• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شبیه‌ساز مدرسه ساکورا (SAKURA School Simulator)

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3805 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ساکورا اسکول، یک بازی با عنوان نقش‌آفرینی و شبیه‌ساز در جهان باز است. بازیکن می‌تواند این انتخاب را داشته باشد که به طور آزادانه انواع جرایم را مرتکب شود و منفور افراد دیگر باشد و یا بالعکس عمل کرده، یک دانش‌آموز معمولی باشد که معشوق و دوستان زیادی در کنار خود دارد و محبوبیت بیشتری کسب کند. به دلیل وجود مواردی مانند خشونت و روابط ناسالم، بازی نشان ممنوعیت کدومو را دریافت کرده است.

ژانر : نقش‌آفرینی

40 مناسب خانواده 46 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بیش از 100 میلیون بارگیری از پلی‌استور

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی ساکورا اسکول یک شبیه‌ساز است که بازیکن می‌تواند با قرارگرفتن در یک‌دنیای باز، شخصیت خود را انتخاب کند و به تحصیل در مدرسه و رفت‌وآمد به مکان‌های مختلف بازی بپردازد. در این بازی بازیکن این انتخاب را دارد که به طور آزادانه به انجام انواع جرایم بپردازد و منفور افراد دیگر شود و یا بالعکس عملکرده و محبوبیت کسب کند. به دلیل وجود مواردی مانند خشونت و روابط ناسالم، بازی نشان ممنوعیت کدومو را دریافت کرده است.

 برقراری ارتباط عاشقانه با هر شخصی فارغ از جنسیت حتی کودکان در این بازی وجود دارد. روابط عاشقانه با بوسه و آغوش نمایش داده می‌شود. بازیکن می‌تواند با افراد مختلف حتی کودکان طرح دوستی بریزد آنها را به تختخواب خود برده و در آغوش گیرد.

امکان درگیرشدن با کودکان و پلیس، دزدی، استفاده از سلاح، روابط متعدد، همجنس‌گرایی، رقص، لباس‌هایی با پوشش کم، نیمه برهنگی در حمام و استخر از مواردی است که در این بازی مشاهده می‌شود.

 در بخش مکالمه با افراد، می‌توان از الفاظ نامناسب و تحقیرآمیز استفاده کرد و یا با تحت‌تأثیر قراردادن افراد با تعریف و تمجید، از آن‌ها درخواست پول کرد.

 در این بازی مرگ و خونریزی وجود ندارد و شخصیت‌ها پس از بیهوش شدن روز بعد با نفرت به کسی که به او حمله کرده است به بازی برمی‌گردند. برخی قابلیت های بازی مانند دشمن و... را می توان از قسمت تنظیمات خاموش کرد.

نماد گربه در بیشتر قسمت‌های بازی وجود دارد و بازیکن می‌تواند باشخصیت گربه در معبد که (خدای گربه) نام دارد گفتگو کند. گربه قادر است مردگان را زنده کند. (در ژاپن گربه نماد خوش‌شانسی محسوب می‌شود.)

 بازی به دو زبان انگلیسی و ژاپنی است که نیاز به آشنایی به زبان انگلیسی وجود دارد. هیچ پایانی در این بازی وجود ندارد و بیشتر آیتم‌ها با تماشای تبلیغ باز می‌شوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان در مورد جرایمی که در بازی اتفاق می‌افتد کشتن افراد، دزدی و.... و تفاوت آن با دنیای واقعی گفتگو کنید.

 با او در مورد درخواست پول از افراد دیگر و ناپسند بودن دروغ و چاپلوسی و همچنین داشتن عزت‌نفس صحبت کنید.

از او بپرسید بیشتر چه دوستی‌ها و روابطی را در این بازی دنبال می‌کند.

امکان تکرار بعضی رفتارها توسط فرزندتان در بازی وجود دارد پیشنهاد می کنیم بدون مداخله ی مستقیم علت تکرار آن را از او جویا شوید.

 باتوجه‌به اعتقاداتتان می‌توانید در مورد وجود خدا و اینکه مرگ و حیات مخلوقات به خواست پروردگار می‌باشد با فرزندتان گفتگو کنید.

والدین عزیز بر فعالیت فرزند خود نظارت داشته باشید و مطمئن شوید که آنها در حد مناسب و معقول بازی می‌کنند همچنین با او در مورد بازی صحبت کنید و تفکر منطقی و منصفانه را آموزش دهید.

ماجرای بازی

این بازی یک شبیه‌ساز در جهان باز است که بازیکن می تواند با انتخاب یک شخصیت و انتخاب آیتم‌هایی از قبیل دختر یا پسر، کودک یا بزرگسال بودن و یا انتخاب شخصیت گربه و همچنین انتخاب لباس، رنگ چشم، مدل مو و... را شخصی‌سازی کند. بازیکن می‌تواند در این دنیای باز از خانه خارج شده به تمام نقاط شهر رفت‌وآمد کند و به‌عنوان یک دانش‌آموز در مدرسه حاضر شده و با دیگر افراد وارد تعامل و گفتگو شود. بخش مکالمه این امکان را به بازیکن می‌دهد تا با استفاده ازجملات ازپیش تعیین شده با افراد دوست و یا از آنها متنفر شود. انتخاب با بازیکن است می‌تواند انواع جرایم را آزادانه انجام دهد، به شخصیت بازی فرمان رفتار خشونت‌آمیز دهد و با استفاده از قابلیت مختلف لباس‌ها، جت پک و قدرتی که در اختیارش قرار می‌گیرد با افراد مبارزه کند و یا برعکس عمل کرده و محبوبیت کسب کند. در این بازی مرگ معنایی ندارد و اثری از خونریزی دیده نمی‌شود شخصیت‌ها پس از مبارزه با یکدیگر بیهوش شده و روز بعد با نفرت به کسی که به او حمله کرده است به بازی برمی‌گردند. گزارش به پلیس و درگیرشدن در بازی وجود دارد که عواقب و پیگرد را در پیش خواهد داشت.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها): android-ios

 نام ناشر: Garusoft Development Inc.

 نام توسعه‌دهنده: Garusoft Development Inc.

 تاریخ انتشار: 18/07/1397-10/10/2018

 تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 24/03/1402-14/06/2023

 نیاز به اینترنت: ندارد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

 امکانات آنلاین: تبلیغ، دعوت به شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری محتوا،

 امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

 نشان‌ها: نشان ممنوعیت دارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نرجس نادری

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 11 +

بازی مثبت ۱۱ سال

بزرگسال

توسط : آرینا زارعی

۱۸ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این بازی عالی است

بزرگسال

توسط : آنیل نیازمند

۲۹ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

روابط ناسالم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شبیه‌ساز مدرسه ساکورا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!