• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی رچت و کلنک (Ratchet & Clank)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2336 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
رچت‌اندکلنک داستان دو شخصیت است که به همراه دوستانشان در راه نجات دنیا قدم بر‌می‌دارند و در این راه درس‌های زیادی نظیر رفاقت، همبستگی، ازخودگذشتگی و البته مواردی مثل خیانت را یاد می‌گیرند. مبارزات بازی کارتونی هستند و گاهی خنده‌دار. آیتم‌های مخفی زیادی در بازی با جوایز مخصوص جاسازی شده است. بازی از هر موقعیتی استفاده می‌کند تا فضا را شاد نگه دارد.

ژانر : اکشن ماجراجویی

8 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی Ratchet & Clank در سال 95 عرضه شد و توانست در حیطه‌های مختلف و مخصوصا بخش کمدی، نامزد جوایز متعددی شود. بازی تمی کاملا فان و شوخی مانند دارد و جزو نمونه‌های عالی برای یک بازی اکشن ماجراجویی جذاب و فانتزی است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی خشونت قابل توجهی ندارد پس لازم نیست در این رابطه نگران باشید. با این حال، مواردی هستند در بازی که باید به آنان توجه کنید: بحث خیانت در بازی مطرح می‌شود که باید از آن مطلع باشید. قهرمان‌ بودن در بازی معنا می‌شود، به تصویر کشیده می‌شود و راجع به آن صحبت می‌شود.

 سیاره‌ها و محیط‌های تخیلی زیادی در بازی حضور دارند که کاملاً از واقعیت به دور هستند.

این قابلیت وجود دارد که فرزندتان تلاش کند تا به مرور رکورد خودش را بهبود ببخشد.

 معماهای زیادی در بازی حضور دارند که برای حل کردن بعضی از آنان ممکن است کمی سخت و کلافه‌کننده باشد.

معمولاً هر دشمن را در بازی با نوع خاصی از اسلحه راحت‌تر می‌توان شکست داد، پس تفکر استراتژیک در این بازی مهم است.

در بازی مواقعی وجود دارد که با انجام دادن کاری اضافه برای فردی خاص، می‌توان جوایز اضافه دریافت کرد.

بازی کاملا به صورت آفلاین دنبال می‌شود و مخاطرات بازی‌های آنلاین را ندارد.

خلاصه‌ی آن: خشونت بازی فانتزی است، بحث خیانت کار و قهرمان تم اصلی داستان بازی است، معماهایی در بازی هستند که گاهی اوقات حل کردنشان سخت است

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

مهم‌ترین چیزی که داستان راجع به آن صحبت می‌کند، قهرمان بودن و همکاری است. راجع به این موضوع حتماً با فرزندتان صحبت کنید که قهرمان بودن از نظر او به چه چیزی بستگی دارد ... اصلاً قهرمان بودن یعنی چه؟ چه کسانی را در کشور به عنوان نماد قهرمانی می‌شناسد.

شخصیت‌های بازی با همکاری یکدیگر دنیا را نجات می‌دهند، آیا از نظر فرزند شما بدون این همکاری، بدون از خودگذشتگی بعضی شخصیت‌ها این کار ممکن بود؟ آیا او معتقد است که باید به تنهایی به دل دشمن زد یا می‌توان با همکاری کارها را راحت‌تر کرد؟

یکی از شخصیت‌های مهم داستان، خیانت‌کار است. راجع به خیانت، مفهوم آن و اثراتش صحبت کنید. آیا درست است که انسان خودش را در اولویت قرار دهد و باعث نابودی دیگران شود؟ پیروزی به چه قیمت؟

سیستم آپگرید بازی نمونه‌ی بارز قوی‌تر شدن بر اساس تلاش است. این قوی‌تر شدن را به دنیای واقعی نیز سرایت دهید و به فرزندتان بگویید که در واقعیت نیز با تلاش و کوشش می‌تواند همانند بازی قدرت بیشتری کسب کرده و قوی‌تر شود.

خلاصه‌ی آن: قهرمان بودن از نظر او به چه چیزی بستگی دارد ... اصلاً قهرمان بودن یعنی چه؟ چه کسانی را در کشور به عنوان نماد قهرمانی می‌شناسد.

ماجرای بازی

رچت آخرین بازمانده از نژاد خودش و کلنک یک ربات کوچک است که طی اتفاقاتی در سر راه هم قرار می‌گیرند. این دو می‌فهمند که اسلحه‌ای در دست ساخت قرار دارد که توانایی نابودی کل دنیا را دارد، پس تصمیم می‌گیرند که به گروه قهرمانانه‌ی Galactic Rangers بپیوندند تا به کمک آنان دنیا را از این خطر نجات دهند. در این راه، هر دو درس‌های بزرگی راجع به قهرمان بودن، رفاقت، دوستی و البته خیانت یاد می‌گیرند. فضای بازی در عصر آینده روایت می‌شود، شخصیت بازی در طول ماجراجویی با کمک سلاح‌هایی مانند چکش با دشمنان به مبارزه می‌پردازد که تمام موارد ذکر شده در هاله‌ای از طنز قرار گرفته‌اند. گاهی اوقات بازیکن با چالش‌های معماهایی مواجه شده و آن‌ها را حل می‌کند. پیچش اصلی داستان یعنی خیانت رئیس قهرمانان و تبدیل او به یک خیانتکار، با حال و هوای شاد به نمایش در می‌آید و بازی تلاش می‌کند که هر چیزی را با چاشنی طنز به تصویر بکشد. شخصیت‌های بازی اکثراً دارای شخصیت‌پردازی ساده و بدون پیچش هستند و در این میان افراد خیانتکار نیز پس از مدتی شخصیت حقیقی خود را نشان می‌دهند و داستان با پیشروی خود، هر یک از آن‌ها را به سزای اعمالشان می‌رساند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5

نام ناشر: سونی

نام توسعه دهنده: اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)

تاریخ انتشار: بیست و چهارم فروردین سال 95 مصادف با 12 آپریل سال 2016

تاریخ آخرین به روزرسانی: 12 جوئن 2021 مصادف با 22 خرداد 1400

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: ندارد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : اریان عسگری

۱۹ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 12 +

خوب نبود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رچت و کلنک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!