• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی دفتر نقاشی(مخصوص کودکان)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1563 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی دفتر نقاشی(مخصوص کودکان) یک بازی تفننی با زمینه آموزشی است که سعی دارد در کنار لذت بازی کردن و حل پازل، بتواند بازیکن را با اشکال هندسی، حروف الفبا و ... تا حدی آشنا کند. البته نام بازی با محتوای بازی در عمل نسبت کمی دارد. این بازی بدون هر گونه آسیبی است که بخواهید نگران آن باشید. هز چند پازل‌های موجود در بازی ساده می‌باشند، ممکن است کودک شما در حل پازل‌های بازی به کمی کمک نیاز داشته باشد.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در خصوص بازی دفتر نقاشی(مخصوص کودکان) لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید. چرا که این بازی از هر نوع آسیب و با هر درجه‌ای از شدت عاری است و در عوض استودیو سازنده بازی در کنار این نکته‌ی مثبت، دغدغه آموزش برای کودکان را هم داشته است. همین دو علت باعث می‌شود خیالتان از بابت این بازی راحت باشد. فقط باید به این نکته توجه کنید که دو مرحله پایانی بازی پولی است و برای بازی کردن آن دو مرحله باید مبلغی را پرداخت کنید. سعی طراحان بازی برای تولید یک محصول، برای کودکان باعث شده است این بازی را تا حد امکان ساده طراحی کنند. تبلیغااتی که به صورت اینترنتی در بین مراحل بازی نمایش داده می‌شود شاید ایراد جدی نداشته باشند ولی به عنوان یک توصیه از طرف تیم ارزیابی کدومو، بهتر است بازی‌هایی را که می‌شود به صورت آفلاین بازی کرد تا جایی که امکان دارد با اتصال به اینترنت بازی نشود تا این تبلیغات باعث ایجاد آسیب و حس تنوع طلبی در کودک شما نشود. البته پیشنهاد اصلی تیم ارزیابی کدومو با توجه به روانشناسی رشد، به شما این است که از بازی کردن کودکان زیر شش سال جلوگیری کنید. بازی کردن با موبایل، کامپیوتر و ... به خاطر ویژگی‌های ذهن کودک که قادر به تفاوت قائل شدن بین تصاویر و واقعیت نیستند، و همچنین از رفتارهایی که می‌بینند تقلید می‌کنند آسیب‌های بیشتری به کودک شما می‌تواند وارد کند.

خلاصه‌ی آن:

لازم نیست درباره این بازی نگران باشید. این بازی فاقد هر گونه آسیب، نظیر خشونت، ایجا ترس و یا ناهنجاری‌های اجتماعی است. خوب است بدانید که دغدغه ساخت یک بازی مخصوص کودکان علاوه بر اینکه هیچ گونه آسیبی ندارد تا حدی هم به جنبه آموزشی آن پرداخته است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خیالتان راحت باشد! این بازی جزو دسته‌ای از بازی‌ها است که نگرانی چندانی درباره آسیب‌های آن ندارید. بنابر این نیازی هم به صحبت با فرزندتان درباره نکات منفی بازی برای تعدیل اثر این آسیب‌ها ندارید. ولی خوب است اگر این بازی را بتوانید بهانه خود برای آموزش بهتر اشکال هندسی یا حروف افبا و اعداد قرار دهید. به عنوان یک پیشنهاد از تیم ارزیابی کدومو شاید بد نباشد تا بتوانید این بازی را مقدمه استفاده از پازل‌های آموزشی قرار دهید.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد تیم ارزیابی کدومو در خصوص این بازی به شما این است که حالا که یک بازی بدون آسیب را قصد دارید برای فرزندتان تهیه کنید، خوب است این بازی را مقدمه استفاده از پازل‌های آموزشی قرار دهید و حتی خوب است تا بتوانید درباره اسم و مشخصات حیوانات و اشکال بیشتری با فرزندتان گفت و گو کنید.

ماجرای بازی

همانطور که از اسم بازی دفتر نقاشی(مخصوص کودکان) هم پیداست، استودیو سازنده‌ی بازی برای طراحی این بازی، جامعه مخاطب خود را کودکان در نظر گرفته است. به همین جهت داستان یا روایت خاصی در بازی وجود ندارد و سعی شده است بازی تا جایی که امکان دارد ساده و بدون هر گونه نکته منفی و آسیب‌زا طراحی شود. همین دغدغه استودیو سازنده بازی باعث شده است که بازی تا حدی زمینه آموزشی هم داشته باشد و در حین بازی کردن، بازیکن را با اشکال هندسی، حروف الفبا و ... آشنا کند. تشویقی که در پایان هر مرحله می‌شنویم هم باعث افزایش قدرت اثر گذاری یادگیری در کودکان می‌شود. با این حال بازی، محتوای آموزشی زیاد و سنگینی را سعی نمی‌کند به بازیکن منتقل کند تا بازی برای سنین پایین مناسب باشد و ارزش یاددهی بازی بر جنبه سرگرمی بازی سبقت نگیرد. البته تلاش برای ساده طراحی کردن بازی باعث شده است که جذابیت‌هایی که این بازی می‌توانست برای کودکان داشته باشد را هم تا حدی از دست بدهد. ایراد دیگری که به بازی می‌توان گرفت گیم پلی بسیار کوتاه بازی است شاید اگر بازی طولانی‌تر طراحی می‌شد بهتر می‌بود و اثر آموزشی بازی هم بیشتر می‌شد. در کل این بازی از نظر ارزش آموزشی و عاری بودن از هر گونه نکته منفی بازی ارزشمند و مناسبی برای کودکان محسوب می‌شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر: استودیو بازی سازی مهدی یار

نام توسعه دهنده: استودیو بازی سازی مهدی یار

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: امکان خرید درون برنامه‌ای بازی برای دو مرحله دیگر باز می‌شود. نمایش تبلیغ برنامه‌های دیگر در بازی.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دفتر نقاشی(مخصوص کودکان)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!