• امروز : ۸ اسفند ۱۳۹۹

جنگ قبایل

بررسی تخصصی بازی Clash of clans

جنگ قبایل

author-img

توسط : الهام اسماعیلی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
جنگ قبایل

دیدگاه کدومو

12 + kodoumo-logo
امتیازدهی‌های «کدومو» مبتنی بر مهم‌ترین مطالعات رشد است. ما حداقلی از سن را نمایش می‌دهیم که محتوای اثر از لحاظ رشد کودک مناسب باشد. درجه‌بندی این قسمت، بر اساس کیفیت کلی اثر است.

کلش آف کلنز، یک بازی آنلاین موبایلی‌ست که بسیار گسترده و با کیفیت است. در این بازی، بازیکن تنها یک هدف دارد، توسعه و قوی کردن دهکده خود. او باید منابع لازم برای توسعه را فراهم کند و از آنجایی که تولید به اندازه کافی سریع نیست؛ پس بهترین راه غارت است!

سال 2012 جزئیات کامل اثر

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
بازی کلش آف کلنز در آوریل ۲۰۱۳ به‌همراه بازی هی دی توانست درآمد خالصی به مبلغ ۲۷۹ میلیون دلار کسب کند. درآمد روزانهٔ این بازی ۲٫۵ میلیون دلار است که از ۸٫۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب کرده‌است. نرم‌افزار کاربردی این بازی در بازهٔ دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جزو ۵ نرم‌افزار کاربردی برتر از نظر دانلود بوده‌است. نرم‌افزار کاربردی این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده‌است.
جزئیات
خشونت

خشونت هرچند فانتزی و از نمایی نسبتا دور است اما در بازی پرتکرار است و روح جنگ بر بازی حاکم است. بازیکن برای این اعمال خشونت و جنگیدن پاداش دریافت می‌کند. رفتارهای خشونت‌آمیز و تند نیز ممکن است در فضاهای گفت و گو مخصوصا هنگام جنگ‌های قبیله‌ای بین افراد هم‌قبیله رخ دهد.

جزئیات
ترس

ظاهر برخی از نیروها، ممکن است برای بازیکن کم‌سن و سال دلهره‌آور و ترسناک باشد.

جزئیات
ناهنجاری اجتماعی

در چت‌ها و فضاهای گفت و گو، امکان بیان کلمات و عبارات نامناسب وجود دارد. در جنگ بین قبایل، ممکن است جنگ بین دو نژاد یا گروه اجتماعی یا حتی ملیت جدی باشد. دعوت‌های مکرر و متنوع بازی به برگشتن بازیکن به بازی، باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد به بازی می‌شود.

جزئیات
ارزش یاددهی

این بازی به طور مستقیم اهداف آموزشی ندارد اما بازیکن تجربه‌هایی در مدیریت منابع ، ارتباط و همکاری با دیگران کسب خواهد کرد. خلاصه‌ی آن: همکاری با دیگران و ایجاد رابطه ها از نکات مثبت بازی است.

جزئیات
آسانی بازی

این بازی جزو بازی‌های بسیار پیچیده بین بازی‌های موبایلی است. ساختمان‌ها و ابزارهای متفاوت و فعالیت‌های متنوعی که در بازی طراحی شده نیاز به آموزش دارد. استفاده از امکانات مختلف بازی و استفاده به جا از هر نیرو و چیدن سیستم‌های دفاعی و استراتژی‌های حمله مباحث پیچیده‌ای هستند که پیروزی در بازی را دشوار کرده است.

آنچه لازم است والدین بدانند

کلش آف کلنز یا جنگ قبایل، یک بازی استراتژیک با کیفیت و البته پیچیده است. به همین خاطر اکیدا توصیه می‌کنیم که بازیکن زیر سن مناسب وارد بازی نشود، چرا که احتمال اثرگذاری آسیب‌ها افزایش می‌یابد و لذت نیز نخواهد برد.

از آنجایی که در کلش آف کلنز همه می‌توانند وارد بازی شوند و با سایر بازیکنان بازی کنند، والدین دقت کنند که حداقل فرزندشان وارد کلن و قبیله‌ای شود که دوستان دنیای واقعی‌اش باشند و یا هم‌سن‌وسال او باشند. هر چند به دلایلی به طور طبیعی این اتفاق می‌افتد اما معمولا بازیکن بعد از مدتی مایل است قبایل دیگر را هم چک کند.

بازی امکان چت و گفت و گو دارد و پیش‌امده که این ارتباط در بازی، به ارتباط در سایر شبکه‌های پیام‌رسان و حتی فضای واقعی کشیده شده است، والدین باید نسبت به این امکانات و ارتباطات حساس باشند.

‌‌در بازی بازیکن می‌تواند پول واقعی خرج و پول دنیای بازی که همان جم (الماس) است، خریداری کند. ‌فرزند ما باید در این فرآیند مهارت هزینه‌کردن را بیاموزد. از این رو ‌برای رشد بهتر فرزندمان بهتر است توجه کنیم که در برابر مقابل پافشاری او بر هزینه کردن بی حساب و کتاب پول تسلیم شویم.

بازی به دلایل مختلف، به وسیله ویژگی‌ها و امکانات گوناگون بازیکن را به بازی باز می‌گرداند.

برای نمونه انتقام از یک دهکده یا غارت آن تنها زمانی ممکن است که شخص صاحب قبیله آنلاین نباشد، پس بازی به صورت ضمنی بازیکن را وادار می‌کند تا زمان زیادی را در بازی آنلاین باشد.

در کاری دیگر، بازی هشدارهایی می‌فرستند و مثلا می‌گوید که قبیله به تو نیاز دارد یا سربازخانه به روزرسانی‌ شد. بازیکن وقتی بازی را باز می‌کند که سربازخانه جدید را ببیند، احتمال قوی یک دور بازی هم خواهد کرد که بتواند سرباز جدید باز شده را امتحان کند، بدین ترتیب تعداد دفعات زیادی بازگشت ناخواسته به بازی رخ می دهد.

بدین ترتیب به سادگی ممکن است که بازی به بخشی از زندگی و دغدغه‌ی فرد تبدیل شود و تمرکز وی در زمان انجام سایر کارها را از بین ببرد. صرف زمان زیاد برای بازی، مساله‌ی مهمی‌ست و چون این صرف زمان اندک اندک و در مقاطع متعدد رخ می‌دهد ممکن است چندان به چشم نیاید اما بر زندگی شخصی بازیکن به شکل قابل توجهی موثر خواهد بود. مراجعه پی‌درپی و ناخودآگاه به بازی مثل هر تکرار ناخواسته‌ی دیگری می‌تواند اعتیادآور باشد. از این رو پیشنهاد ساده ما این است که هشدار بازی را خاموش کنید یا به آن اهمیت ندهید و برای مدیریت بازی از نرم‌افزارهای مدیریت زمان استفاده کنید.

خلاصه‌ی آن:

بازی ممکن است بازیکن را وادار به خرج پول واقعی برای خرید الماس های بازی کند. بازی با هشدارهایی بازیکن را مدام به بازی کردن فرا می خواند و این مسئله اعتیاد آور خواهد بود. بازی امکان چت خصوصی و گروهی را دارد.

ادامه متن

با کودکان خود صحبت کنید درباره

در مورد لذت هم‌بازی بودن با هم‌سن و سال‌ها و خطراتی که بازی با بزرگترها وجود دارد، صحبت کنیم.

در مورد زشت و قبیح بودن غارت بدون دلیل و صرف رفع نیاز خود با صحبت کنیم.

نظر فرزندمان را در مورد شیوه‌ی ها پیشرفت و رشد در زندگی بپرسیم.

حتما تذکرات امنیتی در ارتباط با سایر بازیکنان را به او گوشزد کنیم؛ اطلاعات از خودش و زندگی، نام کاربری و رمز عبور و هر نکته‌ای غیر از بازی نباید مطرح شود.

در مورد رفتن به شبکه‌های اجتماعی دیگر خارج از بازی نیز به او توجه دهیم.

با فرزندمان در مورد زمان و میزان بازی کردن او قرار بگذاریم تا در تله دعوت‌های مکرر بازی نیافتد.

خلاصه‌ی آن: درباره ی انواع ارتباط ها در فضای بازی و میزان خشونت بازی با فرزند خود صحبت کنیم.

ماجرای بازی

ماجرای این بازی روایت توسعه به شیوه‌ی غربی است؛ شما صاحب تکه‌زمینی شده‌اید که باید در آن حکومتی مقتدر به وجود آورید. برای قدرتمندتر شدن حکومتتان نیاز به منابع طبیعی و پول دارید. با این منابع می‌توانید ارتش درست کنید، ساختمان بسازید و تجهیزاتتان را ارتقاء دهید. برای به‌دست آوردن این منابع سه راه وجود دارد:

صرف وقت

غارت منابع دیگران

صرف پول (پول واقعی: ریال)

اما دهکده‌های دیگر نیز هستند که برای تهیه منابع اقدام به حمله و غارت به دیگر دهکده‌ها می‌کنند؛ پس بازیکن باید به فکر تامین دفاع نیز باشد و بخشی از منابع خود را به اینکار اختصاص دهد.

البته در این راه می‌توان عضو قبیله شد و از اعضا قبیله کمک گرفت و به آنها کمک کرد. به بقیه قبیله‌ها حمله کرد و غارت بزرگی شکل داد و البته جوایز بهتری کسب کرد.

بازی با ترفندهای گوناگون بازیکن را به بازی دعوت می‌کند و می‌خواهد که به بازی برگردد. به مرور چک کردن بازی و در بازی ماندن برای او عادت می‌شود.

ادامه متن

جزئیات بازی

سیستم عامل(ها): ANDROID, IOS

نام توسعه دهنده: Super cell

تاریخ انتشار: بازی برای سیستم عامل‌iOS  در تاریخ ۲ اوت ۲۰۱۲ و  برای اندروید در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ منتشر شد.

تاریخ آخرین به روزرسانی: ۱۳ آبان ۱۳۹۹

نکات برجسته بازی: بازی کلش آف کلنز در آوریل ۲۰۱۳ به‌همراه بازی هی دی توانست درآمد خالصی به مبلغ ۲۷۹ میلیون دلار کسب کند. درآمد روزانهٔ این بازی ۲٫۵ میلیون دلار است که از ۸٫۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب کرده‌است. نرم‌افزار کاربردی این بازی در بازهٔ دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جزو ۵ نرم‌افزار کاربردی برتر از نظر دانلود بوده‌است. نرم‌افزار کاربردی این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده‌است.

نیاز به اینترنت: دارد

امکانات آنلاین: چند نفره بازی کردن، خرید درون‌برنامه‌ای، چت، تشکیل گروه (قبیله)، رتبه‌بندی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): صرفا بنویسید دارد یا ندارد.

ادامه متن

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه