• امروز : 26 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی جنگ چوب: میراث ( stick war: legacy)

author-img

توسط : محمدامین طالبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5379 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

کمان‌دار

بازیکن برای ازبین‌بردن حریف باید طلا استخراج کرده و برای انتخاب سربازهای خود بهترین استراتژی را بکار بگیرد. زمان بازی کوتاه اما درگیرکننده است به‌علاوه خشونت و خونریزی جزء جدا نشدنی آن است. خرید درون برنامه‌ای و صندوقچه شانس در بازی و جود دارد.

ژانر : استراتژی

48 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

نصب بالای 100 میلیون در گوگل‌پلی

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خشونت و خونریزی، بخش جدا نشدنی بازی است. بازیکنان برای شکست لشکر مقابل خود باید از تمام توان نیروهای خود به درستی استفاده کنند و تعداد مناسبی از کمانداران و نیزه‌داران و...را وارد میدان جنگ کنند. هرکدام از کاراکتر یا سربازان بازی ویژگی‌های مخصوص خود را دارند و در بخش خرید درون برنامه‌ای می‌توان انواعی از لباس‌ها و نیزه‌ها و کمان‌ها و... را تهیه کرد. پول درون بازی جم یا الماس است و برای خرید قدرت‌های درون بازی یا خرید لباس برای سربازان باید الماس پرداخت شود و ازآنجایی‌که تعداد الماس‌هایی که باید پرداخت شود بالاست ممکن است بازیکن به سمت خرید آن با پول واقعی کشیده شود.

 از آنجایی‌که در مراحل بالاتر، چالش‌ها سخت‌تر و امکان شکست بازیکن افزایش پیدا می‌کند، موضوع ارزش تکرار کردن بازی را بالا می‌برد و به همین دلیل بازی می‌تواند اعتیادآور باشد. ازآنجاکه بازی stick war بارها در لیست برترین بازی‌های اندرویدی است، در معرض دید و انتخاب کودکان و نوجوانان قرار دارد بنابراین اگر فرزند شما زیر 12 سال است توصیه می‌شود با او گفتگو کرده و بازی دیگری در این سبک در دسترس وی قرار دهید. نکته بعدی در بازی صندوقچه‌ی شانس وجود دارد، در نظر داشته باشید صندوقچه‌ی شانس ازاین‌جهت که می‌تواند به عزت‌نفس بازیکن لطمه بزند و جایگزین عوامل اصلی موفقیت مثل شانس بشود برای بازیکنان زیر 9 سال ممنوع و برای سنین بالاتر هم حساسیت‌برانگیز است.

در قسمتی از بازی که هیچ سربازی در میدان نبرد نیست و کارگران برای جمع‌آوری منابع وارد زمین می‌شوند که بازیکن این نیروهای زحمتکش بدون دفاع را می‌کشد و نمایش این رفتار با توجه به تکرار آن در بازی باعث عادی‌سازی این رفتار غیرانسانی و ناعادلانه می‌شود.

خلاصه‌ی آن:

بازی پرداخت درون برنامه‌ای داشته و معمولاً هزینه آیتم‌ها خصوصا اسکین‌ها بالا بوده و مخاطب به سمت خرید آن با پول واقعی کشیده می‌شود.

ارزش تکرارپذیری بالایی داشته و ممکن است فرزندتان زمان زیادی را درگیر بازی شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بدون شک اولین چیزی که والدین باید به آن دقت کرده و در رابطه با آن با فرزندانشان صحبت کنند، خشونت زیاد بازی است. در مورد انجام کارهای خشن و حد و مرز آن با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

درمورد پرداخت درون برنامه‌ای و اتفاقی که در واقع می‌افتد با فرزندتان گفتگو کنید و به او بگویید تلاشش بر این باشد بر اساس تجربه خود الماس دریافت کند تا اینکه الماس بخرد و بدون تلاش خود بازی را جلو ببرد.

در رابطه با زمان بندی او برای بازی‌کردن با او صحبت کرده و در خانه قوانینی دراین‌خصوص وضع کنید. برای مدیریت زمان بازی هم می‌توانید از این امکان بازی که در پایان هر مرحله مدت زمانی که صرف بازی شده است کمک بگیرید که حدوداً 6  الی 10 دقیقه هر مرحله طول می‌کشد و می‌توانید زمان‌بندی کرده و بین آن توقفی ایجاد کنید.

در رابطه با صندوقچه‌ی شانس که در بازی وجود دارد و بر عزت‌نفس فرزندان تأثیر گذارند می‌توانید فرزندتان را به متکی بودن بر تلاش خود تشویق کنید به طور مثال در صورت استفاده نکردن از گزینه شانس یا در ازای هر فعالیتی که به تلاش او وابسته است برایش جایزه قرار دهید یا با او ورزش‌هایی مانند کوه نوردی که به تلاش بیشتر و عزت‌نفسشان کمک می‌کند انجام دهید.

خلاصه‌ی آن:

درمورد پرداخت درون برنامه‌ای با فرزندتان گفتگو کنید و به او بگویید تلاشش بر این باشد بر اساس تجربه خود الماس دریافت کند تا اینکه الماس بخرد و بدون تلاش خود بازی را جلو ببرد.

ماجرای بازی

در ابتدا با جهانی با ملیت‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم که ساکنین آن مردان سیاه رنگی بنام “استیک من” هستند و هر ملیت برای تصرف ملیت و نژاد دیگر با آن‌ها وارد جنگ می‌شود تا منطقه‌ی دشمن را تصرف کرده و حکومت خود را گسترش دهد. کنترل سربازها، کار سختی نیست و چند حالت دارد. بالای صفحه، سمت راست ۳ حالت حمله، دفاع و عقب‌نشینی وجود دارد؛ دفاع حالت پیش‌فرضی است که بازی در آن شروع می‌شود. در قسمت بالای صفحه تعداد جمعیت را دیده می‌شود که در مجموع 50 نفر می‌باشد و بازیکن باید با استراتژی خود و باتوجه‌به زمان بازی و مقدار طلایی که از معدن بدست می‌آید آرایش درستی از سربازان خود تشکیل دهد. مفیدترین افراد مملکت بازیکن، معدن‌چیانی هستند که از دل سنگ‌های زمین مبارزه، طلا استخراج می‌کنند و بازیکن می‌توانید بر اساس میزان طلای بدست آمده سرباز استخدام کند و در نتیجه مجسمه حریف را به خاک بکشاند، در واقع هدف ازبین‌بردن مجسمه اصلی حریف و حفظ مجسمه خود است. هر تیمی که زودتر به انتهای زمین حریف برسد و موفق به نابودکردن مجسمه شود، برنده است. همچنین با زدن تک ضربه روی هرکدام از سربازها می‌توان او را به فرمانده تبدیل کرد و بازکن به میل خودش با یک سرباز خاص پیشروی و حمله کند. بازی را به 3 شکل مسابقات هفتگی، مبارزه با زامبی‌ها و حالت کلاسیک یا مرحله‌ای می‌شود بازی کرد که تمامی این مود یا حالت‌ها به‌صورت آفلاین قابل انجام هستند. در همه مودها هدف ازبین‌بردن مجسمه سنگی حریف نیست و حتی در مود معمولی مراحلی داریم، با این هدف که بازیکن باید در طی مدت‌ زمان معین مثلا غروب خورشید، مقاومت کند و شکست نخورد. برای آسان‌تر شدن بازی می‌توان با پرداخت جم (Gem) درون بازی انواعی از نیروها را دریافت کرد علاوه بر این بازی صندوقچه شانس دارد، در هر مرحله تعداد معینی ستاره جمع‌آوری می‌شود که این ستاره‌ها بر اساس تجربه بازی افزایش می‌یابد و زمانی که به تعداد معین برسد می‌توان از صندوقچه شانس استفاده کرد. بازیکن می‌تواند در دل صندوقچه آیتم‌هایی را دریافت کند که برای کسب آن می‌بایست مدت‌زمان زیادی صرف بازی می‌کرد

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): anroid،ios

نام ناشر: Max Games Studios

نام توسعه دهنده: Max Games Studios

تاریخ آخرین به روزرسانی: 02/05/2021

12/02/1400

نیاز به اینترنت: بازی آفلاین است اما باوجود اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : کاظم نصیری

۲۱ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

بازی نسبتا هیجانی است و فضای مهیج را برای مخاطب ایجاد میکند

بزرگسال

توسط : علی عبادی

۱۰ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

عالی

بزرگسال

توسط : فرد ناشناس ناسناس

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی است

بزرگسال

توسط : فرد ناشناس ناسناس

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی است

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ چوب: میراث

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!