• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی ضارب حرفه‌ای-پرتاب چاقو (Hit Master 3D - knife assassin)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

985 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این بازی، در ژانر تفننی و با موضوع پرتاب چاقو و انواع سلاح‌های سرد برای نابودی دشمنان به هدف نجات انسان‌هایی که درخواست کمک دارند طراحی شده است اما بیشتر تمرکز خود را روی خشونت و کشتار هرچند فانتزی و کارتونی قرار داده است. بازی تبلیغات غیرقابل کنترل دارد که می‌تواند بازیکن را کلافه کند و پرداخت درون برنامه‌ای و موارد تجملاتی دیگر نیز دارد که شاخص مصرف‌گرایی آن را بالا می‌برد.

ژانر : تفننی

3 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی بالای 50 میلیون بار در گوگل پلی، دانلود شده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی در ژانر تفننی و با موضوع پرتاب سلاح‌های سرد برای نابودی دشمنان طراحی شده است و خشونت تقریبا بالایی دارد که در عین حال که ظاهری کارتونی و دوبعدی و فاقد جزئیات دارد، پررنگ است و فرزندتان فقط با ضربه به صورت و چشمان دشمنان می‌تواند آن‌ها را نابود کند. بازی این هدف را هم دنبال می‌کند که انسان‌هایی که درخواست کمک دارند را نجات دهد و توسط هلی کوپتر یا فضاپیما به جای امن‌تری منتقل کند و حتی اگر فرزندتان اشتباها به آن‌ها شلیک کند بازی را می‌بازد، اما مسئله این است که این فقط پوسته‌ی بازی است و بازی تماما تمرکزش را روی کشتار و نابودی و خشونت قرار داده است. بنابراین؛  به دلیل خشونت تقریبا بالا و وجود شانس در بازی برای سنین زیر 13 سال توصیه نمی‌شود چون خشونت بازی در سنین پایین می‌تواند مورد تقلید قرار بگیرد. همچنین؛ مصرف گرایی بسیار زیاد در بازی که با تبلیغات غیرقابل کنترل و پیشنهاد پرداخت درون برنامه‌ای برای وارد شدن به بخش خصوصی و حذف تبلیغات، دیده می‌شود و وسوسه کردن فرزندتان برای خرید سلاح‌هایی که صرفا جنبه‌ی تجملی داشته و قدرت خاصی به وی اضافه نمی‌کنند، آن را بیش از پیش پررنگ می‌کند. همچنین؛ این بازی تقریبا آسان می‌باشد و نیاز به دانش و اطلاعات خاص و یا استراتژی خاصی ندارد.

خلاصه‌ی آن: این بازی در ژانر تفننی و با موضوع پرتاب سلاح‌های سرد طراحی شده است و خشونت تقریبا بالایی دارد که در عین حال که ظاهری کارتونی و فاقد جزئیات دارد، پررنگ است و به دلیل خشونت و مصرف گرایی تقریبا بالایی که دارد برای سنین زیر 13 سال توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود گفت‌وگو کنیم:

والدین عزیز؛  شما می‌توانید با فرزندتان راجع به  خشونت، کشتار و نابودی در جای جای جهان صحبت کنید و حس او را نسبت به خشونت بالایی که در این بازی تجربه می‌کند، جویا شوید.

 می‌توانید از او سوال کنید که آیا فضای کودکانه و کارتونی بازی می‌تواند از مقدار خشونتی که در بازی دیده می‌شود بکاهد؟

 اگر فرزند شما میل به بازی‌های خشونت آمیز دارد و اذعان دارد که با خشونت، هیجانش تخلیه می‌شود می‌توانید او را به سمت ورزش‌های مختلف به جای بازی‌های دیجیتالی حاوی خشونت سوق دهید.

 

ماجرای بازی

بازی ضارب حرفه‌ای، یک بازی در ژانر تفننی است که بازیکن در آن باید با پرتاب سلاح‌های سرد متعدد و متفاوت به صورت دشمنان، آن‌ها را نابود کند و انسان‌هایی را که در حال درخواست برای نجات و کمک هستند را به این وسیله آزاد کند گرچه بازی روی این مسئله فقط به صورت ظاهری تمرکز دارد و تمرکز اصلی آن همان کشتار و نابودی می‌باشد. اگر در حین پرتاب سلاح سرد، بازیکن به اشتباه انسان‌هایی که درخواست کمک دارند را بزند می‌بازد و باید از اول به بازی بپردازد. بازی، در عین حال که خشونت بالایی دارد فاقد جزئیات مانند خون‌ریزی است و انواع و اقسام سلاح‌هایی که در اختیاز بازیکن قرار می‌دهد از لحاظ قدرت هیچ فرق خاصی با هم ندارند و همه یک کار مشترک انجام می‌دهند: کشتن! در برخی قسمت‌ها قابلیت‌های دیگری مثل بشکه‌هایی که از مواد منفجره پر شده‌اند و یا پرتاب و کشتار با دستکش‌های بوکس و فعال کردن تیغ‌هایی که در زمین مین‌گذاری شده‌اند نیز دیده می‌شود که به کمک بازیکن در نابودی دشمنان می‌آید. برخی از دشمنان با یک ضربه ساقط نشده و باید حتما با دو ضربه در صورت، نابود شوند. در انتهای هر مرحله نیز به بازیکن مقادیری اسکناس داده می‌شود که به وسیله‌ی آن بتواند سلاح‌هایی که صرفا جنبه‌ی تزئینی داشته و از لحاظ قدرت تفاوتی با هم ندارند را بخرد یا از طریق دیدن تبلیغات با وجود شانس و به صورت اتفاقی یک سلاح جدید به دست بیاورد البته در بخش سوپرپاورها سلاح‌هایی که به صورت شانسی به دست می‌آیند قدرت بیشتری در نابودی دارند. تبلیغات در این بازی می‌تواند بسیار بازیکن را کلافه کند که بازی برای رد تبلیغات پرداخت درون برنامه‌ای و وارد شدن به بخش خصوصی را پیشنهاد می‌کند. بازی، خط پیشرفتی دارد که مشخص می‌کند بعد از گذراندن چندین مرحله دنیای دیگری برای بازیکن باز می‌شود که صرفا دشمنان از انسان تبدیل موجودات فضایی می‌شوند وگرنه فرق دیگری با دشمنان سرزمین قبلی ندارند. در ضمن در انتهای هر مرحله از بازی برای بازیکن مشخص می‌شود که چند دشمن را کشته و نابود کرده است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android - ios

نام ناشر: CASUAL AZUR GAMES

نام توسعه دهنده: AI Games FZ

تاریخ آخرین به روزرسانی:  10/12/2021 –19/09/1400

نکات برجسته بازی: این بازی بالای 50 میلیون بار در گوگل پلی، دانلود شده است.

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید - تماشای تبلیغ.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ضارب حرفه‌ای-پرتاب چاقو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!