• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی داستان‌های پیامبران برای کودکان و نوجوانان

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

234 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی در قالب کتاب، داستان‌های زندگی پیامبران را به زبانی ساده و دلنشین برای نوجوانان و دانش‌آموزان بیان می‌کند و در آن از مطالب و اشارات قرآنی استفاده شده است. تهیه نسخه کامل احتیاج به خرید دارد.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مجموعه داستان‌های پیامبران، یک بازی سالم و فاقد محتوای آسیب‌رسان است که در قالب کتاب، داستان‌هایی از سرگذشت پیامبران را بیان می‌کند. داستان زندگی پیامبران به‌واسطه اتفاقات خاص خودشان برای کودکان و نوجوانان جذابیت دارد. ازآنجایی‌که داستان‌ها تخیلی نیستند و ماجرای اقوام و مردم گذشته، عاقبت، علّت سعادت و شقاوت آنها را بیان می‌کنند و باتوجه‌به شکل‌گیری هویت و ویژگی‌های شخصیتی فرزندانتان در سنین پایین، خواندن داستان‌ها می‌تواند در تربیت دینی و فرهنگی آنها بسیار مؤثر باشد. مطالعه داستان‌ها فرزندانتان را با الگوهای شخصیتی و رفتاری بزرگی آشنا می‌کند که علاوه بر ایجاد محبت نسبت به شخصیت‌های دینی و تهذیب اخلاق باعث عبرت‌آموزی نیز می‌شود. دسترسی تنها به چند قصه رایگان بوده و باقی قصه‌ها  باید خریداری شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

هنگام بازی کنار فرزندتان باشید. در مورد کلیت داستان‌ها از او بپرسید و به او کمک کنید که صرفاً متوجه جزئیات نباشد. بعد از اتمام هر داستان از او بخواهید کلیت داستان را برای شما بگوید. از این داستان چه نتیجه‌ای گرفته است؟ چه نکته‌ای در داستان توجه او را به خود جلب کرده و برایش جالب بوده است؟

کودکان از شنیدن داستان لذت می‌برند. مطالعه داستان‌ها نیازمند سواد خواندن است. پیشنهاد می‌شود برای فرزندان کم‌سن‌وسال، داستان‌ها را بخوانید و به زبانی کودکانه در مورد ویژگی‌های مثبت بازی با او صحبت کنید.

روی ویژگی‌های اخلاقی و مثبتی که در بازی وجود دارد تأکید کنید؛ مانند جوانمردی، ایستادگی در برابر ظلم و... درصورتی‌که فرزندتان به آنها تمایل نشان داد او را تشویق کنید.

کودکان در کنار لذت و سرگرمی بهتر و عمیق‌تر یاد می‌گیرند. بازی را به دنیای بیرون بیاورید. یکی از داستان‌ها را انتخاب و به‌اتفاق خانواده نمایش آن را اجرا کنید.

پیشنهاد می‌شود در کنار هم فیلم‌ها یا انیمیشن‌هایی را ببینید که داستان‌های مرتبط با بازی دارند؛ مانند ده فرمان، مریم مقدس، فیل شاه و شاهزاده روم و یا کتاب‌های زندگی‌نامه پیامبران را بخرید و به فرزندتان هدیه دهید.

خلاصه‌ی آن:

هنگام بازی کنار فرزندتان باشید و در مورد ویژگی‌های مثبتی که در بازی وجود دارد؛ مانند جوانمردی، ایستادگی در برابر ظلم و... با فرزندتان صحبت کنید و درصورتی‌که نسبت به آنها تمایل نشان داد او را تشویق کنید.

ماجرای بازی

مجموعه داستان‌های پیامبران برای کودکان و نوجوانان در قالب کتاب و به زبانی دلنشین و ساده داستان زندگی پیامبران الهی مانند حضرت محمد (ص)، حضرت نوح (ع)، حضرت صالح (ع)، حضرت ادریس (ع) و... را روایت می‌کند. در این بازی بازیکنان با قرآن، دستورها و مفاهیم دینی، اسامی پیامبران، معجزات، ویژگی‌های اخلاقی و در کل با بخشی از زندگی آنها آشنا می‌شوند. دسترسی تنها به چند داستان، رایگان است و نسخه کامل احتیاج به خرید دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر: NP

نام توسعه‌دهنده: NP

تاریخ انتشار: 1395

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 1397/02/05

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: خرید

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان‌های پیامبران برای کودکان و نوجوانان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!