• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی دوست من پدرو (My Friend Pedro)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1861 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی یک شوتر 2.5 بعدی خونین است که شخصیت اصلی با استفاده از انواع سلاح‌ها، حرکات ژیمناستیک و البته کند کردن زمان، باید دشمنانش را از سر راه بردارد. مبارزات بازی خونین هستند که می‌توان این مورد را در تنظیمات بازی غیرفعال کرد. داستان بازی نیز دررابطه‌با فردی است که تلاش می‌کند جلوی باند خلافکاری ایستاده و سران آن را نابود کند. بازی سرعت بالایی دارد و بعضی از مراحل نیازمند عکس‌العمل سریع بازیکن هستند.

ژانر : اکشن

10 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی شامل کشتار و خون‌ریزی زیادی است که البته می‌توان آن را در بخش تنظیمات غیرفعال کرد.

بخش داستانی بازی معمولاً موردتوجه قرار نمی‌گیرد؛ ولی داستان بازی کشمکش درونی جذابی از شخصیت اصلی را نشان می‌دهد

شخصیت اصلی در طول داستان در حال کشتن اعضای خانواده‌اش است

هیجان بازی می‌تواند بعضی‌اوقات به بازیکن استرس وارد کند

خلاصه‌ی آن: بازی شامل کشتار و خون‌ریزی زیادی است که البته می‌توان آن را در بخش تنظیمات غیرفعال کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خشونت و خون‌ریزی در بازی بدون هیچ نیاز خاصی، زیاد است (اگر خون‌ریزی را در بازی خاموش نکرده باشید). به نظر فرزند شما، چنین خشونت افراطی در یک بازی کوچک و همچنین فان، چه معنایی دارد؟

کشمکش‌های ذهنی شخصیت اصلی در مرحله آخر نشان از درگیری ذهنی هر شخص با خودش می‌دهد. از فرزندتان راجع به مواقعی بپرسید که خود او چنین درگیری‌هایی با خود داشته و البته واکنشش به این مواقع چه بوده

آیا خشونت و کشتار کلی خانواده تنها راه‌حل برای مقابله با فعالیت خلافکارانه‌ی آن‌ها بوده؟ پدرو چه راه‌حل دیگری جلوی خود داشت؟

خلاصه‌ی آن: آیا خشونت و کشتار کلی خانواده تنها راه‌حل برای مقابله با فعالیت خلافکارانه‌ی آن‌ها بوده؟ پدرو چه راه‌حل دیگری جلوی خود داشت؟

ماجرای بازی

بازی داستان فردی را روایت می‌کند که در یک قصابی به هوش می‌آید و یک موز سخنگو به نام پدرو را در کنارش می‌بیند. شخصیت اصلی به همراه این موز تلاش می‌کنند تا از قصابی فرار کنند که می‌فهمند صاحب این مکان، یک فرد خلافکار است. به همین جهت بر علیه او اقدام کرده و در نهایت او را می‌کشند. پس از قصابی به مکانی می‌رسند که دوباره تحت سلطه یک خلافکار دیگر بوده. همانند قبل این خلافکار را نیز شخصیت اصلی به همراه پدرو از بین می‌برد و سپس به سراغ خواهر خلافکار که خود نیز دوباره خلافکاری بزرگ است می‌روند. پس از شکست‌دادن خلافکار سوم، شخصیت اصلی متوجه می‌شود که در اصل تمام این خلافکارها خانوادة او بوده‌اند. او با کارهای خلاف آن‌ها مشکل داشته ولی نمی‌توانسته با آن‌ها مقابله کند، پس خود را بیهوش کرده و حافظه‌اش را پاک‌کرده تا بتواند بدون احساس گناه آن‌ها را بکشد. اکنون که این قضایا تمام شده، پدرو تلاش می‌کند که به‌زور شخصیت اصلی را وادار به خودکشی کند. مرحلة انتهایی بازی یک تلاش ذهنی است که شخصیت اصلی در برابر خودکشی مقاومت می‌کند. در انتهای بازی، شخصیت اصلی ماسکش را برمی‌دارد و مشخص می‌شود که پدرو خود او است و در اصل موز سخنگو تنها تجسم ذهن ناخودآگاه شخصیت اصلی بوده است. بازی به‌صورت 2 و نیم بعدی دنبال می‌شود و بازیکن باید با انجام حرکات ژیمناستیک، کند کردن زمان و البته استفاده از تعداد زیادی اسلحه، دشمنان را از سر راه بردارد. بازی به‌صورت خطی دنبال می‌شود؛ یعنی قابلیت گشت‌وگذار اصلاً وجود ندارد. معماهایی نیز دراین‌بین وجود دارد که به‌راحتی حل می‌شوند و مشکل خاصی برای بازیکن به وجود نمی‌آورند. هرچند که به‌واسطة سرعت بالایی که بازی در بعضی مواقع پیدا می‌کند، بازیکن ممکن است که به‌دفعات کشته شود و برای گذراندن مرحله، نیازمند صبر و پشتکار است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی استیشن 4، اکس باکس وان، نینتندو سوییچ، ویندوز،

نام ناشر: دیوالور دیجیتال (Devolver digital)

نام توسعه دهنده: DeadToast Entertainment

تاریخ انتشار: سی ام خرداد سال 98 مصادف با 20 جون سال 2019

تاریخ آخرین به روزرسانی: چهاردهم فروردین سال 1399 مصادف با 2 آپریل سال 2020

نیاز به اینترنت: بدون اینترنت می‌توان بازی کرد ولی با اتصال به آن امکانات بیشتری آزاد می‌شود.

امکانات آنلاین:جدول رتبه بندی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دوست من پدرو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!