• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی مرده یا زنده ۶ (Dead or Alive 6)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1539 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این یک بازی مبارزه ای است، یعنی اساس بازی مبارزه تن به تن شخصیتها برای پیروز شدن در میدان نبرد است. باید توجه داشته باشید که طراحی شخصیتهای زن کاملا جنسی و اروتیک و با لباس‌های نیمه برهنه است. سازندگان بازی بخشی از بازی را رایگان عرضه کرده اند که همین امر سبب وسوسه فرزندتان برای نصب بازی می شود. این بازی نشان ممنوعیت کدومو را دارد.

ژانر : اکشن

0 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

عنوان بهترین بازی مبارزه ای در جایزه گیمر هاردکور 2020.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 

این یک بازی مبارزه ای است که سازندگان ژاپنی آن شخصیهای زن بازی را با نگاه کاملا جنسی و اغرق شده  و بر اساس کلیشه‌های بدن ساخته اند، برای آشنایی با اهداف این مدل بازیها بهتر است مقاله زن‌ها، کالاهای جنسیتی در بازی‌های دیجیتال مطالعه فرمایید.  به جز ظاهر شخصیتها، هیچ مورد جنسی در بازی وجود ندارد، تمام حالتهای بازی تنها مبارزه بین دو شخصیت است حال حریف می تواند BOT یا کامپیوتر باشد، یا فردی آن سر دنیا یا دوست فرزندتان!

این بازی نشان ممنوعیت کدومو را داراست. باید بدانید که بخش کوتاهی از این بازی به صورت رایگان عرضه شده است، لباسهای اغواگرانه و طراحی شخصیتهای زن و عرضه رایگان این محصول به کمک امکان زوم کردن و گردش دوربین روی جزئیات شخصیتها سبب می شود که فرزندتان کشش بیشتری برای نصب بازی داشته باشد. اگر فرزندتان در سنین کودکی و بلوغ است به شما پیشنهاد می کنیم سعی کنید از این بازی منصرف شود و به او بازی های جایگزین دیگری را معرفی نمایید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزندتان در سن کودکی و نوجوانی است و درگیر این بازی شده است، پیشنهاد ما بنا به سن فرزندتان بازی های زیر است: INJUSTICE2، STREET FIGHTER .

می‌توانید درباره کلیشه بدن و نگاه‌های جنسیتی به زنان در بازیهای‌رایانه‌ای بر پایه مقاله کدومو با فرزندتان گفتگو نمایید.

ماجرای بازی

مرده یا زنده 6 ادامه قسمتهای قبلی از این سری مجموعه بازی است. یک بازی در سبک مبارزه ای که بخشهای مختلف زیادی دارد. بازیکن می تواند خط اصلی داستانی را دنبال کند، یا به صورت آنلاین دنبال حریف بگردد و با او مبارزه کندیا به صورت محلی و با دو دسته به مبارزه بپردازد. بخش داستانی بازی کوتاه است و گیم پلی حدود دو ساعت دارد که بیشتر،هدف سازندگان آشنایی با شخصیتها و فضاهای بازی است. مکانیک‌های بازی شامل حمله، دفاع و جا خالی دادن و پرتاب کردن اشیا محیطی است. بازیکن یک مدل خاصی از ضربه زدن را دارد که شدت بیشتری دارد و حرکات سینماتیک نمایش داده می شود و بازیکن برای به دست آوردن این قابلیتها باید برای مدتی صبر کند. یک مد خاصی در بازی به نام DOA Quest وجود دارد که در آن بازیکن در ازای انجام مبارزات خاصی که بازی از او خواسته پول داخل بازی را کسب می نماید و از این طریق می تواند لباس و تزئینات شخصیتهایش را بخرد. لباسهای شخصیتهای بازی بسیار متنوع و با نگاه جنسی طراحی شده اند. مسابقات الکترونیک این بازی طرفدارانی در سراسر دنیا دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی‌استیشن4، اکس‌باکس‌وان، مایکروسافت ویندوز

نام ناشر: Koei Tecmo

نام توسعه دهنده: Team Ninja

تاریخ آخرین به روزرسانی: 14 APRILL 2020 - 26 فروردین 1399

نکات برجسته بازی:  عنوان بهترین بازی مبارزه ای در جایزه گیمر هاردکور 2020.

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: گفتگوی صوتی، خرید، جدول رتبه‌بندی، گفتگوی متنی، چالش، تشکیل گروه، ایجاد دوستی، تماشای بازی دیگران، چندنفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد.

نشان‌ها: ممنوعیت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین افشون

۱۵ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

مرده یا زنده۶ ساخت کشور:ژاپن سبک بازی:مبارزه ای

بزرگسال

توسط : حسین افشون

۱۵ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

مرده یا زنده۶ ساخت کشور:ژاپن سبک بازی:مبارزه ای

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرده یا زنده ۶

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!