• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی شجاع دل: جنگ بزرگ (Valiant Hearts: The Great War)

author-img

توسط : محمدحسین سیمیار ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

187 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی ماجراجویی Valiant Hearts، اثری دوبعدی با موضوع جنگ جهانی اول است که تلاش کرده در کنار نمایش آسیب‌های جنگ از دلاوری‌های مردم نیز بگوید. این بازی ارزش یاددهی بالایی دارد؛ ولی خشونت و ترس آن برای کودکان مناسب نیست.

ژانر : ماجراجویی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده 4 جایزه و کاندید دریافت 15 جایزه در جشنواره‌های مختلف

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

یک بازی دوبعدی که با حل پازل‌ها پیش می‌رود.

بازی 4 شخصیت اصلی دارد. اِمیل مردی فرانسوی، فِرِدی مردی آمریکایی، کارل مردی آلمانی و داماد امیل، آنا یک دختر پرستار. همچنین یک سگ زنده یاب نیز به این گروه می‌پیوندد.

در انتهای بازی امیل (شخصیت اصلی بازی) به‌خاطر فشار بیش از اندازه فرمانده فرانسوی به نیروهایش برای حمله در خلال آتش سنگین آلمان‌ها، او را می‌کشد. امیل زندانی می‌شود و در دادگاه نظامی حکم اعدام او را تأیید می‌کنند. با این که همه سربازان او را دوست دارند، اما اعدام می‌شود. امیل در نامه به دخترش کار خود را اثر جنگ و عوض‌شدن آدم‌ها به‌وسیله جنگ اعلام می‌کند و از کارش ناراحت است.

خشونت و ترس بازی مناسب کودکان نیست.

ناهنجاری‌هایی مانند مصرف شراب و لباس نامناسب در بازی وجود دارد.

در بازی از تصاویر واقعی جنگ جهانی برای نمایش آسیب‌های جنگ استفاده شده است.

بازی با نگاهی اروپایی ساخته شده است. به همین خاطر دررابطه‌با استعمار و آسیب‌های کشورهای بی‌طرف مانند ایران و به‌کارگیری اجباری سربازان آفریقایی صبحتی نشده است.

این بازی بازیکنان را به شبکه اجتماعی فیس‌بوک و توییتر برای اطلاعات بیشتر ارجاع می‌دهد.

خلاصه‌ی آن:

بازی دوبعدی پازل ضد جنگ که خشونت و ترس آن مناسب کودکان نیست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پدر و مادر عزیز همراهی با فرزندتان انجام بازی با او می‌تواند علاوه بر کاهش آسیب‌های احتمالی پیوند والد و فرزندی شما را قوی‌تر کند.

دررابطه‌با مفاهیم همکاری، فداکاری، شجاعت و حماسه ذیل داستان بازی با فرزند خود گفت‌وگو کنید. می‌توانید مثال‌هایی از دفاع مقدس و فداکاری‌های مردم و رزمندگان در زمان بزنید.

والدین گرامی اگر فرزند شما هم دوست دارد که مثل آنا (شخصیت پرستار بازی) مهارت‌های پرستاری را بلد باشد، به فراخور سنش می‌توانید او را به کلاس‌های امداد و نجات هلال‌احمر بفرستید.

ایران یکی از کشورهای بی‌طرف در جنگ جهانی اول بود که با وجود این بی‌طرفی توسط کشورهای اروپایی اشغال شد و نتیجه آن قحطی و نسل‌کشی ایرانیان بود. این سمت دیگر جنگ را نیز با فرزند خود ورق بزنید.

سگ امدادگر بازی می‌تواند نماد خوبی از استفاده درست یک حیوان در جایگاه خودش باشد. استفاده از سگ زنده یاب در جنگ‌ها و مناطق بحران‌زده محل درست استفاده از سگ‌هاست نه در خانه و به‌عنوان حیوان خانگی. چه استفاده‌های سودمند دیگری از سگ‌ها ممکن است؟

اگر فرزند شما بیش‌تر از 15 سال سن دارد دررابطه‌با کار امیل در انتهای بازی با فرزندان خود صحبت کنید؟ آیا کار او درست بود؟ آیا ما اجازه داریم به بهانه فشار روانی جان انسان‌ها را بگیرم؟ چه کاری بهتر بود امیل انجام می‌داد؟

خلاصه‌ی آن:

در حل معماها همراه فرزندتان باشید و دررابطه‌با ارزش‌هایی مثل فداکاری، گذشت و همکاری با او گفت‌وگو کنید.

ماجرای بازی

بازی ماجراجویی Valiant Hearts یک بازی ضدجنگ و حماسی است. در این بازی بازیکنان در نقش 4 شخصیت و یک سگ زنده یاب که هر کدام به‌نوعی آسیب‌دیده از جنگ هستند، باید پازل‌هایی را حل کنند. داستان با مردی فرانسوی به نام امیل آغاز می‌شود. به‌خاطر شروع جنگ داماد امیل، کارل که آلمانی‌تبار است از فرانسه اخراج می‌شود و به آلمان می‌رود. از طرفی امیل به ارتش فرانسه می‌پیوندد تا جلوی پیشروی آلمان‌ها را بگیرد و کارل نیز برای این که خودش را دوباره به خانواده‌اش برساند به ارتش آلمان ملحق می‌شود تا بتواند وارد فرانسه شود. در ادامه بازی دو شخصیت دیگر به بازی می‌پیوندند. مردی آمریکایی به نام فِرِدی که همسر خود را در بمباران پاریس ازدست‌داده است. دختر پرستاری به نام آنا که پدر دانشمندش توسط آلمان‌ها ربوده شده‌اند. همچنین یک سگ زنده یاب نیز به این گروه اضافه می‌شود. در هر یک از مراحل بازیکن یک یا دو شخصیت بازی را کنترل می‌کند. بازی با نمایشی از واقعیت‌ها و آسیب‌های جنگ جهانی اول پیش می‌رود تا سرانجام با پایانی تلخ به اتمام می‌رسد. عمده خشونت بازی علیه شخصیت‌های بازی استفاده می‌شود. اما گاهی بازیکنان باید با نارنجک و موشک مواضع دشمن را از بین ببرند. یا با بیل و مشت دشمن را بیهوش کنند. در بازی راهنمای حل پازل‌ها وجود دارد. بخشی به‌عنوان حقیقت (فکت) نیز در بازی وجود دارد که با ارائه عکس‌های واقعی سعی می‌کند اطلاعات بازیکنان را در باره جنگ جهانی اول افزایش بدهد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Windows, PlayStation, Xbox, Android, iOS

نام ناشر:  Ubisoft

نام توسعه دهنده: Ubisoft Montpellier

تاریخ انتشار: 5/6/2014 – 15/3/1393

تاریخ آخرین به روزرسانی:  5/11/2014 – 14/8/1393

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شجاع دل: جنگ بزرگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!