• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بسکتبال زمین بازی ۲ (NBA 2K Playgrounds 2)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2498 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این نسخه از بازی‌های بسکتبال با فراهم کردن یک فضای فانتزی و کارتونی و حتی تخیلی سعی دارد از پیچیدگی بازی کم کرده و آن را برای تجربه جذاب‌تر کند.nba 2k playgrounds 2 امکان بازی چندنفره به‌صورت محلی را در اختیار بازیکن می‌گذارد و همچنین بازیکن می‌تواند با دوستانش به تجربه بازی بپردازد. این بازی حرکات خاص و اغراق‌آمیزی دارد که می‌تواند علاقه‌مندان به بسکتبال را به وجد بیاورد.

ژانر : مسابقه‌ای

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی نسخه‌ای فانتزی از بسکتبال است که در آن تیم‌های دونفره به رقابت باهم می‌پردازند. در این نسخه تلاش شده تا از پیچیدگی‌های بازی کاسته شود و بازی  بیشتر جذاب باشد تا حرفه‌ای.

 در یکی از زمین‌های بازی یک زمین ساحلی وجود دارد که افراد کنار زمین که نقشی در بازی ندارد، پوشش کم و نامناسبی دارند.

قابلیت آنلاین بازی تنها برای دوستانی که بازیکن از قبل آنها را به شبکه دوستان خود اضافه کرده قابل تجربه است و فرزندتان در داخل بازی نمی‌تواند با افراد غریبه بازی را تجربه کند.

این بازی قابلیت تجربه به‌صورت چندنفره محلی (local) را دارد و می‌توانید به همراه فرزندتان به تجربه بازی بپردازید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید برای شروع گفت‌وگو از فرزندتان در مورد علاقه‌اش به بسکتبال بپرسید، اینکه چرا این ورزش را دوست دارد و به چه تیم‌ها و بازیکنانی علاقه‌مند است؟

همچنین می‌توانید اهمیت همکاری را در بازی از او سؤال کنید. در بسکتبال واقعی این همکاری تا چه حد اهمیت دارد و آیا همکاری در زندگی واقعی هم همین‌قدر مهم است؟

اگر فرزندتان این بازی را با دوستانش تجربه می‌کند از او بخواهید برای شما از تجربه‌هایش تعریف کند. همچنین می‌توانید چگونگی برخورد دوستانش با او را از او جویا  شوید و در صورت نامناسب‌بودن رفتارشان بسته به  چگونگی آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنید و با او در این مورد به صحبت بپردازید.

باتوجه‌به سیستم تقویت بازیکن (که در ماجرای بازی توضیح داده شده) می‌توانید نظر او را در مورد اهمیت تلاش در بهترشدن و موفق شدن را بپرسید. همچنین قابل‌ذکر است که در زندگی حقیقی نیز، شرایط اولیه هرکس نقش اصلی را در موفق شدن او بازی نمی‌کند و مهم‌ترین فاکتور میزان تلاش هر فرد است.

خلاصه‌ی آن: می‌توانید اهمیت همکاری را در بازی از او سؤال کنید. در بسکتبال واقعی این همکاری تا چه حد اهمیت دارد و آیا همکاری در زندگی واقعی هم همین‌قدر مهم است؟

ماجرای بازی

این نسخه از بازی‌های بسکتبال با فراهم‌کردن یک فضای فانتزی و کارتونی و حتی تخیلی سعی دارد از پیچیدگی بازی کم کرده و آن را برای تجربه، جذاب‌تر کند. در این بازی شاهد سبک بسکتبال خیابانی و "پنج سه یک" هستیم که در بازی بسکتبال تیم‌های دونفره روبروی هم قرار گرفته و به رقابت می‌پردازند.

 این رقابت می‌تواند به حالت لیگ نیز برگزار شود که جوایز ارزنده‌ای برای بازیکن دارد. بازی به حالت محلی (local) قابل‌استفاده است و می‌توانی با اتصال دسته به‌صورت چندنفره آن را تجربه کرد. همچنین بازیکن می‌تواند با دوستان مجازی‌اش که از قبل در شبکه‌ی خود دارد، بازی را تجربه کند. این بازی امکان بازی‌کردن با افراد ناشناس را به‌صورت آنلاین نمی‌دهد.

در ابتدای بازی تنها تعداد کمی بازیکن بسکتبال در اختیار فرد قرار می‌گیرد و رفته‌رفته باید برای به‌دست‌آوردن بازیکنان معروف و بهتر تلاش کرد. نکته‌ای که در این مورد حائز اهمیت است این است که حتی بهترین بازیکنان بسکتبال در ابتدا تفاوت فاحشی با دیگر بازیکنان ندارند و فرد باید با تلاش و کسب تجربه و گذراندن چالش‌های مربوط به هر بازیکن، آنها را تقویت کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): microsoft windows ،xbox one ،playstation 4 ،nintendo switch ،playstation 5 ،ps4 ،ps5 ،xbox series x ،xbox series s

نام ناشر: 2K Sports،2K Games

نام توسعه دهنده: Saber Interactive

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۳ 2018-10-15

تاریخ آخرین به روزرسانی: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶ 2019-03-07

نیاز به اینترنت: بدون اتصال به اینترنت می‌توان بازی کرد اما با اتصال به اینترنت قابلیت های بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، رتبه‌بندی، تشکیل گروه، چالش، چندنفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بسکتبال زمین بازی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!