• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی سرویس تحویل قابل‌اطمینان (totally reliable delivery)

author-img

توسط : مریم عظیمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

395 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی در ژانر شبیه‌سازی طراحی شده است. در جهان بازی پستچی مأموریت دارد که بسته‌ها را هرچه سالم‌تر به مقصد برساند. در بازی امکان گشتن در محیط و همچنین مأموریت‌هایی براین‌اساس وجود دارد. خشونت بازی بسیار ملایم و فانتزی است و ناهنجاری کم، به‌ندرت و به‌صورت فانتزی دیده می‌شود. تبلیغ بازی‌های دیگر برای دریافت امتیاز و تبلیغ نسخه‌ی پولی و کامل‌تر بازی دیده می‌شود. بازی ایده‌هایی در مورد امانت‌داری می‌دهد.

ژانر : تفننی

2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بالای 10 میلیون دانلود در گوگل‌پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز کدومویی؛

در این بازی بازیکن مأموریت دارد در نقش یک پستچی،  بسته‌های پستی را در سالم‌ترین حالت ممکن به مقصد برساند با هر بار ضربه خوردن بسته‌ها مقداری از سلامت بسته به‌صورت درصدی کم می‌شود و در نهایت امتیاز کمتری به بازیکن می‌رسد که این نکته می‌تواند در تقویت مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری مؤثر باشد. همچنین در این بازی کودک با سختی‌های شغل پستچی آشنا می‌شود و به‌نوعی این شغل به او معرفی می‌شود. در دنیای بازی و در حین انجام مأموریت‌ها خشونت ملایم و فانتزی در قالب ایجاد سرگیجه و زمین‌خوردن در صورت لمس افراد و تصادف با ماشین و... وجود دارد اما همراه با جزئیات انسانی مانند خونریزی و قطع عضو و ... نیست و حساسیت‌برانگیز نیست. بازی بخش رقابت آنلاین و همچنین رقابت با دوستان در نسخه‌ی پولی بازی وجود دارد. بازی تماشای تبلیغ هم دارد. تبلیغ‌ها شامل تبلیغ بازی‌های دیگر است که ممکن است کمی خشن باشند. امکان حذف تبلیغات با خرید نسخه‌ی پولی بازی وجود دارد. نسخه‌ی پولی و افزونه‌های بازی هم مدام در بازی تبلیغ می‌شوند. در بازی کمی ناهنجاری وجود دارد؛ به این صورت که در حین پریدن و دویدن، بدن پستچی لرزش غیرمعمولی دارد. همچنین بعضی از پستچی‌ها در حین پرتاب و... در پایین لباس زیرشان کثیفی دیده می‌شود. پستچی در صورت افتادن در آب غرق می‌شود؛ اما این همراه با نمایش غرق شدن نیست و تنها در آب فرومی‌رود و پس از چند ثانیه در نقطه‌ی دیگری از بازی ظاهر می‌شود.

خلاصه‌ی آن: در این بازی کودک با سختی‌های شغل پستچی آشنا می‌شود و این شغل به او معرفی می‌شود. کمی ناهنجاری وجود دارد؛ به این صورت که در حین حرکت، بدن پستچی لرزش غیرمعمولی دارد و بعضی از پستچی‌ها در حین پرتاب در پایین لباس زیرشان کثیفی دیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید راجع به امانت‌داری و مصداق آن در بازی گفتگو کنید. از فرزندتان بپرسید که تعهد و امانت‌داری در زندگی واقعی و زندگی خود او چه مصادیقی دارد.

 می‌توانید با او راجع به اینکه اگر مسئولیت چیزی را پذیرفتیم، لازم است آن را با تعهد پیش ببریم، گفتگو کنید.

 در مورد اینکه نباید بدون رضایت افراد بدن آن‌ها را لمس کنیم گفتگو کنید.

 در مورد اینکه در عبور از خیابان هم رانندگان و هم عابران پیاده باید مسئولیت خود را انجام دهند و اینکه مسئولیت عابران پیاده در این مواقع چیست، گفتگو کنید.

 در حین این بازی می‌توانید علاقه‌ی فرزندتان در زمینه‌ی شغلی مانند پستچی را متوجه شوید.

 همچنین می‌توانید راجع به سختی‌های این شغل و وظایف مربوط به آن گفتگو کنید.

 می‌توانید او را به اداره‌ی پست ببرید تا از نزدیک پستچی‌ها و روند پست‌کردن بسته‌های پستی را ببیند.

خلاصه‌ی آن: می‌توانید راجع به مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری و مصداق آن در بازی گفتگو کنید.

ماجرای بازی

بازی در ژانر شبیه‌سازی طراحی شده است؛ اما قابلیت کاوش در محیط هم دارد و بازیکن در فضای بازی تا حدی آزادی برای گشت‌وگذار دارد. طراحی بازی فانتزی و سه‌بعدی است و کاراکترهای بازی موجوداتی مانند عروسک‌های شل و ول هستند که مدام زمین می‌خورند و با استفاده از فرمان‌های بازی قابلیت گرفتن و بلندکردن چیزها، پرت‌کردن خود به جلو، دویدن، پرش و... را دارند. بازیکن در ابتدای بازی وارد یک فضای باز می‌شود که در آن باید در نقش یک پستچی، بسته‌های پستی را در سلامت‌ترین حالت ممکن و با کمترین آسیب به مقصد برساند. این امکان وجود دارد که در محیط به دنبال بسته‌های پستی بیشتر بگردد و خود بازی هم راهنمایی‌هایی برای پیداکردن بسته‌ها و رساندن آنها به مقصد ارائه می‌کند. برخی بسته‌های پستی را می‌تواند به‌صورت پیاده به مقصد برساند و برخی را با استفاده از ماشین، هلیکوپتر و...

از زمان تحویل بسته محدودیت زمانی فعال می‌شود و بازیکن باتوجه‌به سرعت عملش امتیاز دریافت می‌کند.

بازیکن می‌تواند در محیط بازی گردش کند، هلیکوپتر و ماشین سوار شود و به جاهای دیگر سفر کند. در تمام نقاط بازی بسته‌ای برای تحویل‌دادن وجود دارد و این بسته‌ها می‌تواند هر چیزی مانند جعبه‌های پستی، ماهی، تکه یخ و... باشد.

بازی افزونه‌هایی تحت عنوان DLC و یک نسخه‌ی کامل از بازی بدون محدودیت‌های نسخه‌ی رایگان دارد که با پرداخت پول تهیه می‌شود و مدام در بازی تبلیغ می‌شوند. امکان بازی رقابتی و آنلاین با افراد مختلف یا با دوستان وجود دارد؛ اما بدون حضور فیزیکی رقبا است و هرکدام در دنیای خودشان باید مأموریت‌ها را انجام دهند و با هم رقابت کنند. جلو رفتن در بازی رقابتی هم نیاز به خرید نسخه‌ی کامل دارد. بازیکن می‌تواند پستچی خودش را شخصی‌سازی کند و تغییراتی مانند تغییر رنگ مو و پوست و لباس و... ایجاد کند که این تغییرات صرفاً جنبه‌ی تزیینی دارند و امتیازی برای بازیکن به ارمغان نمی‌آورند. این تغییرات محدود هستند و گزینه‌های بیشتر با خرید افزونه‌های بازی ممکن است. بازی تماشای تبلیغ هم دارد و با خرید نسخة کامل امکان حذف تبلیغات وجود دارد. خشونت بازی بسیار کم است و در قالب آسیب‌دیدن پستچی از گردباد، افتادن از ارتفاع، برخورد به ماشین‌ها و برخی اشیاء و ... دیده می‌شود؛ اما نقش محوری و مهم در بازی ندارد و کاملاً فانتزی و بدون نمایش جزئیات انسانی مانند خونریزی و ... است. بازی ناهنجاری‌هایی مانند لرزش نامعمول بدن پستچی در حین پرش و حرکت و همچنین کثیف بودن لباس زیر او دیده می‌شود که در حین پرتاب و چرخش به چشم می‌آید. در بازی جدولی برای مأموریت‌ها وجود دارد. نقشه‌ای برای مناطق بازی وجود دارد و مناطق قفل و باز بازی و محل فعلی مأموریت بازیکن را نمایش می‌دهد. بازی به‌صورت آفلاین هم قابل بازی است و قابلیت‌هایی مانند رقابت آنلاین در صورت اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): nintendo switch, playstation 4, android, xbox one, xbox cloud gaming, microsoft windows,ios, linux, mac operating systems

نام ناشر: tinyBuild LLC

نام توسعه دهنده: tinyBuild LLC

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 2022/05/02 -1401/02/12

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، ذخیره‌سازی، چندنفره بازی‌کردن

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: دارد

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرویس تحویل قابل‌اطمینان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!