• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی تگ و وی در سیاره میترا ( Tag And Vee In Mithra Planet)

author-img

توسط : محمدحسین سیمیار ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

226 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بازی ایرانی و سوم‌شخص تگ و وی داستان ماجراجویی دو موجود فضایی است که می‌خواهند از چنگ ربات‌هایی که آن‌ها را زندانی کرده‌اند فرار کنند و خودشان را به خانواده و دوستانشان برسانند. بازیکنان در این راه لازم است پازل‌هایی را حل کنند. بازی خشونت و ترس جزئی و فانتزی دارد. داستان بازی نیمه‌کاره می‌ماند و وجود مشکلات فنی، بازی را تا حدی خسته‌کننده می‌کند.

ژانر : ماجراجویی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

اولین بازی ایران عرضه شده برای کنسول ایکس باکس

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تگ و وی یک بازی ایرانی است که سال 1390 تولید شده است. کیفیت این بازی به نسبت آن سال‌ها مناسب بوده؛ اما در برابر بازی‌های امروزی از نظر فنی ضعیف به نظر می‌رسد. بازی به‌صورت کامل ساخته نشده است و در انتها نیمه‌کاره رها می‌شود و داستان آن مشخص نمی‌شود. گرچه پیام «ادامه دارد» در انتهای بازی دیده می‌شود؛ اما باگذشت این سال‌ها ساخت ادامه آن بعید به نظر می‌رسد. با تمامی مشکلاتی که این بازی دارد حاوی پیام‌های مثبتی همچون همکاری و کمک به دیگران است. زبان فارسی و صداگذاری مناسب بازی را جذاب کرده است. در انتهای بازی دروچ به تگ و وی خیانت می‌کند.   خلاصه‌ی آن: مشکلات بازی زیاد است؛ اما باتوجه‌به صداگذاری و پیام‌های ارزشمند آن، امتحانش ضرری ندارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پدر و مادر عزیز توصیه همیشگی ما همراهی شما در هنگام بازی با فرزندتان به‌عنوان یک هم‌بازی و صحبت دررابطه‌با اتفاقات بازی است. این عمل علاوه بر تجربه لحظات خوش، ارتباط والد و فرزندی شما را نیز تقویت می‌کند.

دررابطه‌با کمک تگ به دروچ در عین اینکه وی به دروچ اعتماد نداشت با فرزندتان صحبت کنید. به نظر او تگ کار خوبی کرد که به دروچ کمک کرد یا نه؟ در این جا بهتر است به دنبال گرفتن جواب مطلوب خود نباشید سعی کنید با طرح سؤالات بیشتر مانند: آیا باید به غریبه‌ها اعتماد کنیم؟ چه هنگامی می‌توانیم به یک نفر کمک کنیم؟ اگر تگ به دروچ کمک نمی‌کرد چگونه می‌توانست رمز ورود را پیدا کند؟ و... سؤالات بیشتری برای او ایجاد کنید. این‌گونه می‌توانید قوای تفکر او را تقویت کنید.

والدین گرامی ممکن است این بازی در مورد آدم‌فضایی‌ها برای فرزندتان سؤالاتی ایجاد کند. دررابطه‌با این موضوع با او صحبت کنید. این مسئله بهانه خوبی می‌تواند برای پیش‌کشیدن بحث نجوم و رصد ستارگان باشد.

خلاصه‌ی آن:

هم‌بازی فرزندتان در ماجراجویی تگ و وی باشید و با طرح سؤالات بیشتر او را به وادی تفکر پرت کنید.

ماجرای بازی

بازی ایرانی تگ و وی یک بازی سوم‌شخص ماجراجویی است. بازی از درون زندان آغاز می‌شود. جایی که «تگ» در آن گرفتار است. در همان ابتدا او  با «وی» آشنا می‌شود و این دو درحالی‌که معلوم نیست به چه علت زندانی شده‌اند با یکدیگر برای فرار از این زندان و رفتن به سیاره محل سکونت تگ تلاش می‌کنند. در این مسیر باید معماهای گوناگونی را حل کنند و با مخفی‌کاری از دست ربات‌های نگهبان فرار کنند. آن‌ها با رسیدن به سیاره تگ با شخصی به «دروچ» آشنا می‌شوند. وی به دروچ اعتماد ندارد؛ اما بااین‌وجود تگ به دروچ اعتماد می‌کند. بازی فانتزی است و خشونت و ترس خاصی ندارد. صداگذاری‌های بازی خوب و قوی هستند. شخصیت وی گاهی تیکه‌هایی به تگ می‌اندازد که بیشتر بازی را بامزه می‌کند. کنترل و دوربین بازی اذیت‌کننده است و بازیکنان را خسته می‌کند. بعضی از معماهای بازی سخت و پیچیده هستند و درون بازی راهنمایی مستقیمی ندارند. بازیکنان می‌توانند از فایل راهنمایی که در خارج از بازی قرار داده شده برای حل معماها استفاده کنند. در انتها بازی با خیانت دروچ تمام می‌شود و داستان آن نیمه‌کاره می‌ماند. گرچه تیم سازنده نوشته که بازی ادامه دارد؛ اما باگذشت 13 سال، ساخت ادامه آن بعید به نظر می‌رسد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): PC , Xbox 360

نام ناشر: رسانا افزار شریف

نام توسعه دهنده: رسانا افزار شریف

تاریخ انتشار: 1390

تاریخ آخرین به روزرسانی: 28/7/1400

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملا آفلاین است.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تگ و وی در سیاره میترا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!