• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شهر پاندا کوچولو : دنیای من (Little Panda’s Town : My World)

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4489 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 4 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
در این بازی بازیکن در فضای شبیه‌ساز شهری قرار می‌گیرد که محیط‌های مختلفی مانند مرکز خرید، کافی‌شاپ، رستوران، شهربازی، بیمارستان، مدرسه، سینما و ... را در خود جای‌داده است. بازیکن می‌تواند با کمک تعدادی کاراکتر در هر یک از این مکان‌ها همراه با بازی نحوه‌ی  تعامل اجتماعی در مکان های عمومی را تجربه کند. قفل برخی مراحل با پرداخت درون‌برنامه باز می‌شود. بازی دارای تبلیغاتی است که بهتر است اینترنت دستگاه از همان ابتدا خاموش باشد.

ژانر : تفننی

38 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 4 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز توجه داشته باشید فقط بخش رایگان بازی توسط کدومو بررسی شده است.

در این بازی فرزندتان در فضای شبیه‌ساز شهری قرار می‌گیرد و حین رفت‌وآمد در مکان‌های مختلف نحوه‌ی  تعامل اجتماعی در مکان های شهری و استفاده ی درست از وسایل در اماکن عمومی را می‌آموزد.

مواردی که در بخش رایگان این بازی مشاهده شده است و ممکن است برای کودکان دلهره آور باشد استفاده از نقاب‌ها و نمادهای عروسک‌های چینی، برخی از بازی های شهربازی که سرعت زیادی دارند، برخی عروسک ها در قسمت اسباب بازی فروشی مثل گوریل، کاراکتر انسان اولیه و کودکی که تمام بدنش با باند پوشانده شده است و همچنین در بخش سینما و پخش فیلم ترسناک، کاراکتر اژدهای آتشین ممکن است برای سنین پایین ترسناک به نظر برسد.

در این بازی در صورت اتصال به اینترنت تبلیغات به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شود که ممکن است فرزندتان در معرض تماشای هر محتوایی قرار بگیرد. بازی‌های دیگری هم از همین شرکت بازی‌ساز در صفحه اصلی معرفی می‌شود و کودک را به پلی‌استور ارجاع می‌دهد که بهتر است اینترنت دستگاه را از همان ابتدا خاموش کنید. بازی دارای عضویت در شبکه های اجتماعی است و برای باز شدن برخی مراحل نیاز به پرداخت درون‌برنامه است که ورود به صفحه‌ی پرداخت و  و عضویت در شبکه‌های اجتماعی فقط با واردکردن عملیات ضرب و تقسیم ساده توسط والدین قابل‌دسترسی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید در بازی با چه محیط‌هایی آشنا شده و چه چیزهای جدیدی یاد گرفته است؟

 با فرزندتان رفتارهای اجتماعی و نحوه‌ی تعامل در محیط‌های مختلف را همراه با بازی تمرین کنید.

با ترکیب مشاغلی مانند رستوران‌داری، فروشنده‌ی سوپرمارکت و...  همراه با بازی، فضایی شاد و مفرح را در کنار آموزش غیر مستقیم برای فرزندتان ایجاد کنید.

ماجرای بازی

این بازی یک فضای شهری است که به سبک کودکانه طراحی شده و محیط‌های مختلفی مانند مرکز خرید، سوپرمارکت، کافی‌شاپ، رستوران، شهربازی، بیمارستان، تعمیرگاه، ورزشگاه، خانه، مدرسه،مهدکودک، سینما و ... را در خود جای‌داده است که بازیکن می‌تواند با کمک تعدادی کاراکتر در هر یک از این مکان‌ها همراه با بازی تجربه‌هایی از نحوه‌ی تعامل اجتماعی در مکان های عمومی را بیاموزد. کودک با قرارگرفتن در محل‌هایی مانند بیمارستان و تعمیرگاه ماشین و... می‌تواند با وسایل پزشکی و مکانیکی و ... و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها آشنا شود. بخشی از بازی به فرهنگ غذاهای آسیایی می‌پردازد که بازیکن می‌تواند غذاهای چینی سرو کند و با نمادهای این کشور بیشتر آشنا شود. در برخی مراحل بازیکن می‌تواند از سکه‌ها و اسکناس‌هایی که روی زمین قرار دارد برای بازی‌های شهربازی و خرید نوشیدنی استفاده کند. برخی از مراحل بازی قفل است و نیاز به پرداخت درون برنامه دارد. بازی دارای پاداش روزانه، تبلیغ و دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی است.در این بازی در صورت اتصال به اینترنت تبلیغات به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شود بازی‌های دیگری هم از همین شرکت بازی‌ساز در صفحه اصلی معرفی می‌شود و کودک را به پلی‌استور  ارجاع می‌دهد که بهتر است اینترنت دستگاه را از همان ابتدا خاموش باشد. ورود به صفحه‌ی پرداخت و  و عضویت در شبکه‌های اجتماعی فقط با واردکردن عملیات ضرب و تقسیم ساده توسط والدین قابل‌دسترسی است.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها):  android-ios

نام ناشر: Baby Bus

نام توسعه‌دهنده:  Baby Bus

تاریخ انتشار: 2020/11/25-1399/09/05

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 2022/12/22-1401/10/01

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: تبلیغ، خرید، دعوت به عضویت در شبکه های اجتماعی،

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: سلامت در صورت عدم اتصال به اینترنت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زهرا حسینی

۱۰ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

سلام به نظر من بازی خیلی خوبیه

بزرگسال

توسط : Vihan Afshari

۲۹ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : زهرا اجتهادی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

در این بازی ممکن است فکر کنیم شهدار کل جهان هستیم و این خیلی خوبه ولی باید مراقب باشیم که چون بازی قشنگیه خیلی توش نریم و حواسمون به کار های خودمون هم باشه به نطر من این بازی برای تمام سنین مناسب است البته بیستر منظورم بزرگتر هاست چون مادر بزرگم عاشق این بازی و از طرف بچه ها پسر خال دو ساله ام هم عاشق این بازی هستن و خودمم که ده سالمه عاشقشم من چه جوری سرزمین های قفل شدش رو چه جوری باز کنم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شهر پاندا کوچولو : دنیای من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!