• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مسابقه‌دهندگان درمقابل پلیس (Racers vs cops)

author-img

توسط : زینب پرورش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

437 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فرار از دست پلیس یا پلیس‌شدن و تعقیب سایر ماشین‌ها برای آسیب‌رساندن و حذف آن‌ها. چالش، رقابت‌های پی‌درپی، جدول رتبه‌بندی و تابلوهای امتیاز برای بازیکنان رقابت‌پسند و دستاوردجو بسیار جذّاب است. تصادف‌های عمدی و حرکات نمایشی قانون‌شکنی محسوب می‌شود و ممکن است برای نوجوانان ایجاد الگو کند. تماشای تبلیغ به‌صورت خودکار وجود دارد، اما قابل‌کنترل است.

ژانر : مسابقه‌ای

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سبک این بازی مسابقه‌ای است و با توجه به رقابت بازیکن‌ها با یکدیگر، پیروزی از طریق حذف و نابودی رقبا انجام می‌شود. همچنین وجود جدول رتبه‌بندی و امتیازها برای بازیکن‌های رقابت‌جو و دستاوردجو جذّاب است و از بازی لذّت می‌برند.

با توجه به داستان بازی، بازیکن باید با ایجاد تصادف‌های عمدی و مکرّر اقدام به نابودی دیگر ماشین‌های مسابقه‌ای کند که این نکته مقدار کمی خشونت به همراه دارد. بعضاً گیرکردن ماشین بازیکن بین تنگناها، مانند دو اتومبیل دیگر، ممکن است مقدار کمی استرس برای برخی به همراه داشته باشد.

با توجه به نمایش موارد قانون‌شکنی مانند سبقت‌گرفتن، آسیب‌رساندن به دیگران و حرکات نمایشی خطرناک در بازی ممکن است برخی نوجوانان با توجه به هیجانات مخصوص سن خود الگوگیری کرده و اقدام به تقلید موارد قانون‌شکنی در دنیای واقعی کنند.

در حین بازی تمرکز و سرعتِ‌عمل به‌طور مقطعی بالا می‌رود. خرید درون‌برنامه‌ای و نمایش تبلیغات خودکار حین بازی مشاهده می‌شود. می‌توان با خاموش‌کردن اینترنت دستگاه مشکل را حل کرد، همچنین درصورت آنلاین‌بودن گزینه‌ای وجود دارد که می‌توان از آن طریق تبلیغات را حذف کرد، اما فعال‌کردن این گزینه نیازمند خرج سکه است. سکه‌ها از طریق تماشای تبلیغات، دعوت از دوستان برای شرکت در بازی یا لایک صفحه‌ی فیسبوک بازی تهیه می‌شوند. امکان خرید مدل‌های مختلف ماشین از طریق خرجکردن همین سکه‌ها برای بازیکن وجود دارد.

خلاصه‌: بازیکن باید با ایجاد تصادف‌های عمدی و مکرّر اقدام به نابودی دیگر ماشین‌ها کند که این نکته مقدار کمی خشونت به همراه دارد. گیرکردن ماشین بازیکن بین تنگناها، مانند دو اتومبیل دیگر، ممکن است کمی ترس برای او به همراه داشته باشد. نمایش تبلیغات وجود دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند عزیزتان درمورد مسابقات ماشین‌سواری در دنیای حقیقی صحبت کنید. این‌گونه مسابقات حتماً باید در پیست‌های اتومبیل‌رانی انجام شود، مکان‌هایی که امکان حضور دیگر ماشین‌ها در آن وجود ندارد و درادامه خطری هم آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

برگزاری مسابقات در اتوبان‌ها و مکان‌هایی که عموم مردم در آنجا رفت‌وآمد دارند بسیار خطرناک است؛ چون سایر افراد در جریان مسابقات نیستند و ممکن است دچار مشکل شوند.

درمورد هدف رقابت در مسابقه‌ها صحبت کنید. چرا دوست دارد برنده‌ی مسابقه باشد؟ حذف و نابودی سایر بازیکنان را چطور می‌بیند؟ اگر امکان داشت در بازی به روشی به‌جز ایجاد تصادف‌های عمدی متوسل شویم، او چه راهی به ذهنش می‌رسد؟

 اگر فرزند عزیزتان به این‌گونه مسابقات علاقه دارد می‌توانید به همراه خانواده به پیست‌های مجاز و استاندارد کارتینگ بروید و علاوه‌بر تخلیه‌ی انرژی فرزندتان، روز خوبی را درکنار خانواده تجربه کنید. می‌توانید درمورد اهمیت قوانین راهنمایی و رانندگی و لزوم رعایت آن‌ها برای مراقبت و محافظت از سلامت خود و سایر افراد جامعه صحبت کنید.

خلاصه: درمورد هدف رقابت در مسابقه‌ها صحبت کنید. حذف و نابودی سایر بازیکنان را چطور می‌بیند؟

 اگر امکان داشت در بازی به روشی به جز ایجاد تصادف های عمدی متوسل شویم، او چه راهی به ذهنش می رسد؟

ماجرای بازی

یک تعقیب‌وگریز جذّاب و سریع در اتوبان، جاده‌های کوهستانی یا خیابان‌های بین‌شهری آغاز می‌شود. مسابقه‌دهنده باید از دست پلیس فرار کند، با نهایت سرعت از کنار ماشین‌ها عبور کند و امتیاز کسب کند. هرچه سرعت ماشین بازیکن بیشتر باشد، امتیاز بیشتری کسب می‌کند. اگر ماشین‌های پلیس تصادف کنند و نتوانند به بازیکن آسیب برسانند حذف شده و امتیاز بالایی به بازیکن داده می‌شود.

با انتخاب و تغییر موقعیت، خود بازیکن هم می‌تواند پلیس باشد! با تعقیب و آسیب‌رساندن به ماشین‌های مشخص‌شده و ایجاد تصادف‌های عمدی و مکرّر آن‌ها را نابود می‌کند. کلید گاز در سمت راست پایین صفحه‌نمایش و کلید ترمز در سمت چپ پایین قرار دارد. همچنین با چپ‌وراست‌کردن صفحه‌نمایش، کنترل جهت و فرمان ماشین به دست بازیکن است.

بازی در دو حالت تک‌نفره و چندنفره طراحی شده که در حالت چندنفره بازیکن با سایر مسابقه‌دهندگان به رقابت می‌پردازد. جدول رتبه‌بندی و تابلوی امتیاز گوگل‌پلی‌گیمز و خرید درون‌برنامه‌ای هم وجود دارد.

با خاموش‌کردن اینترنت دستگاه تبلیغات قابل‌کنترل‌اند. درصورت آنلاین‌بودن، گزینه‌ای وجود دارد که با فعال‌کردن آن می‌توان تبلیغات را حذف کرد، اما نیازمند سکه است. سکه‌ها از طریق تماشای تبلیغ، دعوت دوستان به بازی، دنبال‌کردن صفحه‌ی بازی در فیس‌بوک و برنده‌شدن در مسابقات جمع‌آوری می‌شوند. هم‌چنین خرید مدل‌های مختلف ماشین از طریق خرج‌کردن همین سکه‌های جمع‌آوری‌شده وجود دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل (ها): android-ios

نام ناشر: momend

نام توسعه دهنده: momend

تاریخ انتشار: 2014/06/13-1393/03/23

تاریخ آخرین به روزرسانی: 1396/07/20-2017/10/12

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد اما بااتصال به اینترنت امکانات بیش‌تری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، ذخیره‌سازی، جدول رتبه‌بندی، چند نفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسابقه‌دهندگان درمقابل پلیس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!