• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی در میان باغ های رویایی (The Gardens Between)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2658 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی آفلاین که برای پلتفرم‌های مختلفی آمده است. ژانر بازی اکشن و هدف آن حل معما است. بازی نشان سلامت کدومو را دارد. موضوع اصلی بازی ارزش و اهمیت دوستی و اهمیت مرور خاطرات در ماندگاری یک دوستی است.

ژانر : ماجراجویی

-1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده جایزه «بازی سال» در جوایز توسعه بازی استرالیا 2018

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این یک بازی در سبک ماجراجویی با محوریت حل پازل و معما است. داستان بازی دوستی پسر و دختری را روایت می‌کند که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند. ممکن است اصل داستان برای برخی خانواده‌ها حساسیت‌زا باشد؛ زیرا بر اساس فرهنگ کشورهای غربی ساخته شده است؛ اما هیچ جزئیات حساسیت برانگیزی ندارد.

احتمالاً برای فرزند شما هم پیش‌آمده که دوستی را از دست بدهد؛ مثلاً از یک مدرسه به مدرسه دیگری نقل‌مکان کند! این بازی ارزش و اهمیت دوستی را نمایش می‌دهد. شخصیت‌های بازی در طول مسیرِ حلِ پازل‌ها و مرور خاطرات مشترکشان که گاهی شیرین و گاه تلخ است به پذیرش غم دوری از یکدیگر می‌رسند. خلاقیت در طول بازی زیاد است و صور خیال فرزندتان را تقویت می‌کند. گاهی حل معماها ملال‌آور و سخت است که پیشنهاد می‌کنیم با فرزندتان همراهی کنید تا هم از پس حل معماها برآید  هم زمان مفیدی را در کنار یکدیگر بگذرانید. باتوجه‌به معیارهای منفی کم بازی و ارزش‌هایی که سعی دارد به فرزندتان بیاموزد این بازی نشان سلامت کدومو را دارد.

خلاصه‌ی آن:

بازی با محوریت حل پازل و معما به فرزندتان کمک می‌کند تا بتواند ارزش دوستی را بیشتر درک کرده و به پذیرش این مسئله نزدیک‌تر شود که گاهی ممکن است از کسانی که دوستش دارد دور شود، اما با مرور خاطرات می‌تواند کمی تسکین یابد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

وقتی که دوستی را ازدست‌داده چه حسی داشته؟ چطور توانسته این بحران را حل کند؟

وقتی از پس حل‌کردن یک معما بر می‌آید چه حسی دارد؟

خاطرات دوستی‌هایتان را با یکدیگر مرور کنید.

خلاصه‌ی آن:

وقتی از پس حل‌کردن یک معما بر می‌آید چه حسی دارد؟

ماجرای بازی

این یک بازی آفلاین در سبک ماجراجویی است.  خلاقیت در بازی موج می‌زند و صور خیال بازیکن را تقویت می‌کند. بازیکن باید معماهای زیادی را در طول بازی حل کند. داستان بازی روایتگر دوستی پسر و دختر نوجوانی به نام فِرِندِت و آرینا است که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند. ظاهراً فرندت قرار است از این محله برود. آنها از این دوری ناراحت هستند، آخرین شب قبل از اسباب‌کشی به خانه درختی‌شان پناه می‌برند جایی که با یکدیگر خاطرات بسیاری را داشتند.

پذیرش دوری برایشان سخت است، آنها آرزو می‌کنند زمان در بین خاطرات تلخ‌وشیرینشان متوقف شود و صبحی در کار نباشد؟!

ناگهان در میان طوفان باران، یک کره نورانی را در مقابل خود می‌بینند که باعث می‌شود خانه درختی در اقیانوس وسیعی با جزایر کوچکی بیفتد، جایی که تجربیات مشترک آنها تشکیل شده است.

 آرینا کنترل یک فانوس جادویی را به دست می‌آورد که قادر به حمل توده‌ای از نور است و برای فعال‌کردن یک پورتال به سطح بعدی لازم است، درحالی‌که فرندت توانایی به صدا درآوردن زنگوله‌هایی را دارد که باعث باز و بسته‌شدن گل‌هایی می‌شود که نور فانوس را خاموش و روشن می‌کند و همچنین با دستگاهی ارتباط دارد که جریان زمان را برای برخی اشیا دست‌کاری می‌کند.

بازیکن باید با جلو و عقب بردن صحنه‌های بازی فانوس هر جزیره خاطرات را روشن کند.

در انتهای بازی و مرور تمام خاطراتی که بین دو شخصیت بازی رخ‌داده است. دوباره خانه درختی را می‌بینیم. جایی که آرینا و فرندت به پذیرش جدایی از یکدیگر رسیده‌اند و آن‌ دو از هم خداحافظی می‌کنند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One,Android,IOS

نام توسعه دهنده: The Voxel Agents

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 october2020 - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملا آفلاین است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد در میان باغ های رویایی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!