• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بیایید ایجاد کنیم (Let’s Create! Pottery Lite)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

476 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
یک بازی آرام‌بخش و شبیه‌ساز سفالگری است که تمام مراحل ساخت، طراحی و منبت‌کاری سفال را در قالب بازی و سرگرمی به بازیکن یاد می‌دهد و خلاقیت و استعدادهای هنری بازیکن را پرورش می‌دهد.

ژانر : تفننی

4 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در کشور ما هنرهای دستی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از این هنرها که از ارزش بالایی برخوردار است، هنر سفالگری است. (نام بازی) یک بازی سالم شبیه‌ساز سفالگری است که در آن فرزندتان با تمام مراحل ساخت و طراحی و منبت‌کاری سفال آشنا می‌شود. این بازی به فرزندتان اجازه می‌دهد تا از قوه تخیل خود استفاده کرده و تمام خلاقیت‌های خود را برای ساخت اشکال سفالی به کار گیرد. البته  باید توجه داشته باشید که کودکان در سنین پایین، بیشتر از طریق بازی در دنیای واقعی و بازی‌هایی که جنبه‌ی فیزیکی دارند رشد کرده و پرورش می‌یابند. فرزندتان می‌تواند با انگشتان خود، طرح‌هایی را روی سفال که در حال چرخش است، ایجاد کند و گل‌ها را مطابق  با سلیقه خود شکل داده و یا طرح‌هایی که در بازی به او نمایش داده می‌شود را بسازد. ساخت طرح درخواست شده بازي، طراحی‌های ظاهري، رنگ‌بندی‌ها و نقاشی‌های روي بدنه کوزه‌ها و ظروف سفالي می‌تواند به رشد مهارت‌های بصری و فضایی و پرورش استعدادهای هنری فرزندتان کمک کند. موسیقی آرامش‎بخش و تصویر فضای سبز پشت سفال در حین بازی به فرزندتان حس آرامش می‎دهد و استرس را کاهش می‌دهد.

خلاصه‌ی آن:

Let’s Create! Pottery Lite یک بازی آرام‌بخش و شبیه‌ساز سفالگری است که به فرزندتان این اجازه را می‌دهد که تمام خلاقیت خود را برای ساخت اشکال سفالی به کار گیرد و با تمام مراحل ساخت و طراحی و منبت‌کاری سفال آشنا شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید در مورد ویژگی‌های هنر سفالگری، مراحل ساخت، طراحی و منبت‌کاری سفال که با فرهنگ ایرانی نیز سازگار است با فرزندتان صحبت کنید. یکی از لذّت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان خمیربازی و گِل‌بازی است. می‌توانید در محیطی سرشار از نشاط همراه فرزندتان اشکال سفالی درست کنید تا علاوه‌ بر گذراندن اوقاتی خوب، مهارت‌های دست‌ورزی در فرزندتان را هم تقویت کنید. بهتر است در سنین پایین بچه‌ها از بازی‌های واقعی با خانواده یا دوستان خود لذت ببرند تا بازی‌های رایانه‌ای.

ماجرای بازی

Let’s Create! Pottery Lite یک بازی آرام‌بخش و شبیه‌ساز سفالگری است که تمام مراحل ساخت، طراحی و منبت‌کاری سفال را در قالب بازی و سرگرمی به بازیکن یاد می‌دهد. بازی آفلاین است اما در صورت اتصال به اینترنت امکانات بیشتری در بازی برای بازیکن فراهم می‌شود. گرافیک بازی سه‌بعدی و موسیقی متن بازی شامل صداهای طبیعی مانند جیک‌جیک پرنده‎ها، حرکت برگ و مواردی برای ایجاد محیط آرام است و تصویر پشتی نمای یک جنگل با درختان زیاد است که به‌صورت محو و درهم‌رفته نمایش ‌داده‌شده می‌شود. گیم پلی بازی ساده و شامل ساخت و آماده‌سازی کوزه‌ها و ظروف سفالی است. در ابتدا سفارش‌هایی برای بازیکن ارسال می‌شود و از بازیکن تقاضا می‌شود تا شکل درخواست شده را بسازد. بازیکن با نگه‌داشتن انگشت روي صفحه به گل‌ها شکل داده و باید طرح‌ها را درست مثل عکس‌های نشان داده شده در بياورد، سپس طراحی‌های ظاهري، رنگ‌بندی‌ها و نقاشی‌های روي بدنه کوزه‌ها و ظروف سفالي را انجام می‌دهد و کوزه را برای پخت به داخل کوره می‌فرستد. اين قسمت بيشتر از اينکه بخواهد چالش‌برانگیز باشد بخشي آرامش‌بخش و به‌نوعی امتيازي است، بازیکن می‌تواند از بين ده‌ها مدل مختلف، چيزي که مطابق با سلیقه‌اش است را انتخاب نماید و يا طرح درخواست شده‌ی خود بازي را از بين طرح‌های پیش‌فرض انتخاب کند. بعد از آماده‌شدن ظروف سفالی بازیکن می‌تواند آن را به مزایده گذاشته و به بالاترین قیمت بفروشد. هراندازه ظروف باکیفیت‌تر ساخته شده باشد گران‌تر به فروش می‌رسد فروش طرح و تحویل سفارش باعث افزایش سکه داخل بازی می‌شود که از این سکه‌ها برای خرید رنگ و طرح‌های جدید استفاده می‌شود.

جزئیات اثر

نام ناشر: Infinite Dreams 

نام توسعه دهنده:    Infinite Dreams 

تاریخ آخرین به روزرسانی: 1/12/2017

1396/09/10

نیاز به اینترنت: ندارد ولی در صورت اتصال به اینترنت امکانات بیشتری در بازی فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، اشتراک‌گذاری محتوا

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ویدا بالایی

۱۳ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

عالی عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیایید ایجاد کنیم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!