• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شاه دزد؛ فاتح قلعه (Looters)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1255 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این بازی، آنلاین و در ژانر استراتژی می‌باشد که با ماهیت غارتگری و راهزنی طراحی شده است و راهزنان در قلعه خود باید نقشه بچینند و مسیر دفاعی را با استراتژی خود طوری بسازند تا از دستیابی دیگر راهزنان به خزانه‌ی قلعه، جلوگیری کنند. در این حین آن‌ها می‌توانند از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کرده و امکانات خود را ارتقا بدهند و تله‌های قوی‌تری کار بگذارند و می‌توانند به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت بپردازند و امتیاز کسب کنند.

ژانر : استراتژی

16 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

: این بازی، فینالیست ایندی پرایز لندن 2019 ، نامزد بهترین بازی سال 1397 در جشنواره ایران ساخت، فینالیست ایندی پرایز چین 2018، بهترین بازی آنلاین از دیدگاه هنری و نامزد بهترین بازی استراتژیک از دیدگاه طراحی، فنی، صدا و موسیقی در چهارمین جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران، نامزد جایزه بازی‌سازی مستقل گیم کانکشن امریکا 2020 و بهترین بازی چندنفره چهارمین جشنواره بین‌المللی IMGA حوزه خاورمیانه شده است و توانسته جایگاه خودش را در بازارهای ایرانی پیدا کند و جزو ۳۰ بازی پرفروش کافه بازار باشد.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی، یک بازی آنلاین و در ژانر استراتژی است که فرزند شما با ورود به این بازی به دنیای غارتگری و راهزنی و دزدی سلام خواهد کرد و دزدی در این بازی، یک فضیلت محسوب می‌شود که هرچه فرزندتان دزد بهتری باشد، برنده است! در واقع فرزندتان وارد قلعه‌ی فرماندهی و راهزنی شده و با تعدادی اتاق مواجه می‌شود که به مرور با طی کردن مراحل و به دست آوردن امتیاز، باز می‌شوند و در هرکدام می‌تواند از امکاناتش، استفاده کند. مأموریت‌های مختلفی بر سر راه فرزندتان قرار می‌گیرند که باید از پس آن، بربیاید به عنوان مثال از تله‌ها برای چیدن مسیر دفاعی استفاده کند تا دیگر راهزنان نتوانند به خزانه دست پیدا کنند. قلعه‌های مختلف که در مسیرش قرار دارند را غارت کند و حتی حریف بطلبد و با او به رقابت آنلاین بپردازد. فرزندتان همچنین؛ می‌تواند از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کرده و به فروشگاه برود و در آنجا بسته‌های متنوع و متفاوتی که بازی به وی ارائه می‌دهد را بررسی کرده و برای ارتقای امکانات و شانس برد بالاتر، بسته‌ای را خریداری کند. بازی همچنین؛ دارای خط پیشرفت است و صندوقچه‌های جایزه به صورت شانسی هرچند مرحله یکبار یا با طی کردن مراحل مشخص به بازیکن اهدا می‌شود. او می‌تواند رده‌بندی را نیز در جدول مشاهده کرده و عملکرد دیگر بازیکنان را ببیند. همچنین؛ آنها می‌توانند با فرستادن کد طعمه‌ی خود برای دیگران آنها را به مسیر دفاعی خود بکشانند و شانس برد خود را بالا ببرند اما اگر آنان موفق شوند از امتیازات فرزندتان کسر خواهد شد.

خلاصه‌ی آن: این بازی، یک بازی آنلاین در ژانر استراتژی است که ماهیت آن با راهزنی و غارتگری و دزدی آمیخته شده است و فرزندتان در این بازی باید بتواند با پرداخت، ارتقا، مسیر دفاعی خوب یا مبارزه کردن آنلاین و غارت، قلعه‌ها را فتح کرده و برای خود امتیازاتی به ارمغان بیاورد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما می‌توانید راجع به ناهنجاری دزدی و غارتگری و راهزنی که ماهیت این بازی است، با فرزندتان صحبت کنید.

 اول نظرش را راجع به این ناهنجاری پرسیده و اطلاعاتش را بسنجید و بعد از آن درمورد جرم دزدی و عواقبی که راهزنی و غارت در تاریخ داشته است با وی صحبت کنید.

از او بپرسید اگر بازیکن دیگری اکسیر او را بدزدد، چه حسی پیدا می‌کند؟ آیا چیزی که برای خود نمی‌پسندد برای دیگری می‌پسندد؟

 به نظر او اگر این اتفاق در جامعه، بیفتد، چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد؟

از قصه‌های متفاوت کتاب داستان‌ها که راجع به راهزنی است می‌توانید استفاده کنید.

راجع به لزوم نداشتن پرداخت‌های درون برنامه‌ای با او صحبت کنید و در چیدن استراتژی برای ساختن مسیر دفاعی می‌توانید با او همفکری کنید و در صورت شکست با او همدلی کنید.

 

 

خلاصه‌ی آن:

راجع به ناهنجاری دزدی و غارتگری و راهزنی که ماهیت این بازی است، با فرزندتان صحبت کنید.

آیا چیزی که برای خود نمی‌پسندد برای دیگری می‌پسندد؟

 به نظر او اگر این اتفاق در جامعه، بیفتد، چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد؟

ماجرای بازی

این بازی، یک بازی آنلاین رقابتی استراتژیک است که ماهیتی با عنوان قصه‌ی شاه دزد شدن و یا غارتگری و دزدیدن دارد و بازیکن با ورود به دنیای این بازی، وارد قلعه‌ی فرماندهی می‌شود و با آموزش‌هایی که در اول بازی به او داده می‌شود متوجه می‌شود که هر غارتگر به عنوان یک بازیکن باید مسیری را که پر از تله‌های مختلف است و به مرور هرچه جلوتر می‌رود، سخت‌تر و بیشتر می‌شود را رد کرده تا به خزانه‌ی قلعه دست پیدا کند. بازی به صورت مرحله‌بندی است و بازیکن هرچه جلوتر می‌رود لیگ‌های جدیدی به رویش باز می‌شوند .در بخش مهمی از بازی نیاز است که بازیکن به غارت دیگر بازیکنان و حریفان بپردازد و امتیاز کسب کند. کار دیگری که بازی از بازیکن می‌خواهد که انجام دهد این است که او باید تله‌هایی که در دست دارد و هر لحظه می‌تواند آن را با سکه‌ها ارتقا دهد را در مسیرهای دفاعی مختلف بچیند تا راهزنان نتوانند دیگر از آن عبور کرده و به خزانه دست پیدا کنند. اگر آنان ناموفق باشند به سکه‌های بازیکن افزوده می‌شود و اگر موفق باشند، از سکه‌های بازیکن کم می‌شود. قلعه‌هایی که بازیکن باید آن‌ها را فتح کند با تله‌های بیشتر و سخت‌تری مواجه می‌شود. خط پیشرفت در بازی وجود دارد و اسامی مختلفی برای هر سری مرحله‌ای که بازیکن در آن پیشرفت می‌کند، قرار داده است. با رد کردن یک سری مرحله و وارد دسته‌ی جدید شدن، بازیکن در لیگ‌های جدیدی عضو می‌شود و جوایزی مختص به آن دسته را هم می‌گیرد. قلعه پر از اتاق‌های مختلف است که هر کدام کارخاصی انجام می‌دهند. یکی از آن‌ها اتاق فروشگاه است که روزانه می‌توان از آن هدیه گرفت. دیگری اتاق مربوط به تله‌هاست که می‌توان با پیشرفت در بازی تله‌ها را ارتقا داد. دیگری، اتاق اکسیر است که بازیکن با مراجعه به آن هرچه که معدنش استخراج کرده باشد را به عنوان اکسیردریافت کرده و از آن به عنوان جان در بازی استفاده می‌کند. بازی، بخش چندنفره، دفاع و غارت دارد که در بخش چندنفره بازیکن می‌تواند حریف‌یابی کند و با حریف خود رقابت کند تا به خزانه دست پیدا کند. پرداخت درون برنامه‌ای در بخش فروشگاه دیده می‌شود که در آنجا سکه و گوهر و بسته‌های ویژه و صندوقچه‌های مخصوص برای فروش به بازیکن عرضه می‌شود و حتی صندوق‌های تخفیف‌دار و مدت‌دار نیز در بازی وجود دارند. بازیکن می‌تواند کد طعمه خود را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارد و آنان را به مسیر دفاعی خود بکشد و در صورت موفق نشدن آن‌ها، سکه دریافت کند. همچنین؛ می‌تواند غارت‌های ناموفق و موفق را از مسیر دفاعی‌اش مشاهده کند و در صدد انتقام نیز برآید. جدول رده‌بندی نیز در بازی وجود دارد که بازیکن با مراجعه به آن می‌تواند رده‌بندی بازیکنان و تعداد پیروزی و شکست آنان را ببیند. بعد از گرفتن تعداد مشخصی کاپ و مدال، بازیکن می‌تواند اتاق‌های دیگر را هم باز کرده و از امکانات آن‌ها هم استفاده کند و در اول بازی و هرجا که نیاز باشد جادوگر راهنما به کمک بازیکن می‌آید.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android  

نام ناشر: استودیو پاییزان

نام توسعه دهنده: استودیو کاریزما

نیاز به اینترنت: دارد و کاملاً آنلاین است.

امکانات آنلاین: خرید –جدول رتبه‌بندی –دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی – رویداد – ذخیره‌سازی – چالش – چندنفره بازی کردن.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شاه دزد؛ فاتح قلعه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!