• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شیطان هم می‌گرید (Devil May Cry 5)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

476 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

دویل‌می‌کرای 5 عنوانی اکشن هک‌انداسلش و سوم شخص است که مبارزاتی سریع، خشن و خونین دارد. بازی طراحی نسبتاً ترسناکی برای دشمنان و محیط‌های مبارزه در نظر گرفته. داستان بازی نیز روایت‌گر مسیر سه شخصیت است که در تلاش‌اند تا شیطانی بزرگ و اهریمنی را شکست دهند. باید دقت داشت که بازی ممنوعه است.

ژانر : اکشن

0 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

پنجمین نسخه‌ی یکی از بهترین بازی‌های اکشن تاریخ

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی یک عنوان اکشن سرعتی در دنیایی شیطان‌زده است. طراحی محیط، شیاطین و دشمنان بازی می‌تواند ترسناک باشد. داستان بازی ادامه‌ی نسخه‌های پیشین بوده که بازیکن را دعوت به تجربه دیگر نسخه‌ها می‌کند

نوع روایت بازی از شیطان با آموزه های ادیان آسمانی متفاوت است. مثلا شخصیت‌ها نیمه انسان و نیمه شیطان هستند! این مدل روایت به احتمال زیاد بر نگرش فرزندتان درباره مسائلی همچون شیطان و میزان توانمندی و اثرگذاریش در زندگی بشر تاثیر خواهد گذاشت.

خشونت بازی زیاد و کاملاً آشکار است .تکه‌های جنسی و پوشش نامناسب در بازی وجود دارد. بدزبانی در بازی به چشم می‌خورد.

 بازی به دلیل خشونت بالا، بد زبانی، ترس و استرس و مسائل جنسی، نشان ممنوعیت کدومو را دارد. بهتر است بازی دیگری را جایگزین کنید.

خلاصه‌ی آن: بازی ممنوعه است و بهتر است برای فرزند خود به دنبال یک بازی جایگزین باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزند شما زیر سن 18 سال است بهتر است با فرزندتان درباره بازی گفتگو کنید. چه چیزهایی در بازی برایش جالب بوده یا با آن چه درباره فلسفه زندگی، شیطان و فرشته‌ها می دانست متفاوت است. با نگاه همدلانه می‌توانید در این باره با فرزندتان گفتگو کنید.

راجع به لزوم موارد جنسی در بازی از فرزندتان بپرسید. هدف سازندگان برای گنجاندن چنین محتوایی در اکثر آثار چیست؟

ماجرای بازی

داستان بازی روایت‌گر «دانته» به عنوان یک شیطان کُش و «نِرو» به عنوان دستیارش است. این دو توسط فردی مرموز به نام «وی» استخدام می‌شوند تا شیطانی بزرگ را شکست دهند. در این حین، هم نرو و هم دانته در مبارزه شکست می‌خورند، نِرو فرار کرده و دانته در مکانی بیهوش می‌افتد. چند ماه بعد، نِرو دوباره بازمی‌گردد تا دانته را بیابد. در این حین به وی برخورد می‌کند و دو نفری دانته که تمام این مدت بیهوش بوده را پیدا می‌کند. هر سه دوباره به سراغ شیطان بزرگ می‌روند و می‌فهمند که این شیطان در اصل نیمه‌ی شیطانی برادر دانته یعنی «ورجیل» است. نیمه‌ی انسانی ورجیل نیز همان شخصیت مرموز یعنی وی است. قابلیت تفکیک نیمه‌ی شیطانی و انسانی ورجیل، قابلیت پنهان شمشیر پدر دانته یعنی «یاماتو» بوده و به همین دلیل، دانته نیز شک می‌کند که شاید شمشیر خودش نیز قابلیتی پنهان دارد. با استفاده از قابلیت شمشیرش، دانته نیز قدرت کامل شیطانی خود را بیدار می‌کند و این بار دوباره به همراه نرو، به سراغ شیطان بزرگ می‌روند. پس از شکست دادن شیطان بزرگ، وی به سمت جنازه‌ی او رفته، با او ترکیب می‌شود و سپس ورجیل دوباره احیا می‌شود. ورجیل و دانته که برادر هستند و از قدیم با هم رقیب بودند، دوباره به مبارزه با هم می‌پردازند ولی نرو که در این حین متوجه می‌شود پسر ورجیل است، مانع مبارزه‌ی این دو می‌شود. در انتها، با از بین رفتن شیطان بزرگ، دانته و ورجیل به دنیای شیاطین می‌روند تا با دیگر دشمنان زمین مبارزه کنند و نرو نیز برروی زمین به شکار شیاطین می‌پردازد.  بازی از زاویه‌ی دید سوم شخص دنبال می‌شود و مبارزاتی سریع دارد. محیط‌های بازی تماماً خطی نیستند و امکان گشت و گذار حداقلی در آن‌ها وجود دارد. بازی از دید هر سه شخصیت دانته، وی و نرو دنبال می‌شود که هر یک فنون و سلاح خاص خود و سبک مبارزاتی منحصر به فردی دارند. تنها هدف بازیکن در هر مرحله کشتن دشمنان بوده و خبری از معماها و چالش‌های ذهنی در بازی نیست.

جزئیات اثر

سیستم عامل (ها): پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس ابکس وان، اکس باکس سری اکس، ویندوز

نام ناشر: کپکام

نام توسعه دهنده: کپکام

تاریخ انتشار: هفدهم اسفند سال 1397  مصادف با 8 مارچ 2019

تاریخ آخرین به روزرسانی: چهارم اردیبهشت سال 1402 مصادف با 24 آپریل سال 2023

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی را تجربه کرد ولی با اتصال به آن امکانات بیشتری آزاد می‌شود.

امکانات آنلاین: جدول رتبه بندی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها:  ممنوعیت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شیطان هم می‌گرید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!