• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی دایینگ لایت ۲ (Dying Light 2)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

326 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی داستان فردی را روایت می‌کند که در یک‌دنیای آخرالزمانی و زامبی زده، تصمیم می‌گیرد به دنبال دختر گم‌شده‌اش بگردد. در این میان با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود و شاهد تعامل او با این شخصیت‌ها برای یافتن دخترش هستیم. بازی خشونتی بسیار بالا دارد و ترس در تمامی طراحی‌های بازی به چشم می‌خورد. الفاظ نامناسب و خیانت نیز در روند داستانی بازی به چشم می‌خورد.

ژانر : اکشن

1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 یک بازی بسیار خشن و ترسناک است که برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست. این بازی شامل صحنه های خونین و بریدگی، اشارات جنسی، الفاظ رکیک، مصرف الکل و مواد مخدر، و انتخاب های اخلاقی سخت است. والدین عزیز با این توصیفات بدانید بازی ممنوعه است و به هیچ وجه به سراغ آن نروید. بازی حاوی دروغ، خیانت و الفاظ نامناسب است

در بخش چندنفره، فیلتری برای چت صوتی وجود ندارد

بخش چندنفره بازی به‌صورت همکاری است

بازی محتوای اضافه داستانی برای خریداری دارد

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به گرفتن تصمیم درست و سخت در مواقع حساس با فرزندتان صحبت کنید

از میزان خشونت بسیار زیاد بازی با فرزندتان و ضرورت آن در یک بازی ویدئویی صحبت کنید

از مریضی‌های همه گیر، درمان آن‌ها و سواستفاده‌های دولت‌ها در راستای نظامی با فرزندتان صحبت کنید

ماجرای بازی

بازی داستان شخصیتی به نام ایدن را روایت می‌کند که دخترش را گم کرده است. او اکنون باید در دنیایی که توسط یک داروی نظامی تبدیل به دنیای زامبی‌ها شده، به دنبال دخترش بگردد. در سرتاسر جهان، شهرهای کوچک انسان‌ها وجود دارد و ایدن باید به هر یک از این شهرها مراجعه کند تا سراغ دخترش را بگیرد. در این میان، شاهد آشنایی ایدن با شخصیت‌های مختلفی هستیم که هر یک برای کمک کردن به ایدن، از او درخواستی نیز دارند. از آنجایی که در دنیایی آخرالزمانی بازی روایت می‌شود، هرکس به دنبال منافع خودش است و شاهد خیانت و دروغ‌گویی زیادی در بازی هستیم. گیم‌پلی بازی ترکیبی از مبارزات سردوگرم و البته پارکور است. بازیکن می‌تواند با استفاده از انواع و اقسام حرکات پارکور، در اطراف دنیا حرکت کند. مبارزات بازی نیز با انواع سلاح‌های سردوگرم دنبال می‌شود و از آنجایی که رحم و مروتی در این دنیا باقی نمانده، هرکس تلاش می‌‎کند تا به خشن‌ترین شکل ممکن حریف خود را نابود کند. قابل‌ذکر است که بازی یک عنوان اول‌شخص محسوب می‌شود و همین مورد باعث می‌شود تا جزئیات خشونت بازی به‌مراتب بیشتر به چشم بیاید. المان‌های نقش‌آفرینی نیز نظیر ارتقای سطح پارکور و مبارزات  نیز در بازی وجود دارد. بازیکن با گشتن در جهان آزاد و بزرگ بازی می‌تواند سطح خود را در این دو بخش ارتقا دهد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس باکس وان، اکس باکس سری اکس، ویندوز، نینتندو سوییچ

نام ناشر: Techland

نام توسعه دهنده: Techland

تاریخ انتشار: پانزدهم بهمن سال 1400 مصادف با 4 فوریه 2020

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: در حال دریافت به‌روزرسانی

نکات برجسته بازی: یکی از بهترین بازی‌های زامبی محور

نیاز به اینترنت: ندارد؛ ولی با اتصال به آن امکانات بیشتری آزاد می‌شود

امکانات آنلاین: گفت‌وگوی صوتی، خرید، تماشای تبلیغ، چالش

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها:  ممنوعیت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دایینگ لایت ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!