• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مسابقات سی‌اس‌آر ۲ (CSR Racing 2)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

881 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در بخشی که رانندگان مختلف با یک گروه در آن منطقه مسابقه می‌دهند، کری‌خوانی از طریق دیگر بازیکنان رخ می‌دهد که بعضاً حاوی تحقیر و ضایع کردن و توهین و بددهنی به طرف مقابل است.

 

ژانر : مسابقه‌ای

21 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

اولین قسمت CSR Racing سال ۲۰۱۲ انتشار یافت و توانست تنها در مدت کوتاهی ۱۲ میلیون دلار برای سازنده خود درآمدزایی کند. همچنین؛ این بازی توانسته است امتیاز 4.6 از اپ‌استور و امتیاز 4.6 از گوگل‌پلی را کسب کند و مورد توجه بازیکنان قرار بگیرد و بالای ده میلیون نصب و بارگذاری از طریق گوگل‌پلی، به دست آورد.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی، یک بازی در ژانر مسابقه‌ای و رقابتی است که برای برد و باخت در آن، قانون‌شکنی نقش پررنگی دارد که به صورت مویرگی در تمام گیم‌پلی بازی مشاهده می‌شود. همچنین؛ شامل مقادیری معیار منفی نیز می‌باشد. مثلاً بددهنی در مکالماتی که بین بازیکنان رد و بدل می‌شود، دیده می‌شود و یا برچسب‌هایی که فرزندتان می‌تواند از آن‌ها روی ماشینش بچسباند حاوی علائم خشونت‌آمیز می‌باشد و به دلیل بخش وسیعی از بازی که به صورت آنلاین اجرا می‌شود (گرچه این بخش در ایران فیلتر است)، و مسئله‌ی شرط‌بندی نیز در آن پررنگ است، ممکن است موجب اضطراب و به دام افتادن فرزندتان بشود. صندوقچه‌هایی در بازی وجود دارند که فرزندتان طبق شرایطی آن‌ها را باز کرده و شانسی مقادیری جایزه می‌برد که این داستان در جوایز روزانه هم صدق می‌کند. تصاویر زنانی که بر روی صفحه می‌آیند، بعضاً نیمه برهنه و بدون پوشش مناسب هستند. پرداختن به پرداخت پول واقعی در بازی و تماشای تبلیغات نیز، به وفور دیده می‌شود. همچنین؛ امکان چت آنلاین و تشکیل گروه، در بازی وجود دارد و بخش عظیمی از بازی در بخش آنلاین، قرار دارد. فرزند شما می‌تواند تجهیزات اتومبیل خود را تجهیز و آپدیت کند و قدرت و شدت موتور اتومبیل خود را نیز تنظیم کند. همچنین، می‌تواند اتومبیل را مطابق سلیقه‌ی خود، شخصی‌سازی کند و در بخش افسانه‌ها ( legend) هم اتومبیل‌های قدیمی را تعمیر و نوسازی کند و از آن‌ها استفاده کند. فرزندتان می‌تواند با اتصال به فیس‌بوک با دوستانش بازی کند و یا برای هم‌گروهی‌ها و دوستانش، جوایزی بفرستد. به این دلیل که بازی پرداخت درون برنامه‌ای دارد و بخش آنلاین آن بخش حساسی است و معیارهای منفی هم در بازی وجود دارد و ممکن است دسترسی نوجوان شما بیشتر از انتظارتان باز شود، همراهی شما کنار فرزندتان مزید امتنان است.

خلاصه‌ی آن: این بازی در ژانر مسابقه‌ای می‌باشد که بخش عظیمی از آن به صورت آنلاین و رقابتی در دسترس است و حاوی مقادیری معیارهای منفی و مصرف‌گرایی بالا است و در بخش امکانات آنلاین، امکان تشکیل و گروه و چت را دارد و قانون‌شکنی واضحی نیز دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما والدین عزیز؛ می‌توانید راجع به قانون‌شکنی واضحی که در بازی به صورت مویرگی در همه جای گیم پلی دیده می‌شود با فرزند خود صحبت کنید و به او بگویید که واقعیت با این بازی تفاوت دارد. در واقعیت شهرها و خیابان‌ها، قوانینی دارند و هرکسی که با این سرعت براند، قطعاً برنده نیست و تصادف‌های وحشتناکی هم رخ می‌دهد که این بازی اصلاً آن را به نمایش نمی‌گذارد. رانندگی کردن به راحتی آنچه می‌بیند، نیست و نیاز به تمرین و یادگیری و مهارت دارد. شما می‌توانید در صورت تمایل فرزندتان را به کارتینگ برده تا او از نزدیک با اتومبیل‌رانی پر سرعت آشنا شود. همچنین؛ به صورت غیرمستقیم، قوانین راهنمایی‌ورانندگی را به او بیاموزید. راجع به بخش آنلاین بازی و امکاناتی که در آن جا در اختیار فرزندتان قرار می‌گیرد با وی صحبت کنید و از او بپرسید آیا شرط‌بندی کار درستی است؟ و دلیل درست نبودن شرط‌بندی و قمار را برایش توضیح دهید. با او راجع به اهداف شرکت‌های سازنده راجع به پرداخت‌های درون برنامه‌ای صحبت کنید. از او بپرسید به نظر وی آنها چه هدفی داشتند که قیمت ماشین‌های مدل بالاتر و تجهیزات را آن‌قدر بالا قرار دارند؟ آیا می‌خواهند تو را یک راست به سمت پرداخت ببرند؟ اگر دوست داری پرداخت داشته باشی به نظرت بهتر است چطور آن را مدیریت کنی که با صرف هزینه‌ی کمتر و تلاش بیشتر بتوانی پیروز میدان باشی؟ راجع به بددهنی و تحقیر و توهین بازیکنان در مکالمات و در مذمت آن نیز با فرزندتان به گفتگو بنشینید. اگر فرزند زیر 14 سال دارید بهتر است بازی دیگری را جایگزین این بازی برایش قرار دهید و برای نوجوانتان نیز زمان معینی را برای بازی در نظر بگیرید. خلاصه‌ی آن: با فرزندتان راجع به قانون‌شکنی واضح بازی صحبت کنید.

به او بگویید که واقعیت با چیزی که در بازی می‌بیند، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

ماجرای بازی

این بازی، یک بازی در ژانر مسابقه‌ای و سبک درگ می‌باشد که برای بازیکنانی که این سبک از بازی‌های مسابقه‌ای را می‌پسندند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. این نسخه‌ی بازی به نسبت دو نسخه‌ی قبل، پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته از نظر گرافیک، موسیقی، توجه به جزئیات و ... داشته است که آن را متمایز می‌سازد. بازیکن با ورود به دنیای این بازی، وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شده و به مرور بازی، سخت‌تر می‌شود. اتومبیل‌ها در یک گاراژ قرار دارند که بازیکن می‌تواند اتومبیل خود را شخصی‌سازی کند و رنگ و تجهیزات ظاهری آن را تغییر دهد اما در بخش برچسب‌هایی که می‌تواند روی ماشین بچسباند، برچسب‌هایی بعضاً خشن و دارای ناهنجاری دیده می‌شود. هر بازیکن، یک رنک یا جایگاه از نظر پیشرفت در بازی دارند که هرچه جلوتر می‌روند، آن رنک، افزایش پیدا کرده و موارد جدیدی در بازی، باز می‌‍‌‌‌شود. در صفحه‌ی اصلی، بخش آپگرید وجود دارد که بازیکن با سکه‌ها و اسکناس‌هایی که جمع آوری کرده می‌تواند تجهیزات خود را آپدیت کند و حتی می‌تواند از یک جایی به بعد در بخش tune ، تنظیمات اتومبیل خود را از نظر قطعات و تنظیمات نیترو و فشار و قدرت و سرعت، تغییر دهد. بازی با پیشرفت بازیکن، وی را تایر به تایر ارتقا می‌دهد و بازیکن می‌تواند در بخش لجند هم اتومبیل‌های قدیمی را تعمیر کرده و با آن‌ها مسابقه بدهد. بازی، بخش چت و گروه و کلاب ساختن در اختیار بازیکن قرار می‌دهد که در مراحل آنلاین و مراحل گروهی بسیار به کارش می‌آید. جایزه‌ی روزانه نیز برای بازیکن در نظر گرفته شده است. رویدادها و چالش‌هایی را به صورت مدت‌دار و روزانه برای بازیکن فعال می‌کند که با شرکت در آن مسابقات می‌تواند جوایزی ببرد. در نقشه‌ی مسابقه‌ی بازی، هرچقدر بازیکن جلوتر می‌رود مراحل بیشتری برایش روی نقشه فعال می‌شود که هر بخش شامل یک منطقه است که تعدادی بازیکن دارد و دو بخش دیگر نیز که بخش رده‌بندی و بخش مسابقات معمولی برای به دست آوردن سکه است می‌باشد. هر بازیکن که بتواند در بخش آن منطقه با حریف‌هایش مسابقه بدهد و برنده شود، آن منطقه را می‌گیرد و به منطقه‌ی دیگری می‌رود. لازم به ذکر است که بخش آنلاین بازی در ایران فیلتر است اما در صورت اتصال، اگر بازیکن آنلاین باشد، می‌تواند در بخش لایو بازی هم به مسابقه بپردازد و در این بخش دستش باز است که به بازیکنان مختلف پیشنهاد شرط‌بندی برای برد و باخت بدهد و یا به صورت زنده با دیگر بازیکنان سراسر دنیا بازی کند، گروه بسازد، از هم‌گروهی خود حمایت کند و حتی چندنفره بازی کند. هرچه بازی، جلوتر می‌رود بازیکن این نیاز را بیشتر احساس می‌کند که باید ماشین جدید بخرد و یا تجهیزاتش را نو کند تا بتواند رقبا را از میدان به در کند. لذا؛ باید با پرداخت سکه و اسکناس این کار را انجام بدهد که چون اتومبیل ها گران قیمت هستند و این هدف برایش دور به نظر می رسد، ممکن است ناچارا به پرداخت درون برنامه ای روی بیاورد یا تبلیغ ببیند. همچنین؛ در بخش دیگر مسابقات گروهی نیز، بددهنی و توهین و تحقیر در مکالمات، دیده می‌شود و برد و باخت و شرط بندی هم ممکن است برای بازیکن موجب استرس و اضطراب شود. به مرور بازیکن با به دست آوردن کلیدهای طلایی، نقره‌ای و برنزی، می‌تواند صندوقچه‌هایی را باز کند و از جوایز آن برای خرید ماشین یا تجهیزات استفاده کند. در این بازی، قانون‌شکنی به صورت مویرگی در تمام گیم پلی بازی حضور دارد و بدآموزی داشته و پوشش بعضی از زنان نیز نیمه برهنه می‌باشد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android - ios

نام ناشر: NaturalMotion

نام توسعه دهنده: NaturalMotion

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید – ایجاد دوستی –تماشای تبلیغ – لیگ – جدول رتبه‌بندی – رویداد – تشکیل گروه – گفتگوی متنی – چالش – چندنفره بازی‌کردن- دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی - ذخیره‌سازی – اشتراک‌گذاری محتوا.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسابقات سی‌اس‌آر ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!