• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بازی تخم مرغ

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

870 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی تخم‌مرغ بر خلاف ظاهر ساده‌اش نیاز به مهارت بالایی برای رد کردن مراحلش دارد. اولین مرحله، آموزشی است و روش انجام بازی را به بازیکن یاد می‌دهد.جدایی تخم‌مرغ از مادرش که تداعی کننده‌ی جدایی از مادر است، بر بازیکنان کم سن می‌تواند اثر نامطلوبی داشته باشد. مرحله پایانی بازی، جدا از اینکه سخت‌ترین مرحله است، محیطی تاریک و ترسناکی دارد. تبلیغاتی که به صورت ناگهانی نمایش داده می‌شوند، می‌توانند برای بازیکن کمی اذیت کننده باشند.

ژانر : اکشن

5 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی تخم مرغ یک بازی در ژانر اکشن است که بر خلاف ظاهر ساده‌ی آن، نیاز به مهارت، دقت و سرعت عمل بالایی دارد. سختی این بازی می‌تواند باعث کلافه شدن بازیکن شود به ویژه اینکه مراحل بازی موزیکال هستد و تکرار پشت سر هم یک اهنگ در ضمن شکست خوردن، می‌تواند باعث عصبانی شدن بازیکن نیز بشود البته بازیکن می‌تواند با قطع کردن صدای بازی، با آرامش بیشتری بازی را انجام دهد. نمایش تیغه‌های آغشته به خون تداعی کننده‌ی کشتار و قتل است و برای بازیکنان کم سن، نمایش این گونه تیغه‌ها حساسیت برانگیز است. مرحله‌ی اول بازی، آموزشی است و نحوه‌ی بازی کردن را به خوبی به بازیکن آموزش می‌دهد همچنین در پایان این مرحله تعداد زیادی سکه به بازیکن جایزه داده می‌شود که با هر بار انجام این مرحله، همان مقدار سکه را بازیکن دریافت می‌کند و از این نظر نیازی به خرید درون برنامه‌ای سکه‌ها نیست. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، نمایش تبلیغات بدون خواست بازیکن است که چون منبع تبلیغ‌ها مشخص نیست، نیاز به توجه دارند. بازیکن برای هر مرحله، ده قلب دارد و در صورتی که قلب‌هایش تمام بشود، می‌تواند مرحله را از اول آغاز کند و یا با تماشای یک تبلیغ به اندازه یک قلب دیگر بازی را ادامه دهد و یا می‌تواند با پرداخت سکه به ادامه‌ی آن مرحله بپردازد و در صورتی که مجددا ببازد، باید دو برابر تعداد سکه‌های دفعه قبل را بپردازد ولی چون تعداد سکه‌هایی که در روند بازی به دست می‌اید، زیاد است، نیاز جدی به خرید درون برنامه‌ای این سکه‌ها وجود ندارد. از سکه‌ها برای خرید اسکین نیز می‌توان استفاده کرد که البته صرفا جنبه تزئینی و نمایشی دارند. مرحله پایانی بازی، یک محیط تاریک و ترسناک است که تخم مرغ مورد حمله سریع روباه‌ها و تیغه‌ها قرار می‌گیرد.

خلاصه‌ی آن:

سختی زیاد بازی، می‌تواند باعث کلافگی بازیکن بشود. همچنین مرحله پایانی بازی، محیطی تاریک و ترسناک دارد که بازیکن یا همان تخم مرغ مورد حمله سریع روباه‌ها و تیغه‌ها قرار می‌گیرد. نمایش ناگهانی تبلیغ‌ها و جدایی تخم‌مرغ از مادرش که تداعی کننده‌ی جدایی از مادر است نیز حساسیت‌برانگیز است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اولین توصیه و پیشنهاد ما این است که سعی کنید در زمان انجام این بازی کنار فرزندتان باشید تا بتوانید در قسمت‌های سخت بازی به آن‌ها کمک کنید.

این بازی می‌تواند مقدمه‌ی خوبی برای آشنایی با حیوانات مزرعه و روباه‌ها و ... غیره برای فرزندتان مهیا کند تا با دیدن یک مستند، انیممیشن و یا خواندن کتاب بیشتر بتوانند با حیوانات اهلی، زندگی آن‌ها و ... مثل روند رشد و زندگی یک مرغ از زمانی که درون تخم است تا زمان تبدیل شدن به یک مرغ، آشنا بشوند. همچنین خیلی خوب می‌شود اگر بتوانید با همین مقدمه، کمی هم گریزی به ادبیات فارسی بزنید و با آن‌ها کتاب کلیله و دمنه، که از غنی‌ترین کتب در زمینه آموزش‌ها اخلاقی است، را بخوانید. شاید این مقدمه که شخصیت‌های اصلی این کتاب روباه هستند برای شروع کتاب مقدمه‌ی خوبی باشد.

خلاصه‌ی آن:

پیشنهاد ما این است که برای انجام این بازی همراه فرزندتان باشید تا بتوانید در مراحل سخت به آن‌ها کمک کنید.

ماجرای بازی

دو روباه برای دزدیدن مرغی کمین کرده‌اند و زمانی که فرصت را مناسب می‌بینند، مرغ را می‌ربایند. یکی از تخم مرغ‌ها برای نجات مادر خود شروع به غلتیدن می‌کند تا پس از عبور از یک مسیر پرخطر، به لانه‌ی روباه‌ها برسد و پس از نبردی نفسگیر با آن‌ها مادر خود را نجات دهد. برای عبور از موانع و تله‌های بین راه بازیکن باید تخم مرغ را با ضربه بر روی دکمه‌های چپ و راست، بغلتاند و با ضربه بر روی صفحه، از روی موانع عبور کند. البته نوع دیگری از بازی هم وجود دارد که بازیکن باید بتواند هر چقدر بیشتر می‌تواند، بدون اینکه ببازد پیش برود و امتیاز جمع کند که نوع امتیازی بازی است. در قسمت داستانی بازی، بازیکن با هر بار باخت یک عدد از قلب‌های خود را از دست می‌دهد و در هر مرحله تنها ده قلب دارد. پس از تمام شدن قلب ها بازیکن می‌تواند مرحله را از ابتدا شروع کند یا با دیدن یک تبلیغ به اندازه‌ی یک قلب دیگر آن مرحله را ادامه دهد و یا با پرداخت سکه، به اندازه‌ی یک قلب دیگر بازی را ادامه دهد و در صورتی که باز هم ببازد، با پرداخت دوبرابر سکه‌های دفعه قبل می‌تواند بازی را ادامه دهد. بازی با یک آموزش بسیار ساده شروع می‌شود و با ادامه یافتن بازی، مراحل نیز سخت‌تر می‌شوند. در انتهای قسمت آموزشی تعداد نسبتا زیادی سکه جایزه داده می‌شود که بازیکن با هر بار انجام آن مرحله می‌تواند دوباره آن سکه‌ها را دریافت کند. در روند بازی نیز، بازیکن می‌تواند تعداد خوبی سکه به دست بیاورد و از این نظر بازیکن نیاز جدی به خرید درون برنامه‌ای سکه‌ها ندارد. تعداد مراحل بازی بسیار کم هستند ولی با این حال کیفیت ساخت بازی و سختی مراحل، کم بودن مراحل را تا حدی جبران کرده‌اند. بازیکن می‌تواند با پرداخت تعدادی سکه، برای تخم مرغ، اسکین نیز خریداری کند. عموم مراحل بازی موزیکال است که در بعضی مراحل ممکن است صدای موسیقی برای بازیکن کمی آزار دهنده بشود که می‌تواند صدای بازی را قطع کند تا با آرامش بیشتری بتواند بازی کند. نکته‌ی دیگری که ممکن است برای بازیکن کمی ناراحت کننده باشد، نمایش تبلیغ وسط بازی بدون خواست بازیکن است. مرحله‌ی انتهایی بازی، نیاز به مهارت و سرعت عمل بسیار زیادی دارد. در این مرحله، تخم مرغ در یک محیط تاریک گرفتار است و مورد حمله سریع روباه‌ها و تیغه‌های درون بازی قرار می‌گیرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام توسعه دهنده: استودیو آنباند

نیاز به اینترنت: بدون اینترنت می‌شود بازی کرد ولی با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ درون برنامه‌ای

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازی تخم مرغ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!