• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی سرگرد ضرب وشتم (Major mayhem)

author-img

توسط : الهام اسماعیلی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1532 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

میجر میهم یک افسر آمریکایی‌ست که به دستور شخص رئیس جمهور می‌رود تا دنیا را از ادم بدها پاک کند. در این راه به جاهای مختلف دنیا سفر کرده، می‌دود و آدم می‌کشد. بازی ساده و تک‌نفره است و به اینترنت نیازی ندارد.

ژانر : اکشن

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

میجر میهم ماجرای یک سرباز آمریکایی‌ست که برای نجات دنیا عازم نقاط مختلف دنیا می‌شود. بازی ساده است اما نیاز به سرعت عمل زیادی دارد. بازی نیازی به اینترنت ندارد و از این جهت دغدغه‌های خانواده‌ها کمتر می‌شود.

با توجه به پایان بازی، این پیام به بازیکن منتقل می‌شود که سربازان زحمت‌کش و درستکار هستند و سیاسیون از آنها سوءاستفاده می‌کنند، در حالیکه می‌دانیم سربازان آمریکایی خشونت‌های کم‌نظیری را در جنگ‌ها از خود نشان داده‌اند و والدین باید نسبت به این تحریف حساس باشند.

بازیکن به خاطر کشتار و اعمال خشونت پاداش می‌گیرد و رشد می‌کند، همچنین در بخش‌هایی از بازی، بازیکن حیوانات را نیز می‌کشد.

بازیکن در این بازی، به راحتی دشمنان را از سر راه بر می‌دارد. تکرار این بازی و سبک‌های مشابه، حوصله و توان حل مساله را از دست می‌دهد و در مواجه با مشکلات صبر لازم را از خود نشان نمی‌دهد و تمایل به حذف صورت مساله پیدا می‌کند. به همین خاطر والدین باید نسبت به تکرار مداوم و زمانی که بازیکنان با این بازی و بازی مشابه می‌گذرانند، حساس باشند.

بازی به خاطر هیجان بالایی که دارد، بازیکن را به طور طولانی به خود مشغول می‌کند، به همین خاطر باید به طول مدت انجام بازی دقت کرد.

از آنجایی که هیجان بازی بالاست، بین انجام بازی و کارهایی که نیاز به سکون و آرامش دارد، مثل مطالعه و خوابیدن، باید فاصله انداخت.

خلاصه‌ی آن: بازی اکشن با هیجان بالا است که انجام آن برای طولانی مدت توصیه نمی شود. کشتار و خشونت بالایی دارد هم انسان و هم حیوان را مورد هدف قرار می دهد. برای انجام کشتارها پاداش می گیرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد جنگ و جنگیدن با فرزندمان حرف بزنیم

از او در مورد دلایل جنگ بپرسیم.

از فرزندمان در مورد راه‌حل های جایگزین جنگ و دعوا بپرسیم و سعی کنیم اهمیت صحبت کردن را برای او روشن کنیم.

برای او بیان کنیم که جنگ آخرین راه حل است و برای دفاع از خود مجاز است.

در بازی کشتار حیوانات است، نظر فرزندمان را در مورد آزار و اذیت و کشتن حیوانات جویا شویم و با او گفت و گو کنیم.

آمریکا در طول عمر کوتاه خود به نسبت سایر کشورها، جنگ های زیادی را آغاز کرده یا در آنها مشارکت داشته است. در مورد شروع جنگ، جنایات جنگی و آسیب‌های جنگ با دلایل ظاهرا درست با فرزندمان صحبت کنیم.

خلاصه‌ی آن: درباره ی اهداف جنگ افروزی در نقاط مختلف جهان و اعزام سربازان به آنجا با فرزند خود صحبت کنید.

ماجرای بازی

بازی ماجرای یک سرباز آمریکایی‌ست که از شخص رئیس جمهور ایلات متحده دستور می‌گیرد تا با آدم بدها مبارزه کند و آنها را نابود نماید تا دنیا نجات پیدا کند. همچنین رئیس جمهور به این سرباز خبر می‌دهد که دوست دختر او نیز اسیر آدم بدهاست که نینجا خطاب می‌شوند. سرباز آمریکایی در جنگل‌های استوایی که یادآور ویتنام است، در محیط شهر که شبیه شهرهای بزرگ تجاری دنیاست و بیابان که آشکارا محیط مصر است با آدم بدها مبارزه می‌کند و در آخرین مرحله متوجه می‌شود، رئیس آدم بدها و کسی که دوست دخترش را گروگان گرفته بوده است، همان رئیس جمهور ایالات متحده است که بعد از شکست، به فضا می‌گریزد. بازی در چند حالت مختلف قابل انجام است. حالت های کلاسیک(داستانی)، زمانی و تلاش برای زنده ماندن از حالات مختلف بازی هستند که ارزش تکرار بازی را  بالا می برند. بازی با ارائه حق انتخابِ لباس و کلاه، به بازیکن قابلیت سفارشی‌سازی را عرضه می‌کند و بدین ترتیب بر جذابیت بازی برای بازیکنان می افزاید. بازی با پخش موسیقی جنگی و افکت های صوتی انفجار و تیراندازی هیجان بازی را برای بازیکن بالا برده و حس انجام یک نبرد واقعی را القا می‌کند. ریتم بازی بسیار سریع است و بازیکن به سرعت مراحل بازی را طی می‌کند، همین مسئله، دل‌کندن از بازی را برای بازیکنان دشوار می نماید و آنان را به بازی وابسته می کند. ممکن است بازیکن زمان از دستش در برود و مدت طولانی مشغول بازی شود. همچنین به خاطر دقت در نشانه‌گیری ممکن است صفحه را بیش از اندازه به چشمان خود نزدیک کند که باعث آسیب به چشم، مخصوصا قدرت فوکوس چشم می‌شود. بازیکن ممکن است این تصور در او شکل بگیرد که برای حل کردن مسائل باید صورت مساله را پاک کرد. همچنین پشت سر گذاشتن دشمنان به سرعت، باعث می‌شود به مرور حوصله بازیکن در مواجه با مسائل کم شود. البته در بازی، در بین دشمنان دانشمندانی هستند که نباید به آنها آسیبی وارد شود و حفظ آنها پاداش به همراه دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, Microsoft Windows, iOS, Linux, Windows Phone, Macintosh operating system

نام توسعه دهنده: [adult swim]

تاریخ آخرین به روزرسانی: 18 دسامبر 2019

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: پرداخت درون‌برنامه‌ای، تماشای تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرگرد ضرب وشتم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!