• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی زندگی در گذشته (when the past was around)

author-img

توسط : مریم عظیمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2409 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی در ژانر معمایی طراحی شده است و روایتی از کنارآمدن با غم فقدان است. در بازی گفتگویی وجود ندارد و مفاهیم با تصاویر رسانده می‌شود. احساسات عمیقی مانند ترس ازدست‌دادن در بازی دیده می‌شود و مناسب نوجوان و بزرگ‌تر است.

ژانر : معمایی

3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز کدومویی؛

این بازی در ژانر معمایی طراحی شده است و روایتی تصویری از نحوه‌ی عبور یک دختر از غم فقدان را نمایش می‌دهد. کاراکتر دختر این قصه به نوعی دچار گم‌گشتگی در خاطراتش پس از تجربه‌ی فقدان است. فرد ازدست‌رفته، شریک عاطفی این دختر است که بر اثر بیماری از دنیا رفته است. دختر داستان اراده می‌کند تا با مرور خاطرات فرد ازدست‌رفته، مسیر مواجهه با غم فقدان را طی کند و با وجود علاقه‌ای که به او و خاطراتش دارد، او را از قفسی که در ذهنش ساخته است رها کند، از فکرکردن مدام به او دست بردارد و به زندگی بازگردد. در بازی حرفی از اینکه این رابطه یک رابطه‌ی دوستی یا ازدواج است، زده نمی‌شود و چیزی که از ارتباط دیده می‌شود در حد گرفتن دست و در آغوش کشیدن است. در بازی احساسات ناخوشایند عمیقی مانند ترس ازدست‌دادن، ترس از تنهایی و احساس گم‌گشتگی و تعلیق دیده می‌شود. نسخه‌ی کامل این بازی پولی است و بازی پس از طی چند مرحله متوقف می‌شود و گزینه‌ی خرید نسخه‌ی کامل ظاهر می‌شود. این بازی به صورت آفلاین قابل‌بازی است؛ اما گزینه‌هایی  مانند نسخه‌ی پولی بازی با اتصال به اینترنت در دسترس خواهد بود. بازی در همان مراحل ابتدایی سخت می‌شود و رفته‌رفته حل معماها پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود. کلیت داستان و محتوای آن هم نیازمند سطحی از تفکر است که نوجوانان آن را دارند و ابهام، پیچیدگی و محتوای داستان ممکن است برای مخاطب کودک کمی ترسناک گیج‌کننده باشد.

خلاصه‌ی آن: این بازی روایتی تصویری از نحوه‌ی عبور یک دختر از غم فقدان را نمایش می‌دهد. در بازی احساسات ناخوشایند عمیقی مانند ترس ازدست‌دادن دیده می‌شود. بازی نیازمند سطحی از تفکر است که نوجوانان آن را دارند و ممکن است برای مخاطب کودک کمی ترسناک و گیج‌کننده باشد

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 اگر فرزندتان تجربه‌ی سوگ یا فقدان داشته، از او در مورد احساسی که بعد از آن تجربه می‌کرده بپرسید.

از او بپرسید آیا تجربه‌ای داشته که پس از آن احساس‌کرده باشد که دنیا برایش تمام شده است و برای همیشه غمگین خواهد بود؟

با او راجع به این صحبت کنید که باید قدردان خاطرات و احساسات خوبی که در یک ارتباط تجربه کرده‌ایم، باشیم و تمام‌شدن آن را بپذیریم.

با او در مورد تجربه‌هایی صحبت کنید که خودتان یا او کاملاً ناامید بودید؛ اما پس از آن دوباره به زندگی بازگشتید.

در مورد این گفتگو کنید که غمگین بودن و سوگواری‌کردن پس از تجربه‌ی فقدان حق طبیعی هرکس و لازم است و باید برای عبور از این غم به خود فرصت داد.

پیشنهاد می‌کنیم در هنگام حل معماهای سخت کنار او باشید تا حس همدلی و همراهی به او بدهید.

خلاصه‌ی آن: از او بپرسید آیا تجربه‌ای داشته که پس از آن احساس کرده باشد که دنیا برایش تمام شده است و برای همیشه غمگین خواهد بود؟

ماجرای بازی

این بازی در ژانر معمایی طراحی شده است و روایتی تصویری به همراه موسیقی ملایمی است که نحوه‌ی عبور یک دختر از غم فقدان را نمایش می‌دهد. گرافیک بازی دوبعدی است و طراحی لطیف و ساده و رنگ‌بندی آرام و گرمی دارد. در بازی گفتگو وجود ندارد و با تصاویر مفاهیم منتقل می‌شوند. کاراکتر دختر این قصه به‌نوعی دچار گم‌گشتگی در خاطراتش پس از تجربه‌ی فقدان است. فرد ازدست‌رفته، شریک عاطفی این دختر است که بر اثر بیماری از دنیا رفته است. در هر مرحله بازیکن با حل معمای هر اتاق یا محیط، به دختر قصه اجازه می‌دهد پس از مرور خاطره‌ی مربوط به آن، از آن عبور کند و وارد محیط بعدی که برای خاطره‌ی دیگری است، بشود. در ابتدای بازی ظاهر مرد داستان یک شمایل سیاه است که در قفسی اسیر شده است و دختر، او را از قفس آزاد می‌کند. یعنی اراده می‌کند تا دست در دست خاطرات فردِ ازدست‌رفته، مسیر مواجهه با غم فقدان را طی کند و با وجود علاقه‌ای که به او و خاطراتش دارد، او را از قفسی که در ذهنش ساخته است رها کند، از فکرکردن مدام به او دست بردارد و به زندگی بازگردد. خاطرات او شامل ساعات با هم بودن و کنار هم نشستن در خانه، نوشتن یک آهنگ با هم، پیک‌نیک ساحلی و... است. دختر همواره با صدای موسیقی که به گوش می‌رسد و گویی نمادی از عشق و حس زندگی حاضر در رابطه‌ی او و شریکش است، به یادآوری خاطرات بعدی فراخوانده می‌شود. از همان صحنه‌های ابتدایی بازی، کاراکتر مرد داستان یا همان شریک عاطفی دختر، به‌صورت مردی ظاهر می‌شود که بدن انسانی و سری شبیه جغد دارد. جغد در بین حیوانات نماد عقل است. در ادامه‌ی ماجرا، خیالی از شریک عاطفی دختر که نماد تعقل است، دختر را راهنمایی می‌کند تا از پس این غم بربیاید. در بازی حرفی از اینکه رابطه یک رابطه‌ی دوستی یا ازدواج است، زده نمی‌شود و چیزی که از ارتباط دیده می‌شود در حد گرفتن دست و در آغوش کشیدن است. در بازی احساسات ناخوشایند عمیقی مانند ترس ازدست‌دادن، ترس از تنهایی و احساس گم‌گشتگی و تعلیق دیده می‌شود. نسخه‌ی کامل این بازی پولی است و بازی پس از طی چندمرحله متوقف می‌شود و گزینه‌ی خرید نسخه‌ی کامل ظاهر می‌شود. این بازی به‌صورت آفلاین قابل بازی است؛ اما گزینه‌هایی مانند نسخه‌ی پولی بازی با اتصال به اینترنت در دسترس خواهد بود. در بازی بخشی به دستاوردهای بازیکن اختصاص‌داده‌شده است که هرآنچه در اتاق‌های خاطرات کشف شده است، در آن نمایش داده می‌شود. بازی در همان مراحل ابتدایی سخت می‌شود و رفته‌رفته حل معماها پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود و گاهی لازم است چند مرحله به عقب بازگردد تا معمای یک اتاق را از طریق خاطرات قبلی حل کند. کلیت داستان و محتوای آن هم نیازمند سطحی از تفکر است که نوجوانان آن را دارند و ابهام، پیچیدگی و محتوای داستان ممکن است برای مخاطب کودک کمی ترسناک و گیج‌کننده باشد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): nintendo switch, playstation 4,Xbox one, android, IOS, mac operating systems, microsoft windows

نام ناشر: TOGE INTERACTIVE, PT

نام توسعه دهنده: TOGE INTERACTIVE, PT

تاریخ انتشار: 24/01/2022 -1399/11/05

تاریخ آخرین به روزرسانی: 09/08/2022 -1401/05/18

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، ذخیره‌سازی

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زندگی در گذشته

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!