• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مختار فصل قیام

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1617 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مختار قسمت دوم بازی (سفیر عشق) ، روایتگر قیام مختار است. بازی باتوجه‌به نوپایی صنعت بازی‌سازی در ایران، نمره قبولی می‌گیرد اما به‌هیچ‌عنوان خالی از مشکل نیست. این بازی می‌تواند با راهنمایی والدین در مورد وقایع تاریخی به‌صورت مؤثری مفید واقع شود.

ژانر : اکشن

14 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

  این بازی باعث افزایش اطلاعات تاریخی مربوط به زمان بعد از واقعه‌ی کربلا می‌شود. این بازی می‌تواند به بازیکن بیاموزد هرچند درگذشته مرتکب اشتباهی شدیم، اما در حال حاضر می‌توانیم آن را جبران کنیم. پرش‌های داستانی بازی مقداری پیچیده هستند به‌طوری که در ابتدا نمی‌توان به‌سادگی روایت داستان را متوجه شد. در روند بازی بخشی از حادثه‌ی کربلا توضیح داده می‌شود که بسیار دردناک است. بازی دارای بخش ترسناکی است که در یک کابوس، عنکبوت‌های زیادی به سمت بازیکن هجوم می‌آورند و بازیکن باید از آن‌ها فرار کند. این مورد می‌تواند باعث ترس شود. مشکلات طراحی یا فنی بازی ممکن است بازیکن را کلافه کند. برای مثال ذخیره‌سازی‌ها دیربه‌دیر انجام می‌شود و ممکن است بازیکن بعد از باخت، مقدار زیادی به عقب برگردد و این موضوع او را کلافه کند. کند بودن روند اولیه‌ی داستان بازی ممکن است بازیکن را خسته کند، با کمی صبر این مورد حل می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این بازی فرصت خوبی‌ست تا درمورد تولیدات داخلی با فرزند خود صحبت کنیم. توجه داشته باشید بازی مختار را نباید با محصولات مشابه خارجی مقایسه کنیم، زیرا صنعت بازی‌سازی داخلی بسیار دیرتر از کمپانی‌های خارجی شروع به کارکرده و هنوز زیرساخت‌های درستی در کشور برای آن محیا نشده. ما و فرزندانمان با بازی‌کردن بازی‌های داخلی به این صنعت کمک خواهیم کرد.

این بازی فرصت خوبی برای اشاره به فضائل اخلاقی است به‌طوری‌که می‌توان هنگام بازی فرزندتان، وقتی به تماشا نشسته‌اید برخی از گفتارها و اتفاقات درون بازی را تأیید کنید و موافقت خود را با آن اتفاق بخصوص ابراز کنید. برای مثال هنگامی که سخن از جوانمردی بود می‌توانیم با جمله‌ای مثل: «من این خصلت مختار رو خیلی دوست دارم، این جوانمردی مختار برام قابل تحسینه» این رفتار خوب را تأیید کنیم. این تأیید غیرمستقیم باعث می‌شود فرزندتان به‌صورت ناخودآگاه از رفتار مورد تأیید شما الگوبرداری کند و از این به بعد خصلت «جوانمردی» به نظرش مهم‌تر و خوب‌تر می‌آید. در صورت صلاحدید والدین می‌توان به اتفاقات کربلا و اهداف سیاسی امام اشاره کرد و آن‌ها را شرح داد.

خلاصه‌ی آن:

بازی فرصت خوبی‌ست تا درمورد تولیدات داخلی با فرزند خود صحبت کنیم.

ماجرای بازی

بازی آفلاین ایرانی مختار: فصل قیام در سبک اکشن داستانی، روایتگر داستان مختار بن ثقفی پس از گذشت دو سال از واقعه عاشورا است. بازی در حالی شروع می‌شود که مختار در زندان است و در مسیر خارج‌شدن از زندان، بازیکن نحوه پیشبرد بازی را آموزش می‌بیند. سلاح اصلی مختار شمشیر است اما به‌تدریج در طول بازی سلاح‌های دیگری به دست می‌آورد که بازیکن می‌تواند با استفاده از هرکدام آنها در بازی پیشرفت کند. بازی دارای مهارت‌های مختلفی است که توسط بازیکن قابل دستیابی‌ست و بازیکن می‌تواند با مدیریت منابع خود مهارت‌های مورد نظرش را به دست آورد. مختار برای گرفتن انتقام امامش به پا می‌خیزد و قیام می‌کند و بازیکن باید مختار را در این مسیر همراهی کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ویندوز

نام ناشر: منادیان بصیرت

نام توسعه دهنده: آیهان مدیا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیرمهدی محمودی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

عالی فقط بهم بگویید:(چطوری دانلودش کنم؟).

بزرگسال

توسط : فرزان ودت

۵ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 14 +

عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مختار فصل قیام

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!