• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شرلوک هلمز: بیدار شده (Sherlock Holmes The Awakened)

author-img

توسط : محمدحسین سیمیار ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

490 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی سوم شخص و آفلاین شرلوک هلمز یکی بازی‌های سبک ماجراجویی است به پرونده افراد گمشده می‌پردازد. در این بازی بازیکنان باید با استفاده از اسناد و مدارکی که به دست می‌آورند این پرونده را حل کنند. بخشی از بازی در محیط‌هایی ترسناک و خشن و در رؤیاهای شرلوک هلمز می‌گذرد. انجام این بازی نیاز به آشنایی با زبان انگلیسی دارد.

ژانر : کارآگاهی ماجراجویی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی سوم‌شخص و کارآگاهی شرلوک هلمز به پرونده افراد گمشده در اروپا و آمریکا می‌پردازد که سرانجام مشخص می‌شود این افراد توسط فرقه‌ای ربوده شده‌اند.

بخشی از بازی در محیط‌هایی ترسناک و خشن و در رؤیاهای شرلوک سپری می‌شود. همچنین انسان‌های مسخ شده و هیولاهای عجیب‌وغریب در رؤیاهای شرلوک وجود دارد.

برای حل پرونده بازیکنان باید معماهایی را حل کنند و همچنین با کنار هم گذاشتن اسناد و مدارکی که جمع کرده‌اند به نتیجه‌گیری بپردازند و قصه بازی را پیش ببرند.

راهنمای دقیقی در بازی وجود ندارد و عمده کارهایی که بازیکنان انجام می‌دهند از طریق جست‌وجو در محیط انجام می‌شود.

بازی می‌تواند هوش منطقی بازیکنان را تقویت کند.

انجام بازی نیاز به دانش زبان انگلیسی دارد؛ اما می‌توان با تهیه زیرنویس فارسی بازی را با ترجمه فارسی در اختیار داشت.

خلاصه‌ی آن:

بازی کارآگاهی شرلوک هلمز که بخشی از آن در محیط‌های ترسناک و رؤیاهای شرلوک سپری می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز شما می‌توانید در کارآگاه‌بازی فرزندتان همراه شوید و مانند یک دستیار کارآگاه در کنارش باشید و شیرینی حل مسئله را با هم بچشید.

دررابطه‌با شرلوک هلمز با او صحبت کنید. چه چیزی او را نسبت به بقیه متمایز می‌کند؟ برای کارآگاه شدن لازم است چه ویژگی‌هایی داشته باشیم؟

پدر و مادر گرامی شما می‌توانید با کمی خلاقیت بازی را به محیط خانه هم به کشانید. کافی است وسیله‌ای را در خانه پنهان کنید و با نوشتن چند سرنخ و گذاشتن آن‌ها در مکان‌های مختلف خانه از فرزندتان بخواهید که به دنبال آن شیء گم شده بگردد.

از آن جایی که بخشی از سرنخ‌های بازی از طریق کاوش در محیط به دست می‌آید و این کار ممکن است برای فرزندتان دلپسند نباشد و او را خسته کند، به او توضیح دهید که کارآگاه بودن سختی‌هایی دارد و یکی از آن‌ها این است که باید با بررسی تمام شواهد و مدارک و به نتیجه مطلوب برسیم و نمی‌شود عجولانه تصمیم گرفت.

اگر فرزندتان به بازی‌های کارآگاهی علاقه دارد؛ اما این بازی مناسب او نیست می‌توانید بازی‌های سبک اشیا مخفی که راحت‌تر هستند را جایگزین کنید.

خلاصه‌ی آن:

به‌عنوان دستیار کارآگاه در کنار فرزندتان باشید و کارآگاه‌بازی را به درون خانه بکشید.

ماجرای بازی

شرلوک هلمز یکی از معروف‌ترین کارآگاهان دنیای جرم و جنایت است و کمتر کسی است که او را نشناسد. این بازی سوم‌شخص و آفلاین به یکی از پرونده‌های شرلوک هلمز می‌پردازد که دررابطه‌با گم‌شدن عده‌ای در اروپا و آمریکاست. برای کشف این معما او به مکان‌های مختلفی سفر می‌کند. با صحنه‌های جرم دلهره‌آوری مواجه می‌شود. تا سرانجام بتواند پرده از راز این آدم‌ربایی‌ها بگشاید. در این بازی بازیکنان باید با استفاده از مشاهدات، اسناد و مدارک و اشیایی که پیدا می‌کنند نتیجه‌گیری انجام دهند و  در قصر ذهن شرلوک این موارد را کنار هم بچینند تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. آن‌ها باید افرادی که می‌بینند بررسی کنند تا نشانه‌هایی را از ظاهر آنها پیدا کنند. در تمام این مسیر دکتر جان واتسون در کنار شرلوک قرار دارد تا در حل پرونده‌ها به او کمک کند. بازی صحنه‌های خشن و ترسناکی دارد از انسان‌های به قتل رسیده تا مشاهدات ذهنی شرلوک. انجام این بازی نیاز به دانش زبان انگلیسی دارد و همچنین راهنمای دقیقی در بازی وجود ندارد و بازیکنان عمده اطلاعات خود را باید از طریق گشت‌زدن در محیط بازی پیدا کنند. این بازی می‌تواند هوش منطقی بازیکنان را تقویت کند. تاکنون نسخه‌های مختلفی از بازی‌های شرلوک هلمز توسط این استودیو ساخته شده است که این جدیدترین نسخه ساخته شده این استودیو اکراینی است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): windows, PlayStation, Xbox

نام ناشر: Frogwares

نام توسعه دهنده: Frogwares

تاریخ انتشار: 11/4/2023 - 22/1/1402

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5/5/2023 - 15/2/1402

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شرلوک هلمز: بیدار شده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!