• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شوالیه‌ها و دوچرخه‌ها (Knights and Bikes)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

216 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازی Knights and Bikes عنوانی است که به ماجراجویی دو دختر در دنیای کارتونی و عجیب و غریب می‌پردازد که بعضی اوقات به خنده‌داری می‌زند. بازی اساس خود را بر همکاری و دو نفره بازی کردن گذاشته، ولی می‌توان آن را تک‌نفره نیز تجربه کرد. خشونت و ترس در بازی چندان جایی ندارد، ولی مسائلی مانند همجنسگرایی، مشروب و سیگار، در بازی دیده می‌شود.

ژانر : ماجراجویی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده جایزه بهترین طراحی هنری

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی یک ماجراجویی جذاب و سرگرم کننده است.  به ظاهر بازی معیارهای منفی ندارد و می‌تواند برای خانواده‌ها جذاب و سرگرم‌کننده باشد. این بازی داستان دوستی و ماجراجویی دو دختر را روایت می‌کند.  آن‌ها با تخیل خود، جزیره‌ای را کاوش می‌کنند. اما والدین باید توجه داشته باشند که بازی به موضوع همجنس‌گرایی پرداخته است و نشان می‌دهد که عشق بین دو دختر ممکن و قابل قبول است. روند داستانی باعث می‌شود که در ناخودآگاه فرزندتان رابطه دوستی فراتر از عرف جامعه و عشق‌ورزی بین دو هم جنس، عادی تلقی شود. البته ممکن است فرزندتان متوجه این موضوع در طول روند بازی نشود زیرا تمام دیالوگ‌های بازی به زبان انگلیسی است و صحنه بسیار کوتاه و گذرایی درباره این موضوع در بازی گنجانده شده است. درخشش خلاقیت، همکاری، حل مسئله و ابراز احساسات از دیگر ویژگی‌های بازی شوالیه‌ها و دوچرخه‌ها است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان داستان بازی را جویا شوید. ببینید در چه حد از ماجراهای بازی آگاهی پیدا کرده سپس در حد اطلاعات فرزندتان به او آگاهی دهید.  شاید اگر هم بازی فرزندتان باشید بتواند آسیب‌های احتمالی بازی را کم کند.  به فرزندتان بگوئید که یافتن گنج نباید به عنوان یک راه سادۀ دست یابی به ثروت و شهرت در نظر گرفته شود. بلکه باید به عنوان یک راه پیدا کردن ارزش و معنا در زندگی مورد توجه قرار گیرد.

ماجرای بازی

بازی شوالیه‌ها و دوچرخه‌ها (Knights and Bikes)، یک بازی ماجراجویی و اکشن است که به صورت یک و دونفره طراحی شده است. بازی را می‌توان به صورت دو نفره در حالت آنلاین یا با دو دسته پیش برد. داستان بازی در دهه ۸۰ میلادی و در یک جزیره بریتانیایی رخ می‌دهد. شخصیت‌های اصلی بازی دو دختر به نام‌های نسا و دملزا هستند که به دنبال گنج افسانه‌ای گمشده در سواحل جزیره‌ای با دوچرخه‌های خود می‌گردند. نسا و دملزا به همراه غاز خانگی‌شان، باشگاه دوچرخه‌سواران شورشی را تشکیل می‌دهند و برای مقابله با هر چالشی آماده می‌شوند. نسا خودش را شبیه پسرها کرده است و از خانه فرار کرده است. او به دنبال یک زندگی جدید و ماجراجویانه است. او با دملزا دوست می‌شود . نسا یک شخصیت مرموز است که دربارۀ گذشتۀ خود چیزی نمی‌گوید. او فقط می‌گوید که از شهر آمده است و به دنبال گنج است. نسا در طول بازی با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود که باید با آن‌ها کنار بیاید. نسا همچنین باید با خودش صادق باشد و بپذیرد که او یک دختر است و نیاز به دوست دارد. نسا در پایان بازی متوجه می‌شود که دملزا یک دوست واقعی است و به او عشق می‌ورزد.

فراز و نشیب داستانی بازی به این صورت است که بچه‌ها در جستجوی گنج افسانه‌ای گمشده هستند که مربوط به شوالیه‌های قدیمی جزیره است. آن‌ها فکر می‌کنند که این گنج می‌تواند زندگی آن‌ها را بهتر کند و مشکلاتشان را حل کند. اما در راه(سفر قهرمانی) با تهدیدات مختلفی روبرو می‌شوند که بخشی از تخیل دملزا هستند و بخشی از واقعیت. برای مثال، آن‌ها با گلوله‌های گل، خرس‌های تدی، خرابکاران، سگ‌های وحشی، شوالیه‌های زامبی و حتی چشم شوالیه مرده که به عنوان شخصیت منفی اصلی بازی عمل می‌کند، مبارزه می‌کنند. چشم شوالیه مرده نماد نفرین است که بر جزیره و ساکنانش حاکم شده است. این نفرین باعث شده است که جزیره به سمت فروپاشی برود و اقتصاد و فرهنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد. بچه‌ها سعی دارند این نفرین را شکست دهند و جزیره را نجات دهند.

جزئیات اثر

سیستم عامل (ها): نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، لینوکس، مک، ویندوز

نام ناشر: Foam Sword Games

نام توسعه دهنده: Foam Sword Games

تاریخ انتشار: پنجم شهریور سال 1398 مصادف با 27 آگوست 2019

تاریخ آخرین به روزرسانی: پنجم شهریور سال 1398 مصادف با 27 آگوست 2019

نکات برجسته بازی: برنده جایزه بهترین طراحی هنری

نیاز به اینترنت: ندارد ولی با اتصال به آن امکانات بیشتری آزاد می‌شود

امکانات آنلاین: دو نفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شوالیه‌ها و دوچرخه‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!