• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی فورتزا هورایزن ۵ ( Forza HORIZON5 )

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2635 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

ماشین‌بازی محبوبی که در ایکس‌باکس و ویندوز قابل‌نصب است و بازیکن می‌تواند جزئیات شخصیت خود و ماشینش را طراحی کرده و به‌عنوان یک راننده در مکزیک به مسابقه بپردازد و در نقشه بزرگ بازی بدون ترس از بی قانونی یا اشتباه در رانندگی تجربه‌های مختلف رانندگی داشته باشد! همچنین بازیکن علاوه بر خط اصلی داستانی، می‌تواند چالش‌های آنلاین بسیاری را با افراد دیگر در جهان تجربه نماید! این بازی نشان سلامت کدومو را دارد.

ژانر : مسابقه‌ای

6 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

دانلود بسیار بالا در هفته اول انتشار و نامزدی در جوایز جهانی مختلف و برنده‌شدن در برخی از آن‌ها مانند سه جایزه با رأی هیئت داوران در جوایز بازی ۲۰۲۱.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فورتزا هورایزن 5، یک ماشین‌بازی محبوب در سراسر دنیاست که توانسته با مسابقات متنوع، چالش‌های متعدد، دقت در جزئیات که از امکانات ماشین‌ها گرفته تا شبیه‌سازی کشور مکزیک و آب‌وهوای منحصربه‌فردش بازیکنان زیادی را در جهان مجذوب خود کند، پس اگر فرزند خود را ساعت‌ها در حال مسابقه دادن دیدید تعجب نکنید! بازی، به فرزندتان اختیار عمل داده! او می‌تواند در جهان ِباز  و نقشه وسیع بازی کاوش کند و مسابقه مورد علاقه‌اش را انتخاب کند، همچنین می‌تواند شخصیت بازی و ماشینش را به‌دلخواه شخصی‌سازی کند. خوب است بدانید که در هنگام رانندگی هیچ قانونی رعایت نمی‌شود چه زمانی که در داخل شهر مسابقه‌ای داده می‌شود چه بیرون شهر، ممکن است فرزند شما این رفتار را تقلید کند یا بخواهد در دنیای واقعی هم نظیر حرکات بازی را تجربه کند. زیرا در هنگام بازی در سخت‌ترین برخوردها و تصادفات راننده آسیبی نمی‌بیند و حتی به‌راحتی با یک دکمه بازی به عقب برمی‌گردد تا اشتباه رانندگی جبران شد!

فرزندتان علاوه بر مبلغی که برای خرید بازی پرداخت می‌کند یک سری نقشه‌ها و امکانات دیگر را می‌تواند با پول واقعی خریداری نماید. بعضی از این بخش‌ها (DLC) مانند hotwheels از برندهای معروف اسباب‌بازی هستند که تبلیغاتی برای وسوسه کردن به خرید محصولات این شرکت به شمار می‌آیند. خوب است بدانید فرزند شما می‌تواند با 70 نفر دیگر در سراسر دنیا ارتباط گرفته و مسابقه دهد، با آن‌ها گفتگو کرده و کری‌خوانی کند. گرچه رده سنی این بازی را به دلیل امکانات آنلاین غیر قابل‌کنترلش +12 داده‌ایم اما به دلیل عدم وجود ناهنجاری و خشونت در بازی، فرزند شما اگر زیر این سن را دارد با همراهی و نظارت شما می‌تواند بازی کند.

خلاصه‌ی آن:

فورتزا با جهان وسیع و مناظر زیبا و امکانات متنوع فرزندتان را جذب بازی می‌کند، فقط حواستان باشد که دنیای بازی را از رانندگی در دنیای واقعی تفکیک کند!

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان بازی کنید! بله دسته بازی را در دست گیرید و به مسابقه با او بپردازید! حال که به دنیای فرزندتان وارد شدید، می‌توانید با او به گفتگو بپردازید. شروع گفتگو می‌تواند درباره جذابیت بازی و حسی  باشد که به فرزند شما هنگام بازی منتقل می‌شود. یا می‌توانید از او بپرسید چه خوب می‌شد که در رانندگی واقع هم دکمه‌ای برای برگشت اشتباهاتمان داشتیم! اما حیف که کوچک‌ترین اشتباهات ضررهای جبران‌ناپذیری در رانندگی به دنبال دارد!

 اگر فرزندتان به مسابقه و ماشین‌سواری علاقه زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم به پیست کارتینگ سری بزنید یا از نزدیک مسابقات اتومبیل‌رانی را مشاهده کنید، یا مسابقات بین‌المللی را در اینترنت جستجو کرده و با هم ببینید. فرزند شما وقتی مشاهده می‌کند که شما با او همدل هستید و درکش می‌کنید، راحت‌تر می‌توانید از قوانین و مقررات برای یک نوجوان عشق سرعت گفتگو کنید.

همان‌طور که به فرزند خودآموزش می‌‌دهید چطور در فضای واقعی در برابر بدزبانی یا آزار و اذیت از خود دفاع کند نیاز است که این آموزش‌ها را در فضای مجازی هم برای او داشته باشید. مثلاً در تمام بازی‌ها این امکان وجود دارد که چت صوتی را غیرفعال نماید یا اگر کاربری به طور مثال دست به بدزبانی یا خشونت کلامی زد می‌تواند گزارش کاربر متخلف را بدهد.

خلاصه‌ی آن:

اگر فرزندتان به مسابقه و ماشین‌سواری علاقه زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم به پیست کارتینگ سری بزنید یا از نزدیک مسابقات اتومبیل‌رانی را مشاهده کنید، الان راحت‌تر می‌توانید از قوانین و مقررات برای یک نوجوان عشق سرعت گفتگو کنید.

ماجرای بازی

فورتزا هورایزن 5، یک بازی در ژانر مسابقه‌ای است. داستان بازی در مکزیک شروع می‌شود جایی که بازیکن به‌عنوان یک راننده تازه‌وارد با هلیکوپتر در جایی از نقشه رها شده و به رقابت می‌پردازد، او مسئول راه‌اندازی فستیوال‌های مختلف رقابت خیابانی، بیرون شهری و آفرود است. بازیکن با مسابقه دادن امتیاز به دست می‌آورد وداستان بازی را دنبال می‌کند.

بازی علاوه بر خط اصلی داستانی دارای مینی‌گیم‌ها و چالش‌های متنوع است. به همین دلیل همیشه کار جدیدی برای انجام‌دادن وجود دارد. امکان شخصی‌سازی کاراکتر و ماشین  در بازی به بازیکن داده می‌شود، بازیکن می‌تواند آزادانه در  جهانِ باز این بازی به جستجو و کاوش پرداخته و آیتم‌های مخفی را یافته و از جوایزش لذت ببرد، همچنین با خرید بسته‌های الحاقی (DLC) چالش‌های جدیدی را تجربه نماید. امکان بازی به‌صورت چندنفره با دسته بازی یا آنلاین برای بازیکن فراهم است. همکاری برای رسیدن به یک سری اهداف در بازی وجود دارد. بازیکن تنها با انجام یک سری‌کارهای خاص برخی از قفل‌های مراحل را می‌تواند بشکند و جایزه آن مرحله را از آن خود نماید. بازیکن می‌تواند یک سری مکان‌ها را با پول داخلی خود خریداری نماید. بخش فروشگاهی بازی هم امکانات جذاب و چشمگیری مانند بسته‌های جدید ماشین برای مخاطب فراهم آورده است.

جزئیات اثر

ژانر بازی: مسابقه‌ای

سیستم عامل(ها): Microsoft Windows وXbox One  وXbox Series X/S

نام ناشر: Xbox Game Studios

نام توسعه دهنده: Playground Games

تاریخ آخرین به روزرسانی:21June 2022  برابر با ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

نیاز به اینترنت: دارد و کاملاً آنلاین است.

امکانات آنلاین: گفتگوی صوتی، خرید، جدول رتبه‌بندی، رویداد، چالش، ایجاد دوستی، تشکیل گروه، لیگ، ذخیره‌سازی، چندنفره بازی‌کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد

نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فورتزا هورایزن ۵

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!