• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بالهای تاریک (قسمت اول)

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

415 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بال‌های تاریک یک بازی در ژانر معمایی و ماجراجویانه با داستانی تخیلی است که به ماجرای مفقودشدن و گروگان‌گیری تعدادی هنرپیشه در دهه‌ی چهل می‌پردازد. گیم پلی بازی به سبک اشاره و کلیک و حل پازل طراحی شده است و حل معماها با پرداخت پول روند آسان‌تری خواهند داشت.

   

 

ژانر : معمایی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

دومین بازی مورد انتظار و جزو پنجاه اثر برتر سال 2015 از سوی سایت IndieDB * کاندید بهترین بازی موبایل و نوآورانه ترین بازی در جشنواره TGC2017 * دریافت نام سینمایی ترین بازی سال 95 از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای * کاندید بهترین بازی ماجراجویانه در جشنواره ششم بازی های تهران

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی داستانی پلیسی، ماجراجویانه و تخیلی دارد که به داستان مفقودشدن و گروگان‌گیری تعدادی هنرپیشه در دهه‌ی چهل می‌پردازد.

 ماجرای بازی در محیط‌های تاریک و مکان‌های مرموز اتفاق می‌افتد. صحنه‌های حبس و گروگان‌گیری، چهره‌ی نقاب‌دار گروگان‌گیر، صدای بم گوینده، رد خون در برخی مکان‌ها، موسیقی متن پر هیجان، ماجرای داستان و... فضایی ترسناک و رعب‌آور را برای فرزندتان تداعی می‌کند.

 اگر فرزندتان روحیه‌ی ماجراجویی دارد و نسبت به دنبال‌کردن داستان‌های پررمزوراز علاقه نشان می‌دهد این بازی ترکیبی از داستان مصور، بازی و معما است که تجربه‌ی لذت بخشی را برایش خواهد داشت. اما اگر فرزندتان حساس و زودرنج است قطعاً این بازی مناسب او نخواهد بود. این‌گونه داستان‌ها شاید روی برخی افراد آشفتگی و ترس به وجود بیاورد یا اینکه نسبت به محیط اطراف بدبین و بی‌اعتماد شوند یا احساس ناامنی و خشونت بر آنها غلبه کند.

 حل برخی معماهای بازی دشوار است و نیاز به کمک‌گرفتن از راهنما وجود دارد که با خرید درون‌برنامه‌ای حل معماهای بازی روند آسان‌تری خواهند داشت و ممکن است فرزندتان تحریک به استفاده از پرداخت درون‌برنامه شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد خشونتی که در بازی از طرف گروگان‌گیر روی افراد انجام می‌شود و احساس ترسی که ممکن است در فرزندتان ایجاد شود با او گفتگو کنید و اجازه‌ی برون‌ریزی احساسات را به او بدهید.

 در ارتباط با چرایی انجام جرم و جنایت با فرزندتان صحبت کنید.

  حل برخی معماهای این بازی کمی پیچیده است و نیاز به کمک‌گرفتن از راهنما با پرداخت پول وجود دارد که می‌توانید در حل معماها به او کمک کنید و یا تلاش فردی برای رسیدن به هدف را برایش بازگو کنید.

ماجرای بازی

در ابتدای بازی روایت ماجرا با استفاده از داستان مصور (کمیک استریپ) آغاز می‌شود و بازیکن در جریان مفقودشدن تعدادی بازیگر قرار می‌گیرد. در همین حین بازیگر جوانی به نام سام حقیقی ربوده می‌شود و در جایی متروکه به هوش می‌آید. از سوی دیگر سروان تیرداد نیز به دنبال جستجوی حقیقت به دنبال سرنخ‌هایی برای پایان‌دادن به این پرونده مرموز است. بازیکن باید با حل معماها و با استفاده از اشیا و سرنخ‌هایی که در محیط قرار گرفته شده‌اند از آنجا فرار کند. بازیکن در هر قسمت با نامه‌های مشکوک و حاوی تهدید روبرو می‌شود. برای گرفتن راهنمایی در حل معماهای پیچیده نیاز است بازیکن از پرداخت درون‌برنامه‌ای استفاده کند.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها): android

 نام ناشر: لکسیپ گیمز

 نام توسعه‌دهنده: لکسیپ گیمز

 تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 09/08/2020-15/01/1399

 نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

 امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ

 امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سید امیر ارسلان ذاکری

۴ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

عالی بود اگر دنبال بازی معمایی هستید پیشنهاد می کنم بریزید

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

اا

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بالهای تاریک (قسمت اول)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!