• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی برادران: داستان دو پسر (Brothers a tale of two sons)

author-img

توسط : احسان دهشیری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

502 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی در سبک ماجراجویی است که بر اساس همکاری دو برادر برای نجات پدرشان ساخته شده است. بازیکن انواع مختلفی از معماها و پازل‌ها برای عبور از موانع به صورت آفلاین حل می‌کند. خشونت و ترس زیادی در بازی وجود دارد. بازی برروی محبت و همکاری دو برادر و مقابله آن‌ها با ناملایمات زندگی توجه می‌کند.

ژانر : ماجراجویی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده بیش از 50 جایزه مختلف اعم از جایزه بازی سال، جایزه BAFTA Games برای نوآوری در سال 2014 و جایزه VGX برای بهترین بازی کنسول ایکس‌باکس 360 در سال 2013

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی در ژانر ماجراجویی و کارتونی است. داستان در مورد دو برادری است که قرار است مسیری را برای پیدا کردن دارویی خاص دنبال کرده تا بتوانند پدرشان که در بستر بیماری است از مرگ نجات دهند. کودک کنترل هر دو شخصیت یعنی دو برادر را به صورت هم‌زمان داشته و باید با کنترل هر یک از آن‌ها بازی را پیش ببرد. بازی کاملاً بر اساس همکاری‌ای است که بین این دو کاراکتر وجود دارد. معماهایی در بازی گنجانده شده که برای پیشروی نیاز است با همکاری این دو برادر که کنترل آن‌ها توسط کودک انجام می‌شود حل شوند. بازی کاملاً آفلاین است و امکان بازی به صورت محلی و دو نفره دارد. ترس و خشونت زیادی در بازی صحنه‌هایی بسیار زیاد است. خونریزی از جنگجویان عظیم الجسه ای که مرده‌اند دیده می‌شود و در ادامه دو شخصیت بازی به خون آن‌ها آغشته می‌شوند. خون زیاد و اعضای بدن قطع شده خشونت و ترس را می‌تواند برای کودک کم سن تداعی کند. مبارزه در بازی محوریت ندارد و تنها به صورت خیلی کوتاه مبارزه با یک عنکبوت دیده می‌شود. در بازی فردی مست نمایش داده می‌شود که روی صندلی نشسته است. با نزدیک شدن برادر کوچک به او، کودک می‌تواند شخصیت را وادار به صحبت با او کرده و در ادامه برادر کوچک از بطری مشروب فرد مست امتحان می‌کند که از نکات قابل تأمل بازی است. این بازی اهمیت ویژه‌ای به حس برادرانه و همکاری بین آن‌ها برای موفقیت داده و این محبت میان شخصیت‌ها در معرض نمایش قرار داده می‌شود. از کمک کردن به برادر کوچک برای شنا در رودخانه گرفته تا تلاش برای جابه‌جایی اجسام سنگین به کمک یکدیگر در بازی طراحی شده است. حس مسئولیت پذیری برای نجات پدرشان باعث شده تا این دو فرزند سیلی از مخاطرات را به جان بخرند. این بازی، در گوگل‌پلی و اپ‌استور، پولی است ولی نسخه مود شده‌ی آن در سایت‌های ایرانی موجود است.

خلاصه‌ی آن: بازی در سبک ماجراجویی است. داستانی با محوریت همکاری دو برادر برای عبور از موانع، تلاش برای موفقیت، مبارزه با ترس، محبت و اهمیت به برادر و خانواده از ویژگی‌های بازی است. خشونت و ترس در بازی در بخش‌هایی بسیار بالا است و ارزش یاددهی بالایی نیز دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین گرامی در این بازی خشونت و ترس زیادی به چشم می‌خورد و بخش همکاری و محبت بین دو برادر بازی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 از فرزند خود در مورد روابط برادر خواهری سوال کرده و در مورد همکاری بگویید.

از سختی‌هایی که این دو برادر کشیدند سؤال کنید.

 تأثیر بازی بر روی فرزندتان را جویا شده و از او بخواهید تا داستان را از دید خودش بازگو کند.

بازی صحنه‌های پرخون زیاد دارد و می‌توانید لزوم وجود یا عدم وجود آن‌ها را در بازی از کودک بپرسید.

 راجع به مشروب خوری و خیانت دوستان و قباحتش هم با توجه به ارزش‌های درون خانوادگی صحبت کنید.

خلاصة آن: صحنه‌های خونین بازی در بخش‌های از داستان دیده می‌شوند که علت وجود و لزوم حضور این حجم از خون در بازی را با کودک بحث کنید.

داستان بازی و رنج‌های کشیده شده توسط دو برادر و قباحت مشروب خوری با توجه به معیارهای خانوادگی بحث شود

ماجرای بازی

بازی در سبک ماجراجویی و با امکان دو نفره بازی کردن ساخته شده است. داستان بازی از اینجا شروع می شود که دو برادر مادر خود را در دریا از دست داده اند و یک خاطره تلخ از آن موقع برای آن ها باقی مانده است. حال پدر آن ها به بیماری ای مبتلا شده که پزشک دهکده بهبودی او را در یافتن دارویی از یک درخت جادویی می داند. این دو برادر با همکاری و گذر از مناطق مختلف و رو به رو شدن با انواعی از معماها مسیر خود برای یافتن این دارو را  از پی میگیرند. بازیکن باید هر دو برادر را کنترل کرده و این دقیقا نقط متمایزکننده و جالب این بازی است که تمامی همکاری ها و معماها توسط یک بازیکن با استفاده از دو شخصیت انجام میشود. در طی این مسیر عملا خشونت و ترسی دیده نمیشود و حل معماها و پازل های مختلف پایه اصلی بازی هستند. کیفیت بازی در کل کارتونی و سرعت آن ارام است و نیاز به عکس العمل سریع ندارد. شما با کنترل کردن دو برادر کوچک و بزرگ در مسیر بازی پیشوری کرده و از موانع مختلف عبور می کنید. بازی در گوگل پلی و اپ استور پولی می‌باشد.

جزئیات اثر

ژانر بازی: ماجراجویی

سیستم عامل(ها): ویندوز، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، Android، IOS، ویندوز فون، اکس باکس وان، اکس باکس 360

نام ناشر: 505 Games

نام توسعه‌دهنده: Starbeeze Studios

تاریخ آخرین به‌روزرسانی:

2018/12/18-1397/9/27

نیاز به اینترنت: ندارد

امکانات آنلاین: ذخیره‌سازی.

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد برادران: داستان دو پسر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!