• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی دارک سایدرز: آفرینش (Darksiders genesis)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

210 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

دارک‌سایدرز:جنسیس یک بازی اکشن هک‌انداسلش و با دوربین ایزومتریک است که داستان 2 سوارکار قیامت را برای جلوگیری از نابودی زمین، روایت می‌کند. بازی را می‌توان به صورت 2 نفره دنبال کرد. خشونت بازی با این که در ظاهر بالا است، ولی به دلیل فاصله‌ی دوربین، جزئیاتی از آن دیده نمی‌شود. ترس و استرس نیز در بازی تقریبا جایی ندارند و تنها به دلیل مبارزات بزرگ یا طراحی بعضی از شخصیت‌ها می‌توان این دو مورد را ذکر کرد.

 

ژانر : اکشن

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

یک بازی مفرح دو نفره در دنیای خشن دارک سایدرز

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان اصلی 4 سوارکار قیامت از انجیل گرفته شده و با تغییراتی در بستر یک بازی ویدئویی روایت می‌شود

بازی خشونتی بالا در بستر خود دارد ولی به دلیل فاصله دوربین، چندان واضح نیست.

ترس، استرس و اضطراب در بازی پایین هستند

طراحی بعضی شخصیت‌های مونث در بازی با نگاه جنسی صورت گرفته است.

از الفاظ نامناسب در دیالوگ‌ها استفاده می‌شود.

بازی را می‌توان به صورت دو نفره، چه آفلاین و چه آنلاین تجربه کرد.

بازی با وجود مبارزات فراوان و بسیار جذاب و با ظاهری خشن، می‌تواند گزینه خوبی برای افراد کم سن تر باشد؛ چراکه به دلیل فاصله دوربین، جزئیات چندانی از این خشونت به نمایش در نمی‌آید

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به داستان اصلی چهار سوارکار قیامت از فرزندتان بپرسید و با هم تحقیق کنید

راجع به همکاری دو فرد با شخصیت‌هایی کاملا متضاد هم با فرزندتان صحبت کنید؛ بعضی اوقات لازم است برای رسیدن به هدفی خاص با فردی همکاری کرد که هیچ شباهتی به شما ندارد

نظر فرزندتان راجع به 4 سوارکار قیامت و معامله‌ی آن‌ها بر مبنای گرفتن قدرتی زیاد در ازای آزادی اراده و فرمان برداری ابدی چیست؟

خلاصه‌ی آن:

راجع به همکاری دو فرد با شخصیت‌هایی کاملا متضاد هم با فرزندتان صحبت کنید؛ بعضی اوقات لازم است برای رسیدن به هدفی خاص، با فردی همکاری کرد که هیچ شباهتی به شما ندارد

ماجرای بازی

برخلاف دیگر نسخه‌های دارک سایدرز، این بازی زاویه دوربین ایزومتریک دارد و اتفاقات را از بالا بازیکن نشان می‌دهد. بازی همچنان سبک اکشن و مبارزات سرعتی و خونین خود را حفظ کرده است. بازیکن کنترل دو شخصیت استرایف و جنگ را در طول بازی به عهده دارد. «جنگ»، شخصیتی خشن، خشک و بسیار جدی است که متخصص مبارزات تن به تن و حامل شمشیری بسیار بزرگ است. از طرفی دیگر، «استرایف» شخصیتی شوخ‌طبع و سرخوش دارد و متخصص نبرد از راه دور و با اسلحه‌ است. از همین رو بازی با هر یک از شخصیت‌ها، سبک مبارزاتی کاملا جدا را دنبال می‌کند. بازی را به صورت کامل می‌توان به صورت دو نفره تجربه کرد و در این صورت، یک نفر به صورت کامل کنترل شخصیت استرایف و دیگری کنترل شخصیت جنگ را به عهده می‌گیرد. صفحه‌ی بازی نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود و بازیکنان مجبور نیستند که حتما در محیطی نزدیک به هم حرکت کنند. بازی تا حد بسیار کمی المان‌های لوت و شخصی سازی قدرت‌ها را نیز به بازیکن داده است. بازیکن می‌تواند تا حد بسیار محدودی، توانایی‌ها و قدرت شخصیت خود را شخصی سازی کند. علاوه بر مبارزات، عناصر دیگری نیز گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهند. مناطق مختلفی وجود دارد که بازیکن باید با المان‌های سکوبازی سر و کله بزند یا در بعضی مناطق، معماهای مختلفی پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. بازی داستان 2 سوارکار قیامت به نام‌های استرایف و جنگ را روایت می‌کند که در پی دستوری، به سراغ سماییل به عنوان یکی از پادشاهان جهنم می‌روند تا به نقشه‌ی لوسیفر (پادشاه تمام شیاطین) برای نابودی انسان‌ها پی ببرند. در پی صحبت با سماییل، استرایف و جنگ به سرزمین‌های مختلف می‌روند تا با پیدا کردن تکه‌هایی از طلسمی خاص، جلوی لوسیفر را بگیرند. در این بین، آن‌ها با اربابان مختلف جهنم روبرو می‌شوند و باید آن‌ها را از بین ببرند. پس از تلاش‌های فراوان، مشخص می‌شود که از ابتدا، لوسیفر تمام این قضایا را برنامه‌ریزی کرده بود و برای نابودی زمین، نیاز داشت تا اربابان جهنم کشته شوند که این کار توسط استرایف و جنگ به اشتباه انجام شده بود. در انتها، زمین گرفتار طلسم لوسیفر می‌شود و انسان‌ها در مرز نابودی قرار می‌گیرند که از اینجا، نقطه‌ی آغاز 3 نسخه‌ی بعدی سری دارک سایدرز و تلاش سوارکاران قیامت برای جلوگیری از نابودی زمین شروع می‌شود. بازی به وضوح با اموزه‌های دینی اسلامی مغایرت دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز، اکس باکس سری اکس، اکس باکس وان، نینتندو سوییچ ، استدیا

نام ناشر: THQ

نام توسعه دهنده: Airship Syndicate

تاریخ انتشار: چهاردهم آذر سال 98

تاریخ آخرین به روزرسانی: اول فروردین سال 1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی را تجربه کرد ولی با اتصال به آن امکانات بیشتری آزاد می‌شود

امکانات آنلاین: گفت و گوی صوتی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دارک سایدرز: آفرینش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!