• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی لیگ قهرمان ها (League of Legends)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

732 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

لیگ اف لجندز یک بازی آنلاین در دسته استراتژیک است که هیجان بسیار بالا و ریتم بسیار تندی دارد. قوانین بازی ساده اما چطور بازی کردن آن بسیار پیچیده و نیازمند ساعت‌ها تلاش و یادگیری است. خشونت بازی چندان زیاد نیست اما ناهنجاری اجتماعی قابل توجهی دارد. در انجام این بازی نسبت به چگونگی ایجاد و بروز احساسات بازیکن به دلیل هیجان بالا، باید توجه داشت.

ژانر : استراتژی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده جایزه جشنواره بفتا در سال 2015، برنده بهترین بازی "Esports" در سال 2020 از جشنواره GameAwards.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تفکر استراتژیک و سرعت عمل بالا، مواردی هستند که فرزند شما در صورت پیشرفت کردن در بازی کسب می‌کند. همکاری و نحوه بازی با هم‌تیمی‌ها بسیار در بازی پررنگ و تعیین کننده است. هر دست بازی حدود سی الی شصت دقیقه طول می‌کشد و فرزند شما در زمان بازی، نمی‌تواند بازی را متوقف کند. ترک کردن بازی باعث جریمه شدن بازیکن می‌شود به‌دلیل اینکه ترک یک بازیکن به روند بازی آسیب می‌زند. در نتیجه هنگامی که فرزند شما مشغول انجام این بازی است، نمی‌تواند آن‌را متوقف و یا به کار دیگری که از او درخواست کردید بپردازد و گاهی اوقات حتی نمی‌تواند به شما گوش کند! برخی شخصیت‌های بازی پوشش نامناسب و جنسی دارند. طراحی برخی لباس‌ها هدفمند و به منظور درگیر کردن بازیکن انجام شده. پیشرفت و یادگیری این بازی به دلیل پیچیدگی زیاد، بسیار زمان‌بر است و می‌تواند مدت زیادی فرزندتان را درگیر خود کند. هیجان و سرعت بازی بسیار بالاست، توصیه می‌شود فرزندتان بین هر دست بازی مدتی کوتاه استراحت کند. بازی کاملا آنلاین است و کیفیت اینترنت و سیستم بازیکن، بسیار در روند بازی او موثر خواهد بود. این بازی جزء بازی‌های معروف E-Sport است و فرزندتان احتمالا به دنبال کردن این مسابقات جهانی مشتاق می‌شود.

خلاصه‌ی آن: بازی به‌دلیل سرعت و پبیچدگی زیاد، بازیکن را درگیر خود می‌کند و بازیکن تمام مدتی که درحال بازی کردن است نمی‌تواند به چیز دیگری توجه کند. برخی شخصیت‌های بازی پوشش نامناسب و جنسی دارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به نحوه بازی و چگونگی و قوانین آن از فرزندتان سوال کنید تا توسط فرزندتان در فضای بازی قرار بگیرید و بتوانید با فرزندتان همراهی کنید.

سعی کنید مدتی از بازی فرزندتان را تماشا کنید و در کنار او به بازی دقت کنید، در این میان در مواقع حساس بازی مثل زمان‌هایی که فرزندتان می‌بازد و بیش از حد عصبی می‌شود با یاداوری اینکه این فقط یک بازی است و نشان دادن رفتار و بروز درست احساسات در چنین لحظه‌ای او را راهنمایی کنید.

 از فرززندتان راجع به دوستانش سوال کنید چه کسی بازی‌اش بهتر است و چه کسی رفتارش بهتر است؛ در کل به این موضوع که با چه کسانی در بازی همراهی می‌کند و اینکه رفتار آنها چطور است توجه داشته باشید.

فرزندتان چه مواقعی بیش از حد عصبی یا خوشحال یا احساساتی می‌شود؟ (با دانستن این موضوع دفعه بعد که با او همراهی کردید در این مواقع روش درست ابراز احساسات را به او نشان دهید. یکی از راه‌های نشان دادن ابراز صحیح احساس، این است که خودتان در این لحظات حساس، یک ابراز درست داشته باشید. به اندازه خشمگین، خوشحال و یا ناراحت شوید. فرزند شما از شما الگو برداری می‌کند و با این روش می‌توان بصورت غیر مستقیم، رفتار درست را به فرزندتان نشان دهید.)

 در مورد وجود پوشش‌های نامناسب در بازی و چرایی طراحی اینگونه‌ی شخصیت‌ها با او صحبت کنید و از او سوال کنید.

خلاصه‌ی آن: فرزندتان چه مواقعی بیش از حد عصبی یا خوشحال یا احساساتی می‌شود؟ (با دانستن این موضوع دفعه بعد که با او همراهی کردید در این مواقع روش درست ابراز احساسات را به او نشان دهید. یکی از راه‌های نشان دادن ابراز صحیح احساس، این است که خودتان در این لحظات حساس، یک ابراز درست داشته باشید. به اندازه خشمگین، خوشحال و یا ناراحت شوید. فرزند شما از شما الگو برداری می‌کند و با این روش می‌توان بصورت غیر مستقیم، رفتار درست را به فرزندتان نشان دهید.)

ماجرای بازی

در هنگام انجام بازی هیچ داستانی نقل نمی‌شود! بازیکنان فقط با شخصیت‌های مختلف بازی می‌کنند و سعی می‌کنند حریفشان را شکست دهند. رقابت در بازی در قالب دو تیم پنج نفره با شخصیت‌های تخیلی و جادویی انجام می‌شود که هرکدام قابلیت‌های خاصی دارند. زمین بازی به چهار بخش تقسیم می‌شود و هر بازیکن از ابتدا وظیفه‌ای معین به عهده دارد. آیتم‌های داخل بازی قدرت‌هایی را به هر بازیکن اضافه می‌کنند و نحوه استفاده از این آیتم‌ها بسیار مهم است. هر تیم تلاش می‌کند تا پایگاه تیم مقابل را به تصرف خود در بیاورد. کارکترهای زیادی داخل بازی وجود دارند و برای هرکدام ترکیب خاصی از آیتم‌های مناسب است. بازیکن پس از مدتی باید توانایی تشخیص آیتم‌های لازم با توجه به موقعیت و شرایط بازی را تهیه کند و در نقش خود به خوبی بازی کند تا بتواند موجب پیروزی تیم خود شود. استراتژی‌های بازی بسیار زیاد و مختلف هستند و گاهی نقش‌های مختلف باهم جابه‌جا می‌شوند و گاهی بصورت گروهی در بخشی از زمین به مبارزه با حریف خود می‌پردازند. بازیکن باید بتواند با تحلیل بسیار سریع خود موقعیت تک تک افراد را سنجیده و نسبت آن عمل کند. به همین دلیل این بازی نیازمند تمرکز  و سرعت‌عمل بالایی است. نقش‌های مختلفی در بازی وجود دارند از جمله: یک شفابخش(Healer) که کارش کمک به بقیه اعضای تیم است، ADC که با ضربه‌های قوی‌تر وظیفه کشتن حریف را به عهده دارد، تانک‌ها که جان زیادی دارند و در حمله‌های گروهی نقش بسیار کلیدی‌ای ایفا می‌کنند و ... .

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): windows، macintosh، macOS

نام ناشر: Riot Games، Tencent، Garena

نام توسعه دهنده: Riot Games

نیاز به اینترنت: دارد و کاملاً آنلاین است.

امکانات آنلاین: گفت‌وگوی صوتی، خرید، ایجاد دوستی، لیگ، جدول رتبه‌بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره سازی، گفت‌وگوی متنی، چالش، تماشای بازی دیگران، چند نفره بازی کردن.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لیگ قهرمان ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!