• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی ماجراجویی ریاضی بچه پاندا (baby panda's math adventure)

author-img

توسط : مریم عظیمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2136 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی در ژانر آموزشی طراحی شده است و هدف از آن آموزش ریاضی پایه و بهبود عملکرد مغز کودکان است. همچنین تفننی و اکشن هم محسوب می‌شود. در بازی تبلیغ سایر بازی‌های بازی‌ساز با ظاهری جذاب و رنگارنگ وجود دارد که با پرداخت پول حذف می‌شود.

   

ژانر : جدی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بارگیری بیش از پنج میلیون بار در بازی.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز کدومویی؛

این بازی در ژانر جدی و آموزشی طراحی شده است و هدف از آن آموزش ریاضی پایه و بهبود عملکرد مغز است. همچنین اکشن و تفننی هم محسوب می‌شود. در این بازی بخش‌های متنوعی مانند پازل، تشخیص رنگ، استدلال، تطبیق اشکال، کشف ارتباط بین اشیا، تشخیص شباهت‌ها و تفاوت‌ها و جمع و تفریق‌های ساده دیده می‌شود. جادو، موجودات خیالی مانند پری دریایی، عنصر شانس و پخش مکرر تبلیغ به چشم می‌خورد.  در صفحه ابتدای بازی، سایر بازی‌های بازی‌ساز با ظاهری رنگارنگ و جذاب تبلیغ می‌شوند. امکان حذف تبلیغ با پرداخت هزینه وجود دارد. همچنین با قطع اینترنت تماشای تبلیغ قطع می‌شود.

 بخش‌هایی از بازی به‌صورت آنلاین قابل‌دسترسی هستند و باید دانلود شوند. لازم است که یک والد به یک ضرب جواب بدهد تا بازی اجازه‌ی دانلود را بدهد. به‌صورت کلی بهتر است بازی با همراهی والدین انجام شود.

در بازی نمایش خشونت در قالب مبارزه و حمله‌ی دشمن وجود دارد؛ اما کاملاً فانتزی و کارتونی است.

خلاصه‌ی آن: این بازی در ژانر جدی طراحی شده است و هدف از آن آموزش ریاضی پایه و بهبود عملکرد مغز است. در بازی نمایش مکرر تبلیغ و امکان حذف آن با پرداخت پول یا قطع اینترنت وجود دارد. جادو، موجودات خیالی، عنصر شانس و خشونت فیزیکی ملایم و فانتزی دیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد اینکه نباید نتیجه‌ی زحمات دیگران را از بین ببریم و اینکه این کار چقدر برای افراد ناراحت‌کننده است، گفتگو کنید.

در مورد اینکه موجوداتی مانند پری دریایی و جاروی جادویی وجود ندارند، طبق صلاحدید خود گفتگو کنید.

می‌توانید از او در مورد محتوای آموزشی بازی؛ مانند جمع و تفریق‌های ساده بپرسید و با هم تمرین کنید.

در حین بازی در کنار او باشید تا در صورت لزوم تبلیغات و بخش آنلاین بازی را مدیریت کنید.

خشونت بازی بسیار فانتزی و کارتونی است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم باتوجه‌به روحیات فرزندتان، برای همراهی با او در حین بازی اقدام کنید.

می‌توانید بازی‌های ریاضی ساده در قالب کاردستی و... را در دنیای واقعی با او اجرا کنید و یک تفریح سالم چندنفره بسازید.

خلاصه‌ی آن: می‌توانید بازی‌های ریاضی ساده در قالب کاردستی و... را در دنیای واقعی با او اجرا کنید و یک تفریح سالم چندنفره بسازید.

ماجرای بازی

این بازی در ژانر جدی و به‌منظور آموزش ریاضی به کودکان و بهبود عملکرد مغز آنان طراحی شده است. اگرچه به علت داستانی بودن و بخش مبارزه‌ی بازی، تفننی و اکشن هم هست. طراحی بازی دوبعدی و رنگارنگ است. داستان از این ‌قرار است که پادشاه شیطانی به سرزمین‌های مختلفی آسیب می‌رساند و بازیکن باید به‌عنوان شخصیت قهرمان که یک پاندای جادوگر است، با عصای جادویی‌اش آن سرزمین‌ها را دوباره بسازد و با پادشاه شیطانی بجنگد. در مسیر این ساخت‌وساز، آموزش اعداد و مهارت‌های تطبیق و کشف ارتباطات و شباهت بین اشیا، استدلال، آشنایی سطحی با حیوانات، گیاهان، میوه‌ها و... دیده می‌شود.

بازی در ابتدا دو بخش دارد؛ ریاضی پایه و ارتقای عملکرد مغز

در بخش ریاضیات پایه به ساختن دوباره‌ی سرزمین یک دایناسور از طریق بازی‌هایی مانند چیدن میوه‌ها، غذادادن به حیوانات، کاشتن گیاهان و... می‌پردازد. در بخش بهبود عملکرد مغز، به بازی‌های ساده مانند انداختن تاس و حرکت بر روی یک زمین ‌بازی ساده، تشخیص شباهت رنگ‌ها و اختصاص یافته است.

این بخش شامل چند سرزمین یا بخش است که هرکدام عنوان آموزشی دارد و باید دانلود شود. این عناوین شامل مواردی مانند مقایسه‌ی اشکال، پازل و...

 برای دانلود هرکدام یک تست جدول ضرب از بازیکن گرفته می‌شود که مخصوص والدین است. یعنی اگر کودک به جدول ضرب مسلط نباشد، بدون اجازه‌ی والدین نمی‌تواند آنها را دانلود کند.

در تمام بخش‌های بازی، بازیکن با ردکردن مراحل و انجام درست بازی‌ها، سکه جمع می‌کند و با استفاده از آنها، سرزمین‌های مخروبه را بازسازی می‌کند.

در بازی مبارزه و فرار از دست پادشاه شیطانی هم وجود دارد. در این مبارزه خشونت فیزیکی به‌صورت ایجاد امواج آتشین و پرتاب بمب‌های جادویی دیده می‌شود؛ اما طراحی بازی ساده و بسیار فانتزی است و جزئیاتی از این آسیب‌دیدن به نمایش گذاشته نمی‌شود و کاراکترها نمی‌میرند. آنها صرفاً بی‌هوش می‌شوند و حلقه‌های ستاره دور سرشان می‌چرخد. خشونت دیگر بازی آسیب رساندن به سرزمین‌ها توسط پادشاه شیطانی است. او ظاهری ترسناک اما فانتزی دارد و پس از پرتاب بمب‌ها و خراب‌کردن سرزمین‌ها، از این کار ابراز خوشحالی می‌کند. خراب‌شدن سرزمین‌ها هم فقط محدود به خرابی ساختمان‌ها است نه آسیب به افراد. ساکنان خانه‌ها و سرزمین‌ها آواره می‌شوند. در مسیر ساختن سرزمین‌ها، ممکن است فرد خبیث بازی دوباره به سمت سرزمین‌هایی که بازیکن ساخته است، بمب پرتاب کند و خنده‌های شیطانی کند. در بازی جادو وجود دارد. آیتم‌های خیالی مانند جاروی جادویی، پری دریایی و... هم دیده می‌شود. در مسیر بازی افرادی که سرزمین‌هایشان مورد حمله قرار گرفته است، بازیکن را صدا می‌زنند و از او تقاضای کمک می‌کنند. بازیکن می‌تواند این درخواست را رد یا قبول کند.

در بازی تماشای تبلیغ وجود دارد. تبلیغات بازی بدون اینکه قابل‌کنترل باشند، زودبه‌زود پخش می‌شوند. تبلیغات به‌صورت پاپ‌آپ هم وجود دارد.

همچنین در صفحه‌ی نخست بازی، دعوت به تماشای تبلیغ سایر بازی‌های بازی‌ساز دیده می‌شود.

تنظیمات بازی با تست جدول ضرب باز می‌شود و شامل دعوت به شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس‌اپ و اینستاگرام است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ios, microsoft windows, android

نام ناشر: babybus

نام توسعه دهنده: babybus

تاریخ انتشار: 04/05/2017-1396/03/14

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2022/12/15 - 1401/09/24

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراجویی ریاضی بچه پاندا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!