• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی دیترویت: انسان شدن (Detroit: Become Human)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

498 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی در شهر دیترویت در آینده اتفاق می‌افتد، جایی که رباتهای هوش مصنوعی به خودآگاهی می‌رسند و علیه انسان‌ها متحد می‌شوند و درخواست حقوقی برابر با انسان‌ها دارند. این ماجرا با احساس خطر از جانب انسان‌ها و درگیری ادامه می‌یابد. خشونت این بازی بسیار بالاست و در آن اشارات منفی به ادیان و اعتقاد به توحید وجود دارد. این بازی پایان‌های متعددی دارد و بازیکن انتخاب می‌کند که مسیر داستان در چه جهتی پیش برود.

 

ژانر : اکشن ماجراجویی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی به خاطر هنر و کانسپتش برنده جوایزی شده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان بازی در سال 2038 میلادی و در شهر دیترویت اتفاق می‌افتد. سه داستان موازی از سه ربات انسان‌نما که اندروید نامیده می‌شوند در این بازی وجود دارد که هرکدام زندگی‌ای منحصر به فرد دارند. داستان کلی حول محور چند اندروید که به خودآگاهی رسیده‌اند و تقابل آنها با اندرویدهای معمولی و همچنین انسان‌ها شکل می‌گیرد. بازیکن می‌تواند با انتخاب‌های مختلف داستان بازی و شخصیت و رفتار و سرنوشت هرکدام از این سه ربات را تعیین کند. این بازی کیفیت بسیار بالایی دارد. این بازی درباره زندگی و مرگ و خلقت و آینده تکنولوژی نکات مهم و جالبی را مطرح می‌کند که مخاطب را به فکر وامی‌دارد. همچنین این بازی به توسعه مهارتهای تحلیل و حل مساله و مهارتهای اجتماعی کمک می‌کند. در این بازی خشونت بین اندرویدها و انسان‌ها در می‌گیرد. قتل و صدمه زدن به دیگران و آسیب دیدن در طول بازی وجود دارد. در این بازی بیانیه‌های سیاسی مختلف درباره وضعیت جهان و تصمیمات کلان کشورها به چشم می‌خورد. در این بازی اندرویدها به دنبال آزادی و برابری با انسان‌ها هستند و مفاهیم دینی به طور ضمنی مورد توهین قرار می‌گیرد. دوگانه بین علم و دین و همچنین وحشی دانستن ذات انسان‌ها از دید اندرویدها در بازی مطرح می‌شود. به علت کیفیت بالا و داستان درگیرکننده توصیه می‌شود با فرزند خود درباره تفاوت بازی و واقعیت صحبت کنید. همچنین این بازی می‌تواند بهانه خوبی برای صحبت درباره انتخاب‌های زندگی و پیامدهای آن باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خلقت انسان و اختراع هوش مصنوعی چه تفاوتها و شباهت‌هایی دارند؟ درباره هدف اصلی اندرویدها و هدف زندگی انسان‌ها با فرزندتان به گفتگو بپردازید. همچنین می‌توانید درباره فواید و کاربردهای هوش مصنوعی با خانواده گفتگو کنید. درباره آینده و تصورات فرزندتان درباره این موضوع صحبت کنید و بپرسید که به نظر او آینده‌ واقعی چقدر شبیه تصویریست که در این بازی از آینده نمایش داده می‌شود. همچنین راجع به تقابل اندرویدها و انسانها که به تقابل بشر مدرن با خداوند تشبیه شده صحبت کنید.

ماجرای بازی

این بازی در آینده‌ای مملو از تکنولوژی اتفاق می‌افتد و در ژانر ماجراجویی داستان رباتهای هوش مصنوعی که به خودآگاهی رسیده‌اند را روایت می‌کند. این بازی سه شخصیت با داستان‌های جداگانه دارد. شخصیت کانر که یک ربات پلیس است به دنبال کشف راز ربات‌های شورشی مامور می‌شود تا همکار یک کارآگاه پلیس به نام هنک شود. شخصیت دیگر داستان رباتی به نام مارکوس است که از صاحب هنرمندش یاد می‌گیرد که آزاد باشد. بنابراین بعد از اتهام ناروا به قتل و اسقاط شدن دوباره به زندگی برمی‌گردد و رهبر ربات‌ها می‌شود و سعی دارد آنها را از بردگی انسان‌ها نجات دهد. شخصیت سوم داستان یک ربات خانه‌دار به نام کارا است. کارا پس از تحمل خشونت خانگی به همراه دختر یک مرد خشن فرار می‌کند و در برابر دختربچه احساس مادری و فداکاری پیدا می‌کند. کارا پس از مدتی متوجه می‌شود که دختربچه نیز یک ربات است. داستان با رسیدن کانر به مارکوس ادامه پیدا می‌کند. در این بازی، بازیکن باید بهترین مسیر داستانی را با توجه به گزینه‌هایی که در اختیارش قرار می‌گیرد در چند ثانیه محدود انتخاب کند. این انتخاب بین چند عبارت انگلیسی و به سرعت باید انجام بگیرد وگرنه بازی به طور تصادفی یک گزینه را انتخاب می‌نماید. معمولا انتخاب‌ها در قسمتهای حساس و یا خطرناک داستان قرار دارند. بعضی از سکانس‌های بازی سکانس‌های عمل هستند و بازیکن باید دکمه‌های نشان داده شده را بزند و حرکات خاص کنترلر را اجرا کند و معمولا این سکانس‌ها در زمان های تعقیب یا جنگ رخ می‌دهند. بعضی دیگر از سکانس‌های بازی سکانس‌های تحقیق هستند. در قسمت راهنمای هر مرحله یک فلوچارت وجود دارد ک نتیجه انتخاب‌های مختلف را نشان می‌دهد. همچنین بازیکن باید بتواند سرنخ‌های مختلف داستان را بهم متصل کرده و نتیجه‌گیری صحیحی از اتفاقاتی که افتاده است داشته باشد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ویندوز - پلی استیشن 4 و 5

نام ناشر: Sony Interactive Entertainment

نام توسعه دهنده: Quantic Dream

تاریخ انتشار: 2018.05.25 / 1397.03.04

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2023.05.20 / 1402.02.30

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: ندارد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: ممنوعیت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دیترویت: انسان شدن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!