• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی راه‌های احمقانه برای خط کشیدن (dumb ways to draw)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

558 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ظاهر این بازی کارتونی و دوبعدی است. بااین‌حال، به‌خاطر نمایش جزئیات کشته‌شدن لوبیا، بازی خشنی محسوب می‌شود.

حجم تبلیغات این بازی زیاد است و فقط بخشی از آن‌ها قابل‌کنترل است که در ازای آن‌ها نیز جایزه داده می‌شود. چالش بازی رسم صحیح خطوط است تا لوبیا بدون برخورد با تله‌ها به نقطه‌ی پایان برسد.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اولین نکته‌ای که در این بازی از همان لحظات اول توجه را به خود جلب می‌کند خشونت این بازی است که با نمایش جزئیات کشته‌شدن لوبیا همراه است. در طی مراحل بازی اگر بازیکن نتواند به‌درستی خطی بکشد که لوبیاها را بدون برخورد با تله‌ها به نقطه‌ی پایان برساند، لوبیاها در برخورد با تله‌ها به طرز فجیعی کشته می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال، در برخورد با ارّه یا تیغه‌ها نصف شده و خونشان به اطراف می‌پاشد و حتی بعد از شروع مجدد بازی همچنان خون لوبیا روی سطوح اطراف وجود دارد. البته خشونت این بازی در فضایی فانتزی و کارتونی نمایش داده می‌شود و نمای دنیای واقعی را ندارد. نمایش فانتزی خشونت ازطرفی هم باعث عادی‌شدن این نوع از خشونت برای بازیکن می‌شود که اثری ناهنجار به حساب می‌آید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت حجم بالای تبلیغات بازی است. بخشی از تبلیغات بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شوند که در میان آن‌ها، برخی دارای نکاتی هستند که برای بازیکن مناسب نیست. برای توقف نمایش تبلیغاتی که ناگهانی نمایش داده می‌شوند بازیکن باید از قسمت خرید درون‌برنامه‌ای گزینه‌ی عدم نمایش تبلیغ را خریداری کند که برای ایران محدودیت دارد.

البته مانند بازی‌های دیگر، با قطع اتصال اینترنت جلوی نمایش این تبلیغات گرفته شود. برای بخش دیگر تبلیغات، بازیکن این اراده را دارد که تبلیغ را تماشا بکند یا خیر. اما با تماشای تبلیغ، بازیکن می‌تواند آیتم‌ها بیشتری به دست بیاورد.

دو بخش دیگر بازی شامل رنگ‌آمیزی تصاویر و خط کشیدن دور اشکال است. در بخش رنگ‌آمیزی، بازیکن باید تصاویری را رنگ کند که بعضی از آن تصاویر خشن هستند. جوایز شانسی بازی به‌ظاهر بسیار زیاد هستند، اما باید توجه داشت که هزینه‌ی راهنمایی و خرید مداد در بازی هم به همان نسبت زیاد است و درصورت مدیریت‌نکردن، بازیکن به مشکل برمی‌خورد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر قصد تهیه‌ی این بازی را برای فرزند خود دارید پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی تبلیغات با آن‌ها صحبت کنید.

تبلیغات برای معرّفی محصولات و فروش بیشتر یک محصول است. توضیح این نکته درکنار اینکه ما زمانی اقدام به خرید می‌کنیم که احتیاج به وسیله‌ی مشخّصی داشته باشیم می‌تواند اثرات مصرف‌گرایانه‌ی این بازی را کاهش دهد.

قوانین طبیعی موجود در این بازی نکته‌ی دیگری است که در این بازی وجود دارد و می‌تواند باب صحبت خوبی برای بحث علمی و مفید درباره‌ی قوانین طبیعی مانند گرانش باشد.

خشونت زیاد این بازی ممکن است اثرات نامطلوبی بر بازیکن بگذارد. لذا پیشنهاد می‌کنیم فعالیت‌هایی را برای فرزند خود در نظر بگیرید که می‌توانند به تلطیف روحیه‌ی او کمک کنند. به‌عنوان‌مثال گردش‌هایی که در طبیعت می‌توان داشت عموماً باعث ایجاد آرامش و تلطیف روحیه می‌شوند.

خلاصه‌: با توجه به حجم بالای تبلیغات این بازی به نظرمان خوب است که درباره‌ی تبلیغات و نحوه‌ی خریدکردن در مواقع نیاز با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

ماجرای بازی

هرکدام از موجودات این بازی که شبیه لوبیا هستند قصد دارند به حیوان یا وسیله‌ی موردعلاقه‌ی خود برسند. ولی در مسیرشان تله‌هایی وجود دارد. کاری که بازیکن باید انجام دهد این است که با ترسیم خطوط، مسیری برای لوبیا بسازد تا بدون برخورد با تله‌های هر مرحله، به حیوان یا وسیله‌ی موردعلاقه‌اش برسد.

اگر بازیکن نتوان خطوط را به‌درستی رسم کند و لوبیا به تله‌ها برخورد کند، لوبیا به طرز فجیعی کشته می‌شود. نمایش جزئیات کشته‌شدن لوبیا باعث شده است این بازی میزان خشونت بالایی داشته باشد.

در انتهای مراحل بازی، سه جعبه‌ی بازی وجود دارد که بازیکن می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند و جایزه‌ی خود را ببرد. همچنین در بعضی مراحل بازی یک عدد مداد وجود دارد که بازیکن اگر بتواند سه عدد از آن‌ها را در مراحل بازی به دست بیاورد این امکان را دارد تا از بین هشت علامت سوال سه‌تای آن‌ها را انتخاب کند و جایزه ببرد.

بازیکن می‌تواند با تماشای تبلیغ یک جعبه‌ی دیگر یا سه علامت سوال دیگر را باز کند و مجدداً جایزه‌ای ببرد. با بردن هر مرحله، چنددرصد به نوار بازشدن مداد جدید اضافه می‌شود و درصورتی که این نوار به صددرصد برسد آن مداد برای بازیکن باز خواهد شد و بسته به نوع مداد می‌تواند با تماشای تبلیغ، پرداخت سکه یا رایگان این مدادها را که جنبه‌ی تزئینی دارند تهیه کند.

جوایزی که در انتهای مراحل به بازیکن داده می‌شود لامپ راهنمایی و سکه هستند که تعداد آن‌ها به‌ظاهر زیاد است. ولی استفاده از راهنما در مراحل بازی تعداد زیادی لامپ احتیاج دارد. در مراحلی که بازیکن نتواند آن مرحله را با سه ستاره ببرد، می‌تواند با تماشای تبلیغ، یک ستاره‌ی اضافه بگیرد.

تعداد ستاره‌هایی که بازیکن به دست می‌آورد در بازکردن مراحل بعدی بازی مؤثر است. در قسمت خرید درون‌برنامه‌ای می‌توان گزینه‌ی عدم نمایش تبلیغات را خریداری کرد تا از نمایش ناگهانی تبلیغات جلوگیری شود.

دو بخش دیگر در بازی وجود دارد که یکی از آن‌ها رنگ‌آمیزی اشکال است و بخش دیگر کشیدن خط به دور اشکال است. در بخش رنگ‌آمیزی بازیکن می‌تواند با پرداخت تعدادی سکه، تصویری را که رنگ کرده است با دیگران به اشتراک بگذارد. البته این پرداخت سکه برای هر شکل فقط یک بار لازم است انجام شود.

در بخش کشیدن خط به دور اشکال، کاری که لازم است بازیکن انجام دهد این است که دست خود را روی صفحه نگه دارد تا خطی مستقیم رسم شود و زمانی که احساس کرد طول خط با محیط شکل برابر است، با برداشتن دست خود خطی که رسم شده است به دور شکل می‌پیچد تا محیط آن را رسم کند.

آخرین بخشی که در بازی وجود دارد رویدادهای بازی است که یکی از آن‌ها روزانه است و دیگری مناسبتی است. مدل این دو رویداد با مدل بخش مرحله‌ای بازی یکسان است و تفاوتی در نحوه‌ی بازی‌کردن وجود ندارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, ios

ناشر: Metro Trains Melbourne

توسعه‌دهنده: Metro Trains Melbourne

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 09/11/1399 -- 28/01/2021

نیاز به اینترنت: بدون اتصال به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعّال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، رویداد، چالش، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد راه‌های احمقانه برای خط کشیدن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!