درگیر بازی می‌شود و این می‌تواند زمینه اعتیاد به بازی شود.

زمانی که بازیکن با شکست مواجه می‌شود و مخاطب نمی‌تواند با تعداد حرکتی که بازی برای او در نظر گرفته است از مرحله عبور کند بازی دو راه روبه‌روی او قرار می‌دهد و در مقابل آن به او تعدادی حرکت اضافه می‌دهد: راه اول دیدن تبلیغ که در ازای آن یک یا 2 حرکت اضافه به بازیکن داده می‌شود.

راه دوم پرداخت تعدادی سکه است که معمولا میزان آن زیاد است و بازیکن را به سمت خرید آن با پول واقعی می‌کشاند.

برخی از خشونت‌های کارتونی (به عنوان مثال انفجار اتاق‌ها) وجود دارد، اما هیچ کس آسیب نمی‌بیند و فقط مهره‌ها حذف می‌شوند بنابراین مسئله‌ی نگران کننده‌ای نمی‌باشد.

خلاصه‌ی آن:

این بازی به صورت آنلاین و فکری است، همچنین بازی دارای تبلیغ و خرید درون برنامه ایست و در ازای دیدن تبلیغ به بازیکن پاداش داده می‏شود. بازیکن زمان زیادی درگیر بازی می‌شود و این می‌تواند زمینه اعتیاد به بازی شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بازی tinin match در کنار گرافیک خوب و نمایش جذاب، گیم پلی اعتیاد‏آوری دارد، پیشنهاد می‏شود برای فرزندتان قوانینی وضع کنید که چگونه و در چه زمانی می تواند از این بازی استفاده کند.

تلاش براین باشد که والدین قانون مشترک داشته باشند یعنی اگر در رابطه با زمان مصرف بازی، 45 دقیقه در روز است هردو بر اجرای این قانون متفق القول یا هم کلام باشند.

گاهی اوقات والدین در برخی مواقع قانون خود را زیرپا می‌گذارند به طور مثال وقتی فرزندانشان با دوست خود مشغول بازی می‏شود زمان را فراموش می‌کنند و به او امتیاز می‏دهند که این زیر پا گذاشتن قانون تاثیر خوبی ندارد.

در رابطه با پرداخت‌های درون برنامه ای با او صحبت کنید و به او بگویید سعی کند با تلاش خود سکه جمع کند.

با همبازی شدن با کودکان راه دوستی‌ها را باز کنید و راه پنهان کاری‌های دوره‌ی نوجوانی را ببندید.

مراقب باشیم که محیط بازی موجب آسیب جسمی فکری و یا روانی نشود، به طور مثال چالش های درون بازی ممکن است برای او مشکل شود و موجب نا امیدی یا عصبی شدن یا کلافگی شود به عنوان یک دوست او را همراهی کنید تا راحت‌تر از چالش های بازی عبور کند و خصوصا چون هر مرحله با 3 ستاره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد ممکن است در صورت بدست نیاوردن هر 3 ستاره در او تله کمال طلبی منفی ایجاد شود و بارها آن مرحله راتکرار کند، به او گوشزد کنید که بیشتر به انتهای بازی فکر کند و مهم جلو رفتن در بازی است و این ستاره ها کیفیت بازی او را تعیین نمی‌کند.

در بازی ماموریت‌های روزانه‌ای وجود دارد که در ازای انجام آن به بازیکن پاداش داده می‌شود اما پاداش آن مشخص نیست و ممکن است جایزه در نظر گرفته شده برای مخاطب چندان جالب نباشد و احساس بد شانسی کند.

خلاصه‌ی آن: در شیوه فرزند پروری خود رابطه‌ای صمیمی و در عین حال قوانین قرار دهید. مثلاً از فرزند خود بخواهید ابتدا تکالیف خود را انجام داده و بعد مشغول بازی کردن شود.

ماجرای بازی

در بازی Tintin Match بازیکن باید مکان‌ها را حل کرده و آن‌ها را باز کند. در صفحه‌ی اول بازی مکان‌های متعددی را می‌بینیم که قفل هستند و برای باز کردن هر کدام از این قفل‌ها باید معماهایی را حل کند که در ازای حل پازل‌ها کیت‌هایی به بازیکن داده می‌شود. بازیکن روی هر کدام از قفل‌ها بزند کیت‌هایی که مورد نیاز برای باز کردن آن می‌باشد برای او نمایش داده می‌شود. بازیکن در مراحل اول با دیدن آموزش‌های بازی خیلی راحت متوجه کلیت بازی می‎شود. ایده‏ی کلی بازی بدین شکل است که بازیکن یک صفحه پر از مهره‌های رنگی و گوناگون را می‌بیند و با کشیدن انگشت روی صفحه مهره‌های هم رنگ را کنار هم قرار می‌دهد و آن‌ها را حذف می‌کند و این باعث عوض شدن جای بقیه مهره‏ها می‌شود. ماموریت‏های بازی در هر مرحله متفاوت طراحی شده است و بازیکن برای بردن در هر مرحله باید هدف بازی در آن مرحله را تکمیل کند. در ابتدای بازی چالش‌ها راحت‌تر و رفته رفته سخت‌تر می‌شوند. برای ارزیابی هر مرحله 3 ستاره در نظر گرفته شده که اگر تمام چالش‌های هر مرحله به طور کامل انجام شود 3 ستاره دریافت شده و در ازای هر ستاره به بازیکن یک کیت داده می‌شود. بر فرض اگر شخصی 2 ستاره گرفته باشد باید انقدر بازی کند تا مجموع ستاره‌ها به 3 برسد و تمام کیت‌های آن مرحله را دریافت کند چرا که وجود هر 3 کیت برای ادامه‌ی بازی ضروری است. هر مرحله تعداد خاصی حرکت مهره در نظر می‌گیرد. شخصیت اصلی بازی تن تن تنها نبوده و سگی به نام میلو دارد که هر مرحله 2 حرکت به تعداد حرکت‌های بازیکن اضافه می‌کند اما باید این را در نظر گرفت که تنها 7 بار می‌توان از این امتیاز بهره مند شد و پس از آن باید 2 ساعت به میلو استراحت داده یا با پرداخت سکه به میلو جان دوباره بخشید.

اگر نتوانید چالش‌های اصلی بازی را حل کنید بازی 2 راه برای ادامه در اختیار شما قرار می‌دهد، تماشای تبلیغ یا پرداخت سکه و اگر میزان سکه شما کافی نباشد می‌توانید با پول واقعی سکه بخرید.

در بازی آیتم و قدرت‌هایی وجود دارد که بازیکن می‌تواند از آن‌ها در مراحل سخت بازی کمک بگیرد و این قدرت‌ها را به چند صورت به دست می‌آود کسب تجربه، تماشای تبلیغ و ماموریت‌های روزانه.

در بازی چندین نوع مهره‌ی ویژه وجود دارد که هر کدام قدرت خاصی در از بین بردن دیگر مهره ها دارند و بازیکن می تواند آن‌ها را ایجاد کند مثلا اگر بازیکن چهار مهره‌ی هم رنگ را به صورت مربع کنار هم قرار دهد هواپیما ایجاد می‌شود یا اگر آن را به صورت خطی قرار دهد بمب ایجاد می‌کند که هر کدام از این‌ها بازی را آسان‌تر می‌کنند.

بازی تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دارد.بازیکن می‌تواند با پول واقعی سکه دریافت کند. در صفحه‌ی اصلی بازی نماد یک دوربین وجود دارد و وقتی وارد آن می‌شوید 5 شکل جایزه دیده می‌شود که در ازای آن باید تبلیغ دیده شود هرچه بیشتر تبلیغ ببینید جایزه‌ها بزرگتر می‌شوند که بسیار وسوسه کننده می‌باشد.

جزئیات اثر

 سیستم عامل(ها): anroid،ios

نام ناشر:

نام توسعه دهنده: 5th Planet Games

 Development ApS

تاریخ انتشار: 09/20/2020

نیاز به اینترنت: بازی آنلاین است.

امکانات آنلاین: خرید،تماشای تبلیغ، چالش

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسابقه‌ی تن تن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!