• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی جست و جوی اژدها (Dragon Quest Builders 2)

author-img

توسط : آرین مرادی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

363 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی Dragon Quest Builders 2 یک بازی ماجرایی جهان باز است که تمرکز خود را برروی ساخت و ساز قرار می‌دهد و در این راه، هدفش را کمک به دیگر افراد نشان می‌دهد. مبارزات در بازی بسیار ابتدایی و ساده طراحی شده و فاقد هرگونه خشونت است. ترس و استرس نیز تقریبا در بازی جایی ندارند. بازی تلاش می‌کند در مسیر داستانی، عناصری نظیر همبستگی، همکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران را به بازیکن نشان دهد.

ژانر : ماجراجویی

3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی خلاقیت بازیکن را به شدت تحریک می‌کند. بازی فضایی فانتزی و کاملا کارتونی دارد.حس همکاری زیادی بین بازیکن و شخصیت‌های هر روستا ایجاد می‌کند.همبستگی در بازی به اعضای روستا زیاد است. ماموریت‌های فرعی نشان می‌دهند که چطور حتی آدم‌های بد می‌توانند خوب باشند. این بازی، شامل برخی از صحنه های خشونت آمیز، خون، زبان تحقیر آمیز و اشارات جنسی و تصاویر الکل است. همچنین از ارتباط کاربران با یکدیگر در حالت آنلاین پشتیبانی می کند که ممکن است منجر به برخورد با افراد ناشناس یا نامناسب شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به همکاری، هدف مشترک و کار تیمی با فرزندتان صحبت کنید

هدف قهرمان داستان که کمک به دیگران است را با فرزندتان مورد بحث قرار دهید؛ آیا چنین چیزی ممکن است که تنها به فکر دیگران بود؟

راجع به خلاقیت و ایجاد ایده‌های نو با فرزندتان صحبت کنید. شما می توانید از این بازی به عنوان یک فرصت برای تقویت خلاقیت، همکاری و تفکر انتقادی کودکان خود استفاده کنید.

ماجرای بازی

داستان بازی روایت‌گر ماجرای افرادی به نام «سازنده» است. شخصیت اصلی که یکی از همین سازنده‌ها است، دزدیه و در یک کشتی زندانی می‌شود. وقتی که او موفق می‌شود از کشتی فرار کند، بیهوش شده و در جزیره‌ای ناشناخته بیدار می‌شود. او در اینجا با افراد مختلفی آشنا می‌شود، به روستاییان کمک می‌کند، به دیگر جزایر رفته و با دیگر افراد تعامل برقرار می‌کند تا اینکه طی یک اتفاق، متوجه می‌شود که تمام این قضایا و دنیایی که در آن زندگی می‌کنند، توهمی است که توسط ارباب شرارت برای آنان ساخته شده. پس از این به بعد، هدف شخصیت اصلی و دوستانش این می‌شود که به سراغ ارباب شرارت رفته، این توهم را از بین ببرند  و دنیای خود را نجات دهند. بازی از زاویه‌ی دوربین سوم شخص دنبال می‌شود و شامل چند بخش مختلف است. بخش اول و بزرگ‌ترین بخش بازی، بخش ساخت و ساز است. بازیکن آزاد است که با پیدا کردن شیوه‌ی ساخت ابزار و اشیاء مختلف، با جمع‌آوری منابع مورد نیاز، آن را بسازد و تقریبا محدودیتی در این راه برای بازیکن وجود ندارد. بخش دوم، مبارزات بازی است. مبارزات بازی کاملا کودکانه بوده و فاقد هرگونه پیچیدگی خاصی است. بازیکن به دشمنش ضربه می‌زند، پس از اتمام نوار سلامتی دشمن، حریف ناپدید شده و به همین سادگی مبارزات بازی تمام می‌شوند. خط داستانی بازی نیز مخلوطی از همین دو بخش است و لی تمرکز اصلی خود را روی ساخت و ساز و کمک به دیگر افراد می‌گذارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): پلی استیشن 4، اکس باکس وان، ویندوز، نینتندو سوییچ

نام ناشر: اسکوئر انیکس

نام توسعه دهنده: اسکوئر انیکس

تاریخ آخرین به روزرسانی: در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ شمسی یا ۲۰۲۳-۰۹-۰۶

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی را تجربه کرد ولی با اتصال به آن امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: چندنفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها:  سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جست و جوی اژدها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!