• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی جنگ ستارگان: جدای، فرقه‌ای نابود شده (Star wars Jedi fallen Order)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

1442 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی Star Wars Jedi Fallen Order عنوانی اکشن ماجراجویی است با خشونتی نسبتا بالا ولی بدون خون‌ریزی. بازیکن اکثر مراحل را به تنهایی رد می‌کند و همراهی ندارد. دنیای بازی بسیار گسترده و مملو از مراحل فرعی، مکان‌های مخفی و آیتم‌های گوناگون است. بحث خیانت، وفاداری، پیچش شخصیتی و حفاظت از کودکان در روند بازی بسیار به چشم می‌خورند. درخت مهارت حاضر در بازی بسته به سبک بازی بازیکن، قابل سفارشی سازی است.

ژانر : اکشن

6 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

بازی star wars jedi fallen order توانست روحی دوباره به کالبد سری جنگ ستارگان در دنیای بازی‌های ویدئویی ببخشد و نامزد جوایز بسیاری نظیر بهترین صداگذاری، بهترین طراحی و... در مراسم‌های مختلف شود.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی دشواری نسبتا زیادی دارد و به مرور زمان و مردن‌های پی در پی، ممکن است که اعصاب بازیکن را خرد کند

دنیای جنگ ستارگان به جز بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و اسباب‌بازی‌های بسیار محبوبی دارد که ممکن است فرزند شما به سمت آن‌ها نیز سوق پیدا کند

به دلیل سیستم مرگ و میر و از دست دادن تجربه، ممکن است که بازی برای فرزند شما استرس‌زا باشد

در بازی خون ریزی وجود ندارد، ولی خشونت کاملا بی پرده به نمایش گذاشته میشود.

خلاصه‌ی آن: دنیای جنگ ستارگان به جز بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و اسباب‌بازی‌های بسیار محبوبی دارد که ممکن است فرزند شما به سمت آن‌ها نیز سوق پیدا کند

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 درون مایه‌ی اصلی داستان، مربوط به خیر و شر است. این که شاید خیر کمی ضعیف‌تر از شر باشد، شاید راه شر راحت‌تر و هموارتر از راه خیر باشد، ولی باید راه درست را انتخاب کرد. راجع به این موضوع، نظر فرزندتان و انتخاب او با او صحبت کنید.

بازی در انتها بیان می‌کند که هرچقدر به تاریکی برویم، باز هم امیدی برای برگشت و پیوستن به جبهه‌ی نیکی هست...نظر فرزندتان را در این رابطه بپرسید

خیانت و وفاداری دو روی سکه‌ای هستند که بسیاری از شخصیت‌های بازی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. راجع به ارزش‌های فرهنگی خودمان، وفاداری و خیانت با فرزندتان گفت و گو کنید.

شخصیت‌های بازی بعضی اوقات در تلاش هستند تا اشتباهات گذشته‌ی خود را جبران کنند. راجع به جبران اشتباهات و ناامید نشدن با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه‌ی آن: درون مایه‌ی اصلی داستان، مربوط به خیر و شر است. این که شاید خیر کمی ضعیف‌تر از شر باشد، شاید راه شر راحت‌تر و هموارتر از راه خیر باشد، ولی باید راه درست را انتخاب کرد. راجع به این موضوع، نظر فرزندتان و انتخاب او با او صحبت کنید.

ماجرای بازی

بازی Star Wars Jedi Fallen Order یک عنوان اکشن ماجراجویی است. بازی در دنیایی روایت می‌شود که توسط سری فیلم‌های این مجموعه ساخته شدند و اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارند. دنیای بازی با دنیای واقعی تفاوت‌های زیادی دارد؛ سفر میان کهکشان‌ها و سیارات یک مورد عادی و معمول به حساب می‌آید، خبری از اسلحه‌های باروتی نیست و تقریبا تمام اسلحه‌ها لیزری هستند، ربات‌ها به قدری پیشرفته شده‌اند که جای دستیار انسانی را گرفته‌اند، قدرتی جادو مانند به نام فورس در دنیا وجود دارد که افرادی خاص با بهره بردن از آن به قدرت‌های ماورایی دست پیدا می‌کنند، شمشیرهای نوری یا لایت سیبر به عنوان اسلحه‌ی اصلی این افراد شناخته می‌شود که توانایی بریدن تقریبا همه چیز را دارد و می‌تواند تیرهای لیزری را منعکس کند. استفاده کنندگان از این نیروی فورس به دو دسته تقسیم می‌شوند که نماد کامل خیر و شر در داستان هستند. فرقه‌ای به نام جدای، افرادی هستند که رو به نیکی آورده‌اند و از فورس برای اهداف خیر استفاده می‌کنند، از طرفی دیگر عده‌ای هستند که معمولا از طرف امپراتوری فرستاده می‌شوند و رو به سمت تاریک فورس می‌آورند و نقش شر را در داستان‌های جنگ ستارگان دارند. نکته‌ی جالب در طول داستان آن است که هر کسی می‌تواند از سمت خیر، به سمت اریک فورس رو بیاورد و این انتخاب خود شخص است که طرف خوبی بماند یا به جبهه‌ی تاریک بپیوندد. داستان از جایی شروع میشود که کال کستیس، یکی از اعضای سابق فرقه‌ی جدای و احتمالا آخرین بازمانده از این فرقه، پوشش خودش را لو می‌دهد و تحت تعقیب افراد امپراتوری قرار می‌گیرد. در طی داستان، او با افرادی ملاقات می‌کند که بعضی از آنان گذشته‌ای تاریک داشتند و تصمیم گرفتند به جبهه‌ی نیکی بپیوندند و از طرفی دیگر، بعضی افراد ابتدا در جبهه‌ی خوب مبارزه می‌کردند و نهایتا به سوی تاریکی سوق پیدا کرده‌اند. کال و دوستانش تصمیم می‌گیرند تا به سراغ آدرس کودکانی بروند که توانایی استفاده از فورس را دارند. کال می‌خواهد این کودکان را پیدا کرده، اموزش دهد و فرقه‌ی جدای را دوباره بازسازی کند. از طرفی، کال باید این آدرس را زودتر از امپراطوری پیدا کند، چرا که امپراطوری نیز به دنبال این کودکان است و می‌خواهد از آنان جنگجویانی بی رحم برای حکومت بر مردم بسازد. بازی پیچش داستانی خاصی ندارد، با این حال هر از چند گاهی پیشینه داستانی یک شخصیت مشخص می‌شود و پیچش این شخصیت‌ها جذابیت داستان را تا انتها حفظ می‌کند. جالب‌ترین نکته در داستان بازی، انتهای آن است. کال با این که می‌تواند زودتر از امپراطوری به آدرس کودکان دست پیدا کند، ولی در طی سفر و تلاشش برای پیدا کردن این آدرس در می‌یابد که با تعلیم این کودکان و تبدیل آن‌ها به جدای، حق انتخاب زندگی را از آن‌ها می‌گیرد و دنیایی پر از خشونت، جنگ و مبارزه را به آن‌ها تحمیل می‌کند. از همین رو، کال و دوستانش با اتفاق نظر، آدرس را نابود کرده و نه خود به دنبال کودکان می‌روند و نه اجازه می‌دهند که امپراطوری هیچ‌گاه دستش به این کودکان برسد.  گیم‌پلی بازی مملو است از بخش‌های پلتفرمر یا سکوبازی که بازیکن باید راه خود را از میان خرابه‌ها و معبدهای قدیمی بازی کند. معماهای بازی اکثر آسان هستند ولی تعدادی نیز وجود دارند که حسابی بازیکن را به چالش می‌کشند. مبارزات نیز چالش و سختی خاصی دارند و نیازمند تمرکز، عکس العمل بالا و واکنش‌های سریع هستند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، اکس باکس سری اکس، اکس باکس سری اس، استیدیا، ویندوز

نام ناشر: الکترونیک آرتس

نام توسعه دهنده: ریسپان انترتیمنمنت

تاریخ انتشار: بیستم آبان سال 98 مصادف با یازدهم نوامبر سال 2019 میلادی

تاریخ آخرین به روزرسانی: بیست و سوم دی ماه سال 99 مصادف با دوازدهم ژانویه‌ی سال 2021

نکات برجسته بازی: بازی star wars jedi fallen order توانست روحی دوباره به کالبد سری جنگ ستارگان در دنیای بازی‌های ویدئویی ببخشد و نامزد جوایز بسیاری نظیر بهترین صداگذاری، بهترین طراحی و... در مراسم‌های مختلف شود.

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: ندارد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

 

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیرمهدی محمودی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

عالی هست فقط بهم بگویید:(چطور دانلود کنم؟).

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ ستارگان: جدای، فرقه‌ای نابود شده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!